Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: در زمین‌لرزه‌های اخیر شهرستان‌های گرمه و جاجرم ۱۲۱ واحد مسکونی به‌طور کامل تخریب شد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی شجاعی در این خصوص اظهار کرد: بر اثر این زمین‌لرزه‌ها خسارت‌هایی به برخی از زیرساخت‌ها از جمله آب و برق وارد شد که با حضور به‌موقع دستگاه‌های خدمات‌رسان مربوط، مشکلات برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه این زلزله‌ها خسارت جانی نداشت اما به بیش از یک هزار واحد مسکونی خسارت وارد آمده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مقام عالی دولت در استان، اضافه کرد: سال گذشته با همکاری ستاد فرمان امام (ره) تمامی منازل مسکونی روستایی در استان خراسان شمالی بیمه شدند.

وی گفت: در این راستا شرکت‌های بیمه برای ارزیابی وارد منطقه شده‌اند و 250 میلیون ریال تسهیلات برای تعمیر و تامین اثاثیه به زلزله‌زدگان پرداخت خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی همچنین گفت: در ساعات اولیه تیم‌های اکیپ ارزیابی هلال احمر و بنیاد مسکن انقلاب برای برآورد خسارت‌ها، توزیع چادر، مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان در مناطق حضور یافتند.

به گزارش ایسنا بر اثر وقوع زمین‌لرزه های پیاپی بامداد روز دوشنبه، 27 اردیبهشت ماه، بیش از یک هزار خانه در شهرستان‌های گرمه و جاجرم خسارت دیدند که از این میان بیش از یکصد خانه به طور کامل تخریب و غیرقابل سکونت شده اند.

بنا به آمار مرکز لرزه‌نگاری کشوری، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران،  از ساعت 3:34 دقیقه بامداد دوشنبه تا ساعت 23 و 27 دقیقه، 24 زمین لرزه در کانون‌های دو شهر سنخواست و شوقان خراسان شمالی رخ داده است که دو زمین لرزه 5.4 و 5.5 ریشتر قدرت داشته اند.

به گفته کارشناسان بر اساس شواهد تاریخی منطقه سنخواست پتانسیل لرزه‌خیزی دارد؛ گسل "کرف" با طول تقریبی ۳۵ کیلومتر در مجاورت رومرکز زلزله  سنخواست استان خراسان شمالی امتداد دارد و بررسی زلزله‌های تاریخی این منطقه نشان می‌دهد که از سال ۱۹۰۰ میلادی تاکنون زلزله‌های تاریخی تا ۱۰۰ کیلومتری اطراف این منطقه رخ داده‌، ضمن آنکه زمین‌لرزه‌های ۱۵ سال اخیر نیز معرف میزان لرزه‌خیز بودن منطقه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار زلزله خسارت زلزله بيمه استانی اجتماعی خراسان شمالی زمین لرزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • خسارت باد شدید به خودروها و برخی از منازل شهر ایلام
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!