Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سلامی گفت: همزمان با سالروز آزادسازی فتح خرمشهر همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان در شهرستان سمنان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان سمنان در سالروز فتح خرمشهر در سطح استان سمنان برگزار می‌شودگفت: این همایش بعد از ظهر دوم خرداد ماه با رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به نفش برجسته جوانان غیور این استان در آزادی‌سازی خرمشهر، اظهارداشت: در عملیات غرورآفرین بیت المقدس از استان سمنان ۸۵ شهید از نیروهای مردمی و سپاه، ۱۰۷ شهید از ارتش و بیش از ۱۷۰ مجروح و جانباز تقدیم اسلام و انقلاب شد.

 

وی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در روز سوم خرداد برای نسل امروز امری ضروری است  اضافه کرد: جانبازی سربازان اسلام موجب شد تا حتی یک وجب از خاک ایران به دست بیگانگان نیفتد و امروز از آن حادثه به عنوان غرور ملی یاد می‌شود.

 

سلامی با تأکید براینکه آزادسازی خرمشهر قله‌ افتخارات ملت ایران در دفاع مقدس است ادامه داد: پیروزی بزرگ فتح خرمشهر قدرت دفاعی و نظامی ملت ایران را به رخ جهان کشاند و با برهم زدن معادلات سیاسی و نظامی دشمنان، انقلاب اسلامی مسیر جنگ را تغییر داد و باعث تقویت روحیه پیروزی در رزمندگان شد.

 

وی از برگزاری همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان در روز یکشنبه دوم خرداد ساعت ۱۸ در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با حضور محدودی از پیشکسوتان دفاع مقدس، مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده شهدا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبردادوافزود: باید جامعه به ویژه نسل جوان را با  اتفاقات رخ داده در دوران جنگ تحمیلی آشنا کنیم.

 

مدیر پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس استان سمنان نیز در این نشست  با بیان اینکه وقوع جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی، به نیابت از آمریکا و اسرائیل و برای مقابله با انقلاب اسلامی بود اضافه کرد:  از سوی دیگر امنیت و اقتدار امروز کشور مرهون رشادت شهدا و جانبازان است لیکن به هر میزان از خاطرات و افکار و آرمان‌های شهدا گفته شود، همچنان نیازمند پرداختن به ابعاد روحی آنها هستیم.

 

سرهنگ «محمد نوروزیان» با اشاره به اینکه شهدا و جانبازان در طول هشت سال دفاع مقدس دفاع از حیثیت، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را به منصه ظهور رساندند، تاکید کرد: در آن برهه حساس از تاریخ، دفاع از خرمشهر برابر با دفاع از آبرو و حیثیت قلمداد می‌شد لذا کاری که در بیت‌المقدس انجام شد، عملیاتی شگرف بود.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: سالروز آزادسازی خرمشهر استان سمنان فتح خرمشهر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ حجاج شرق استان سمنان

دریافت 44 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با پیش از ظهر شنبه همایش بزرگ حجاج شاهرودی در سالن البرز شرقی برگزار شد. گزارش اختصاصی مهر را از این همایش مشاهده می‌کنید.

کد خبر 6096308

دیگر خبرها

  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • همایش بزرگ حجاج شرق استان سمنان