Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب امین زاده امروز در نشست مشترک با مدیران اتحادیه ها، انجمن ها و تشکل های فرش آذربایجان شرقی، با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در ماههای اخیر در بحث فرش انجام شده است، اظهار داشت: عناوینی همچون پایتخت فرش دستباف جهان و یا پایتخت تابلو فرش ، وظیفه سنگینی را بر عهده مسئولان ملی و استانی و همچنین فعالین این بخش قرار می دهد و این امر نیاز به توجه بیش از پیش را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح بخشی از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری، از صنایع مهم و دارای مزیت استان اعم از فولاد ، شیرینی و شکلات، صنایع ساختمانی، سرامیک و شیشه و فرش به عنوان مهمترین برنامه های سازمان در بحث تکمیل زنجیره تأمین و زنجیره ارزش یاد کرد.

امین زاده تأکید کرد: با حمایت های مرکز ملی فرش ایران در آینده نه چندان دور شاهد رشد خوبی در تمامی بخش های مرتبط با فرش استان خواهیم بود.

وی بر ضرورت و اهمیت برندسازی به منظور حضور دربازارهای جهانی تآکید کرد و ادامه داد : تایید اصالت و صدور شناسنامه فرش در استان آذربایجان شرقی انجام خواهد پذیرفت.

رئیس سازمان صمت استان از اعطای تسهیلات ارزان قیمت 6 و 8 درصدی برای فعالین و قالیبافان روستایی و عشایری خبر داد و گفت : در مناطق شهری نیز تسهیلاتی با استراحت 2 ساله تخصیص داده شده است ، همچنین برای تأمین مواد اولیه و توسعه واحدها ،کارخانجات ، کارگاهها و مجتمع های فرشبافی نیز مشمول دریافت تسهیلات می باشند.

وی سرمایه گذاری در تولید نخ ، رنگرزی و نوسازی تجهیزات ازمحل تسهیلات را اقدامی مهم برشمرد و تصریح کرد : اطلاعات حوزه فرش باید به صورت علمی و دانش محور بروزرسانی شود .

امین زاده بر پیگیری موضوع بیمه قالیبافان از طریق سایر نهادهای مربوطه بویژه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و افزود: با همکاری تمام مسئولان و تعامل اتحادیه ها و تشکل ها و همراهی مرکز ملی فرش ایران این امر تا حل کامل مسأله با جدیت دنبال خواهد شد.

وی تعریف چرخه فرش از تأمین مواد اولیه تا حضور در بازارهای جهانی و تهیه برنامه زمان بندی شده برای کلیه شاخص ها را الزامی دانست و گفت: حضور در رسانه ملی و استانی با تهیه برنامه های کارشناسی در حوزه فرش و شرکت در نمایشگاهها و بازارهای مجازی نیز بستر مناسبی برای توسعه صادرات و رونق تولید فراهم می کند.

در این نشست مشترک مدیران اتحادیه ها ، تشکل ها و انجمن های فرش استان به بیان نظرات و دیدگاههای خود پیرامون مسائل خود در زمینه مالیات، بیمه، نوسازی تجهیزات و ماشین آلات ، صادرات پرداخته و بر حمایت از هنر – صنعت اصیل فرش دستباف و حمایت از کارگاههای خانگی متمرکزتأکید کردند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تسهیلات صنعت قیمت رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی قالیبافان تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز فرش دستبافت عشایر روستا رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سنگ قبر هم نجومی شد

به گزارش خبرآنلاین از کانال خبرفوری، قیمت سنگ در ارزان ترین حالت از ۴ میلیون تومان شروع می شود و در برخی مواقع به ۸۰ میلیون تومان هم می رسد. ارزان ترین سنگ قبر گرانیت مشکی است و گرانترین سنگ قبر هم مرمر آبی است که شروع قیمت آن از ۶۵ میلیون تومان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900166

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد