Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:07:04 GMT

مسئولیت جنتی/حمایت تمام قد از غزه/آخرین اخبار انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۹۸۷۹

مسئولیت جنتی/حمایت تمام قد از غزه/آخرین اخبار انتخاباتی

جنایات رژیم صهیونیستی/ انتخابات ۱۴۰۰/ قتل بابک خرمدین امروز هم از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، در پی کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی همزمان با بمباران غزه، وزیر خارجه کشورمان با انتشار تصویری از ویرانی‌های غزه در توئیتر  واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جواد ظریف با اشاره به اینکه ایالات متحده بار دیگر موشک های «نقطه زن» به ارزش ۷۵۳ میلیون دلار را به اسرائیل با هدف کشتن شمار بیشتری از کودکان با دقت بیشتر و دقیق تر تحویل داده است،‌ معتقد است که ایالات متحده مانع بیانیه احتمالی شورای امنیت سازمان ملل با ملایم ترین لحن شده است.

تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ارتباط آن به تحولات سیاسی و انتخاباتی در این منطقه از جمله دلایلی است که به اعتقاد حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، پایان کار سیاسی نتانیاهو خواهد بود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی معتقد است که نتانیاهو در کوتاه مدت بر موج تحولات سیاسی و امنیتی اخیر در سرزمین های اشغالی سوار می شود اما در میان مدت به پایان سیاسی کار خود نزدیک می شود.

در همین ارتباط اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نامه‌ای جدید به رهبر معظم انقلاب به تشریح جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست علیه قدس، محله شیخ جراح، مسجد الاقصی، غزه و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ پرداخت و خواستار بسیج مواضع اسلامی و عربی و بین‌المللی شد.

اخبار دیگر در این رابطه را می توانید در لنیک های زیر بخوانید.

نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و غزه شدند

مقاومت و لغو رژیم آپارتاید؛ راهبرد توقف جنایات رژیم صهیونیستی

فردا؛ تجمع مردم تهران در حمایت از فلسطین

دروازه‌های جهنم به روی دشمنان فلسطین باز شده است

***

با توجه به شروع بررسی صلاحیت کاندیداها در شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی این مسئولیت را بار سنگینی بر دوش شورای نگهبان خواند و خطاب به مردم گفت: مردم شریف بدانند بار سنگینی را بر دوش داریم، بررسی فردی که صلاحیت آن تأیید می‌شود به این معناست که فردی متدین است و واجبات شرعی را انجام می‌دهد و دست به گناه نمی‌زند.

این اظهارات دبیر شورای نگهبان از خبرهای پربازدید انتخاباتی امروز بود.

پیش بینی یک فعال سیاسی اصلاح طلب هم درباره چگونگی ادامه حضور علی لاریجانی در رقابت های انتخاباتی از خبرهایی بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

علی محمد نمازی با اعتقاد بر اینکه لاریجانی تا پایان در صحنه انتخابات نمی ماند، گفت: رقابت اصلی بین رییسی و جهانگیری با هاشمی شکل خواهد گرفت.

در همین ارتباط منصور حقیقت پور،‌ فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی کابینه منتسب به لاریجانی را تکذیب و اعلام کرد که وی هیچ لیست کابینه ای را منتشر نکرده است و اینکه می گویند کابینه سوم آقای روحانی را آقای لاریجانی ارائه می کند، شیطنت است.

همچنین سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی مبنی بر هماهنگی افرادی برای ثبت نام در انتخابات و اینکه آیا این افراد با چراغ سبز رئیس جمهور در انتخابات شرکت کرده اند، گفت: با اطمینان و یقین کامل می گویم هیچگونه تصمیم تشکیلاتی و برنامه ریزی شده در این خصوص وجود نداشته و هر کدام از همکارانم بر اساس یک تصمیم شخصی و حق شهروندی خود و بطور طبیعی مانند افراد وابسته به سایر نهادها وارد انتخابات شده اند.

تاکید عزت الله ضرغامی از داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه آمده است تا بماند از دیگر خبرهای انتخاباتی پربازدید بود..

ضرغامی درباره اینکه آیا به نفع ابراهیم رئیسی؛ دیگر داوطلب اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری  از صحنه رقابت ها کناره گیری خواهد کرد؟ اظهار کرد: ضرغامی آمده است تا بماند و دیگران خود را با ضرغامی باید تطبیق دهند.

خبرهای دیگر در زمینه انتخابات را در لینک‌های زیر دنبال کنید.

سودای ایجاد دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند

احسان قاضی‌زاده هاشمی و نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در صداوسیما

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص انتخابات

نامزدهای شایسته به جای شعار برنامه ارائه می‌دهند

هیچ موضوعی در کشور بیش‌از حضور باشکوه در انتخابات حائز اهمیت نیست

آغاز فرآیند انتخاب فهرست شورای شهر تهران اصولگرایان از هفته آینده

هرگونه تجمع تبلیغاتی توسط داوطلبان انتخابات ممنوع است

***

قتل بابک خرمدین کارگردان سینما به دست پدر و همدستی مادرش از بحث‌های ادامه دار این روزها در جامعه و فضای مجازی است.

پس از اعترافات تکان دهنده پدر، حالا این بحث مطرح است که قانون چه مجازاتی برای پدر به عنوان فاعل اصلی جرم و مادر به عنوان معاون او -به فرض تحقق جرم اصلی و معاونت توسط این دو نفر- در نظر گرفته است.

برخی رسانه‌ها به نقل از «فخرالدین جعفرزاده سرپرست سابق دادسرای جنایی تهران که اکنون وکیل دادگستری است»، مجازات مادر را بیش از «پانزده سال حبس» یعنی بیشتر از مجازات پدر عنوان کرده‌اند در حالی که این مطلب اشتباه به نظر می‌رسد.

خبر مربوط به نتایج بررسی صلاحیت داوطلبانان انتخابات مجلس خبرگان هم از پرمخاطب ها بود.

عباسعلی کدخدایی در توییتر اعلام کرد که  نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) امروز به وزارت کشور  اعلام می‌شود و کسانی که صلاحیت آنان مورد تایید قرار نگرفته است می توانند ظرف  ۳ روز از تاریخ  ۳۰ /۲/ ۱۴۰۰ الی ۱/ ۳/ ۱۴۰۰  شکایت خود را ارائه نمایند."

همچنین گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) بیست و هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنایات رژیم صهیونیستی انتخابات 1400 قتل بابک خرمدین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی فضائلی عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس اظهار داشت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از نظر اهمیت تفاوتی با انتخابات دور اول آن ندارد و همه آن مواردی که باعث اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات دور اول مجلس بود، در این دوره نیز به همان اندازه تاثیرگذار است.

وی در گفتگو با ایرنا، افزود: مشارکت و حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل جایگاه مجلس و نقشی که نمایندگان مردم می‌توانند به واسطه بهبود روند قانونگذاری در کشور و نیز نظارت بهتر و دقیق‌تر بر اجرای قوانین داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است و این موارد در دور دوم انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مانند دور اول انتخابات نمایندگان وجود دارد.

این فعال سیاسی بیان کرد: البته نمایندگان بسیاری از حوزه‌های انتخاباتی در همان دور اول با کسب اکثریت آرا، مشخص شدند اما در تعدادی از حوزه‌ها از جمله در تهران، انتخابات به دور دوم کشیده شد که امید است مردم در این دور از انتخابات نیز مشارکت جدی داشته باشند.

هر چقدر مجلس در امر قانونگذاری بهتر عمل کند دستگاه‌ها مسیر دقیق‌تری خواهند داشت

فضائلی یادآور شد: باید امیدوار باشیم که در شهرهایی که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شده است، مردم انقلابی، فهیم و همیشه در صحنه با درک بالای خود و با اهتمام لازم و مشارکت بالا پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از دو بُعد حائز اهمیت است، عنوان کرد: در بُعد اول، این اهمیت مربوط به مجلس شورای اسلامی و جایگاه اصلی آن در حوزه قانونگذاری است که وظیفه تقنین قوانین کشور و ریل‌گذاری را بر عهده دارد و در حقیقت این مجلس است که مسیر اجرایی و آینده کشور را ترسیم می‌کند.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: بنابراین هر چقدر مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری بهتر عمل کند و قوانین مصوب آن دقیق‌تر و ناظر بر اولویت‌های کشور باشد، به طور طبیعی می‌توانیم امیدوار باشیم مسیری که دستگاه‌های اجرایی در آینده بر اساس آن قوانین طی می‌کنند، دقیق‌تر و معطوف به اهداف جامعه باشد.

فضائلی گفت: در بُعد دوم، اهمیت مجلس شورای اسلامی به بحث نظارت آن بر اجرای صحیح قوانین بازمی‌گردد که این امر توسط نمایندگان مجلس انجام می‌شود و این نظارت هر چه دقیق‌تر و سالم‌تر انجام شود، می‌تواند در اجرای قوانین و در اینکه دستگاه‌های اجرایی وظایف‌شان را بهتر و دقیق‌تر انجام دهند، بسیار موثر باشد.

قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین در راس وظایف نمایندگان است

وی افزود: البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های دیگر هم نقش‌آفرینی دارند اما قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین، در رأس اموری است که باید در آن نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یک پیام بسیار مهم به همراه خواهد داشت و آن پیام این است که نشاط اجتماعی و سیاسی در جامعه ایران وجود دارد.

تحلیلگر سیاسی بیان کرد: ابراز و به نمایش گذاشتن این نشاط اجتماعی و سیاسی هم می‌تواند برای مردم ایران و هم برای کسانی که از بیرون مسائل کشور ما را تحلیل می‌کنند و بر اساس آن تحلیل‌ها، تصمیم‌هایی در خصوص نحوه تعامل با جمهوری اسلامی اتخاذ می‌کنند، موثر باشد.

فضائلی یادآورشد: این نشاط اجتماعی و سیاسی می‌تواند یک پیام به همراه داشته باشد و در مقابل کسانی که نگاه منفی به کشور ما داشته و رفتارهای خصمانه از خود بروز می‌دهند، نقش بازدارندگی خواهد داشت.

انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود

فضائلی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی برای دوستان کشور ما در سراسر دنیا هم یک پیام امیدوارکننده و خوشحال‌کننده را به همراه خواهد داشت و نشاط اجتماعی و سیاسی مردم ایران را در مقابل چشمان آنها به نمایش خواهد گذاشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تعداد بیشتر نمایندگان تهرانی نسبت به نمایندگان شهرستانی، آنها هیات رئیسه مجلس دوازدهم را تعیین خواهند کرد، گفت: به عقیده من انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: البته نمایندگان تهران به لحاظ تعداد، در مجلس دوازدهم تعیین‌کننده هستند و تاثیرگذاری‌شان زیاد است ولی این طور نخواهد بود که مجلس دوازدهم و انتخاب هیات رئیسه آن، در انحصار آنها باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902976

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند