Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی با اشاره به اینکه شهرداری ها ناچار به مقابله با سد معبر است اما این وظیفه قانونی نباید با تضییع حق شهروندی و کرامت دستفروشان و اعمال رفتار خلاف اخلاق،قانون توسط ماموران سد معبر انجام شود، به لزوم اجرای دستورالعمل جامع ساماندهی دستفروشی در شهر تهران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری که تقدیم هیات رئیسه شد نوشت: دستفروشان بخشی از همشهریان ما هستند که در نتیجه شرایط اقتصادی برای امرار معاش به این پیشه روی آورده اند، هرچند شهرداری بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ناچار به مقابله با سد معبر است اما این وظیفه قانونی نباید با تضییع حق شهروندی و کرامت دستفروشان و اعمال رفتار خلاف اخلاق،قانون توسط ماموران سد معبر انجام شود.

او افزود: بر اساس بند پ ماده ۳ مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون که دردوره پنجم به تصویب رسیده است، شهرداری مکلف به تهیه " دستورالعمل جامع ساماندهی دستفروشی در شهر تهران" را با لحاظ کردن نکاتی اجرایی کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این نکات تصریح کرد: ابتدا اینکه ارائه تفسیری «سنجش‌پذیر» از عبارت «سد معبر» به نحوی که شامل تعریف مکان‌ها و زمان‌های مشمول «سد معبر» و نیز مکان‌ها و زمان‌هایی باشد که مطلقاً مشمول تعریف «سد معبر» نیستند، «چارچوب اجرایی»، «انتخاب نهاد متصدی» و «انتخاب نهاد ناظر» برای تسهیل مشارکت و استفاده از پتانسیل‌های شرکت‌های خصوصی در ساماندهی دستفروشان و مشاغل سیار و فاقد کانون تعیین شود.

او ادامه داد: نحوه طبقه‌بندی، توزیع عادلانه، جانمایی فضاهای شهری و تعیین شاخص‌های فضای شهری به منظور تبدیل به بازارها و بازارچه‌های سیار با توجه به ویژگی‌های جمعیتی و بافت اجتماعی فرهنگی، محدوده جغرافیایی، مشخصه‌های ترافیکی و تناسب با واحدهای تجاری ثابت و نیز رعایت حریم و فاصله مناسب از منازل مسکونی و محل استقرار صنوف مشخص شود.

فراهانی با اشاره به سایر نکات افزود: لازم است به ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری و افزایش نشاط اجتماعی در ساماندهی فعالیت دستفروشی در شهر تهران توجه شود همچنین باید نحوه واگذاری موقت اماکن و امکان استفاده از فضاهای شهری در قالب بازارها و بازارچه‌های سیار تعیین و از ظرفیت فناوری‌های جدید در سامان‌بخشی وضعیت دستفروشی در شهر تهران استفاده شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: باید نحوه ایجاد سامانه‌ای جهت شناسنامه‌دار کردن مشاغل دستفروشی و ساختارمند کردن آن‌ها در قالب تعاونی‌ها یا اصناف مشخص و ساعات مناسب جهت دستفروشی در معابر و اماکن با محوریت زیست‌ شبانه تعیین شود.

او اضافه کرد: نحوه ممانعت از دستفروشی در وسایل نقلیه عمومی اعم از مترو و اتوبوس هم لازم است تا مشخص شود.

فراهانی بیان کرد: با عنایت به لزوم صیانت از حق به شهر دستفروشان عزیز در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراها درباره «لزوم اجرای بند پ ماده ۳ مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون به شهرداری تهران  درخصوص تهیه و اجرایی نمودن « دستورالعمل جامع ساماندهی دستفروشی در شهر تهران »»تذکر می دهم. امیدوارم با اجرای مصوبه شورا زمینه ادای حق به شهر دستفروشان عزیز فراهم شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه شورای شهر تهران شرایط اقتصادی شهرداری شورای شهر شهر تهران مترو اتوبوس قانون دستفروشی مجید فراهانی ساماندهی دستفروشان شورای شهر تهران سد معبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس وظایف ذاتی و مأموریتی این شرکت و در راستای درخواست شهروندان برای جلوگیری از مزاحمت‌های شغلی و سد معبر سیار از جمله وانتی‌هایی که معمولا با حضورشان باعث انسداد خیابان‌ها و معابر می‌شوند. مسعود رنجبریان با بیان این مطلب تاکید کرد: «عوامل انضباط شهری در مناطق با مشارکت پلیس راهور به پاکسازی معابر و رفع سد معبر سیار که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا پارک ممنوع، پارک دوبل و سوبل، اقدام می کنند.»

به گفته مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان با بیان اینکه جرایمی که پلیس راهور برای آنها در نظر می‌گیرد باعث نظم و انضباط بیشتری در سطح شهر خواهد شد. آن طور که رنجبریان عنوان کرده: «پس از تعطیلات نوروز ، ۲۶۲ مورد رفع سد معبر سیار با مشارکت یگان عملیات راهور تهران انجام شد و علاوه بر اعمال جرائم برای سد معبر کنندگان سیار ، ۳ دستگاه خودرو متخلف نیز توسط پلیس به پارکینگ منتقل شده است.»

درطرح‌ ساماندهی چرخی ها ۹۹ نفر از نیروهای اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و ۳۱ نفر از نیروهای یگان عملیات راهور تهران حضور دارند.

محور طرح ساماندهی مشاغل سیار منطقه ۲: حد فاصل بزرگراه محمدعلی جناح و میدان خبرنگار واقع در خیابان شهید گلاب(محله طرشت)، منطقه ۳: حدفاصل سیدخندان و مترو قلهک(محور شریعتی) منطقه ۷: نظام‌آباد و خیابان دماوند منطقه ۹ : چهل‌وپنج متری زرند منطقه ۱۰: خیابان امام خمینی(ره) منطقه ۱۱: خیابان وحدت اسلامی منطقه ۱۳: خیابان نیروی هوایی منطقه ۱۴ : خیابان شکوفه و درودیان منطقه ۱۵ :خیابان شهرزاد منطقه ۱۶ : خیابان بیست‌متری جوادیه منطقه ۱۷: بزرگراه نواب(شیخ محمدی) منطقه ۲۱ : بلوار تهرانسر حدفاصل خیابان شاهد و شهید رجایی کد خبر 846972 برچسب‌ها شهردارى تهران تهران دستفروش - دستفروشی - دستفروشان

دیگر خبرها

  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند
  • یک حقوقدان: دستفروشی جرم نیست، بلکه صرفاً رفتاری غیرمجاز محسوب می شود
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران