Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@13:24:08 GMT

مردی نبود فتاده را پای زدن، آقای رئیس بانک!

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۰۱۸۱

مردی نبود فتاده را پای زدن، آقای رئیس بانک!

‍‍‍‍‍‍

 عصرایران؛ مصطفی داننده- فیلمی از کتک زدن یک خانم در بانک توسط رئیس شعبه در فضای مجازی منتشر شد. بعد از انتشار این فیلم روابط عمومی بانک رفاه در واکنش سریع گفت: « این فیلم برای تیر سال گذشته است و پس از اطلاع مدیریت بانک از این حادثه، رئیس شعبه مربوطه به کمیته انضباطی احضار و پرونده‌ای در این باره تشکیل و حکم نهایی اخراج وی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفتار رئیس شعبه به هیچ عنوان قابل توجیح نیست، البته این خانم پیش از اینکه این رفتار از کارمندان شعبه سر بزند، با بهم ریختن شعبه و شکستن شیشه‌ها سعی در ایجاد اخلال در کار شعبه را داشت که متأسفانه با دخالت کارمند بانک، کار به مشاجره کشیده شد و وی را از بانک به بیرون فرستادند.»

اینکه بانک رفاه این داستان را توجیح نکرد مثل خیلی‌های دیگر و به صورت شفاف اصل ماجرا را تعریف کرد، جای تقدیر دارد. کاش باقی سازمان‌ها و نهادها به ویژه اهالی فوتبال و مدیران تیم‌های استقلال و پرسپولیس از این بانک یاد می‌گرفتند و به جای فرافکنی، مسئولیت را قبول می‌کردند.

البته در عصر جدید دوربین‌ها و گوشی‌های دوربین دار رفتارها را ضبط و غیر قابل انکار می‌کنند.

نکته بعدی این است که متاسفانه برخی از کارمندان بانک‌ها و اداره‌های دولتی، احساس می‌کنند چون کار مردم به دست آنهاست، خدایی هستند که  دیگران باید در برابر آنها تعظیم کنند. «أَنَا رَبُّکُمُ الأعْلَى» فقط در زبان‌شان جاری نیست. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

این کارمندان باید تصور خود از شغل‌شان را عوض کنند و بدانند که وظیفه آنها پاسخگویی به مردم است. آنها باید تا وقتی پشت باجه یا میزشان نشسته‌اند، تا جایی که  از نظر  سازمانی اجازه دارند باید پاسخگوی مردم باشند حتی اگر سوالات مردم بی‌ربط باشد.

برخی از کارمندان بانک، حتی به خودشان زحمت نمی‌دهند تا سرشان را بالا بیاورند و جواب ارباب رجوع خود را بدهند. کاش بانک‌ها و ادارات دولتی و حتی خصوصی قبل از استخدام یک فرد حتما به او آموزش برخورد با مردم را بدهند تا یاد بگیرند وقتی ارباب رجوعی به آنها مراجعه می‌کند، چگونه با او برخورد کنند.

مسئله بعدی که می‌شود در مورد این فیلم به آن اشاره کرد، رفتار زننده مسئول شعبه است. زدن یک انسان بسیار زشت است و کتک زدن یک زن، شرم آور است.

مردی که دستش را روی یک زن غریبه هر علتی بلند می‌کند، فاصله زیادی با انسانیت دارد و نمی‌شود روی او به عنوان یک مسئول یا کارمند حساب کرد. این مرد حتی یک همسر و یک پدر خوب هم نمی‌تواند باشد. کسی که دستی به زدن دارد، هر لحهظه و با هر عصبانیتی می‌تواند یک بحران ایجاد کند.

از قدیم این شعر رودکی را همه زمزمه کرده‌ایم که «مردی نبود فتاده را پای زدن» و این آقای مسئول شعبه در حالی که این خانم روی زمین افتاده بود، لگدی به او زد و باید از او پرسید چگونه دلش راضی به این لگد شد.

بیشتر بخوانید: کتک زدن مشتری خانم توسط کارمند بانک رفاه (فیلم) / بانک: اخراج شد لینک کوتاه: asriran.com/003IAq

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی با آرزوهای دوربُرد که برایمان عزت و اقتدار آفرید +عکس

«روزی که ما با بقایای موشک دشمن عکس یادگاری می‌گرفتیم» vs «روزی که دشمن سوار بر بقایای موشک‌های ایران عکس یادگاری می‌گیرد»

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • مردی با آرزوهای دوربُرد که برایمان عزت و اقتدار آفرید +عکس
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • بانک آمریکایی «ریپابلیک فرست» اعلام ورشکستگی کرد