Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری در راستای اجرای طرح آبا با هدف حمایت از تحصیل کودکان مناطق محروم، فی ما بین وزارت آموزش و پرورش و آگاپه امضاء شد. امروز در نشستی با حضور دکتر فولادوند معاون وزیر آموزش و پرورش و هم موسسین و بنیانگذاران آگاپه تفاهم نامه طرح آبا امضا شد.

آبا (آشتی با آموزش) طرحی برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده و نیازمند به تحصیل از طریق آموزش الکترونیکی و از راه دور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نشست پیرامون آموزش الکترونیکی و از راه دور به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، مرزی، روستایی و عشایری که با عنوان طرح آبا شناخته می‌شود، برگزار شد.
شهریار فولادوند؛ معاون وزیر، ضمن تقدیر از حضور مدیران آگاپه بیان کرد: «تعلیم و تربیت یک ضرورت است. کلید حل همه مسائل و مشکلات جامعه تعلیم و تربیت صحیح ارکان جامعه است. برخی موضوعات در جامعه گاهی اوقات شکل ضرورت پیدا می کند. یکی از این مسائل حمایت از تحصیل کودکان کم برخوردار مناطق محروم است. در این باره ما نگزیر به استفاده از فناوری هستیم. خوشحالم امروز شاهد حضور کسانی هستم که نیکوکاری با وجود یکایک آنان عجین شده است. آگاپه متصل کننده عناصر مختلف امور نیکوکاری و خیریه در کل کشور است. عناصری که می توانند در امر تعلیم و تربیت مفید عمل کنند. خیلی اوقات افراد جامعه قابلیت ارائه خدماتی را به نیازمندان دارند ولی نمی توانند جامعه هدف را به آسانی پیدا کنند. آگاپه این عناصر را به هم مرتبط کرده و پل ارتباطی آنان شده است. بنده خیلی خوشحالم که چنین ظرفیتی در جامعه ایجاد شده است. امیدوارم وزارت آموزش و پرورش بتواند از این ظرفیت در راستای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل به خوبی استفاده کند.»
گفتنی است طرح آبا با هدف جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقای نرخ پوشش تحصیلی طراحی شده است. مجریان این طرح با هدف افزایش همگرایی و هم‌افزایی برای اجرای طرح آبا تاکنون با نهادها و مراکز مختلف رایزنی کرده‌اند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: طرح آبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، سرهنگ تقی نجمی امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج سازندگی برگزار شد اظهار داشت: در سال گذشته 50 هزار بسته در قالب کمک مومنانه از طریق خیران، پایگاه‌های مقاومت بسیج و سپاه تهیه و بین نیازمندان مناطق محروم توزیع شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن ضمن اهدای 551 سری جهیزیه در مناطق محروم، 15 باب مسکن مددجویی کمیته امداد افتتاح و 15 پروژه آبررسانی به سرانجام رسید.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته احداث و بازسازی پل‌های روستایی، دیوارکشی مناطق محروم، احداث سرویس‌های بهداشتی، احداث خانه‌های عالم و محروم، اعزام گروه‌های جهادی پزشکی سلامت با انواع تخصص به مناطق محروم و ویزیت و تجویز رایگان دارو در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر آن در سال گذشته 32 گروه جهادی به مناسبت‌های مختلف پای کار بودند و در این راستا گروه‌های جهادی و دامپزشکی برای ویزیت دام‌ها به مناطق محروم اعزام و احداث و مرمت 21 باب مسجد و مدرسه نیز انجام شد.

سرهنگ نجمی بیان کرد: در مجموع در طول سال گذشته 6 هزار و 100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شدند.

وی از برپایی 32 ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مردم مظلوم غزه در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی از سالیان گذشته غزه را به خاک و خون کشیده و بسیاری را به شهادت رسانده است، این کمکها در راستای کمک به آنها بود.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی گروه‌های جهادی و تجلیل از آنها در سال گذشته تصریح کرد: از سوی دیگر برپایی 17 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح استان برای عرضه و فروش تولیدات بومی و محلی و افتتاح پروژه آسفالت بین مزارع روستایی به طول 220 کیلومتر در سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از 15 تا 21 اردیبهشت ماه هفته بسیج سازندگی است افزود: در این هفته ضمن غبارروبی مزار شهدا، گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شده و دیدار با خانواده شهدای جهادگر توسط جهادگران بسیجی انجام می‌شود.

سرهنگ نجمی گفت: برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در کل استان، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، اعزام گروه‌های تخصصی پزشکی و دامپزشکی به مناطق محروم، افتتاح آسفالت راه روستایی بین مزارع به طول 15 کیلومتر، برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در کل شهرستان‌ها، آبررسانی به 165 روستای جنوب آذربایجان‌غربی و نیز توزیع ایزوگام رایگان به طول 27 هزار مترمربع در مناطق مرزی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری 10 هزار تن قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی، افتتاح پنج سالن ورزشی در مناطق محروم و نیز افتتاح 25 واحد خانه بهداشت در مناطق محروم نیز از جمله اقداماتی است که به زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس