Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@16:11:57 GMT

دستگیری ۲۱۷ نفر از اراذل و اوباش پایتخت در طرح اقتدار

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۲۰۵۳

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اولین مرحله طرح اقتدار در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در اولین مرحله طرح اقتدار در سال جدید با اراذل و اوباش برخورد شد.

وی افزود: ۱۱۷ محله و مکان از جمله پارک‌ها، تفرجگاه، سفره خانه‌ها و قهوه خانه‌ها پاکسازی شدند و به پرونده ۱۱۸ مورد رفتار اوباش گرایانه اراذل و اوباش رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۸۶ پرونده مربوط به شرارت، عربده کشی و ضرب و جرح و ۱۹ پرونده مربوط به مزاحمین نوامیس و محلات، ۹ پرونده مربوط به سلاح غیر مجاز و ۴ پرونده نیز برای مشروبات الکلی بود.

سردار رحیمی تصریح کرد: ۲۱۷ نفر از اراذل و اوباش سطح دار، عاملان نزاع و درگیری، مزاحمین نوامیس، حاملان سلاح غیر مجاز، توزیع کنندگان مشروبات الکلی و مواد مخدر و گردانندگان مراکز قمار و فساد دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: بیش‌ از ۱۰۹ سلاح جنگی، شکاری و شبه سلاح به دست آمد و ۱۶۳ قبضه سلاح سرد از این افراد کشف و ضبط شد.

وی گفت: در مجموع با توجه به اینکه یکی از اهداف ما اصناف هستند، ۵۳ واحد صنفی که محل تردد، پاتوق و اوباش گری اراذل و اوباش بود پلمب شدند و در کنار فضای حقیقی از فضای مجازی هم غفلت نشد و ۵۸ تارنما را کنترل و رصد کردیم که در ۳۲ مورد آن‌ها اقدامات مجرمانه درخصوص ترویج فرهنگ اوباش گری، کری خوانی و... انجام می شد که ادمین‌های آن‌ها شناسایی و صفحه‌ها بسته شدند.

سردار رحیمی تصریح کرد: عاملان تیراندازی که منجر به جرح و ایجاد رعب و وحشت در محلات یافت آباد و شهرک ولیعصر شده بودند، دستگیر شدند، دو گروه از اراذل و اوباش این محلات که به طور مکرر اقدام به تیراندازی می‌کردند، آخرین بار با تیراندازی به سمت شهروندان تعدادی را مجروح و خودروهای پارک شده در خیابان را نیز تخریب کردند و پس از آن متواری شدند و به شهرستان چالوس فرار کردند که در نهایت توسط همکاران ما دستگیر شدند و دو قبضه کلت کمری و ۱۳ فشنگ نیز از آن‌ها کشف شد.

وی ادامه داد: گروه دیگری که در منطقه فلاح بودند به صورت خانوادگی اقدام به اوباش گری، اخلال در نظم و امنیت می کردند که آخرین بار اقدام به توهین، ضرب و جرح، فحاشی، قدرت نمایی و ... کردند که در نهایت توسط همکاران ما در یک اقدام ضربتی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: دو گروه از اراذل و اوباش منطقه خاک سفید که تکرار جرم داشتند و بسیاری از خودروها و اموال عمومی را تخریب می‌کردند، دستگیر شدند. دو گروه ۱۰ نفره بودند که هر دو گروه دستگیر شدند و تعدادی سلاح سرد هم از آن‌ها کشف شد.

وی افزود: اراذل و اوباش و عاملان ضرب و جرح وحشیانه در منطقه تهرانپارس که دارای سوابق متعدد اوباش گری، زورگیری و خفت گیری بودند، در یک اقدام عملیاتی توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند.

سردار رحیمی درخصوص گرداندن اوباش در محلات، گفت: مشکلی برای انجام این کار نداریم، چراکه اقدامات نیروی انتظامی در چارچوب قانون بوده است.

وی درباره اجرای طرح رعد در سال جاری تصریح کرد: دومین مرحله از طرح رعد در سال ۱۴۰۰ و چهل و چهارمین طرح رعد از ابتدا تا کنون در پلیس پیشگیری پایتخت به مرحله اجرا درآمد.

سردار رحیمی ادامه داد: بالغ بر ۳۰ هزار اموال مسروقه مردم کشف و ۸۲۷ نفر سارق، زورگیر و مالخر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: تعدادی از این افراد در قالب ۳۷ باند عمل می‌کردند که دستگیر شدند و ۱۴۹ دستگاه خودرو از آن‌ها کشف شد.

وی افزود: سرنوشت ۸۸۹ پرونده مشخص شد و ۸۵ نفر از محکومان متواری نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: ۱۳ میلیارد تومان از اموال مسروقه مردم کشف و ۱۱ قبضه سلاح جنگی و شکاری از مجرمان کشف شد.

وی ادامه داد: ۲۰ پرونده کالای قاچاق به اجرا گذاشته شد و ۱۷ نفر از قاچاقچیان کالا دستگیر شدند و ۵ هزار و ۶۷۰ کالای قاچاق نیز کشف شد.

سردار رحیمی بیان کرد: پاکسازی نقاط آلوده از لوث وجود متجاهرین در دست اقدام قرار گرفته است که ۲۶۰ نفر از خرده فروشان در این طرح دستگیر شدند و ۱۳ کیلوگرم مواد مخدر از آن‌ها کشف شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ۵۴ نفر در ارتباط با سی دی و اقلام غیراخلاقی نیز دستگیر شدند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فرمانده انتظامی تهران بزرگ اراذل و اوباش آن ها کشف شد دستگیر شدند سردار رحیمی اوباش گری دو گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری هفت نفراز اراذل و اوباش که در منطقه رواسان تبریز با اقدامات هنجارشکنانه به تعدادی از خودروهای شهروندان خسارت وارد کرده بودند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، هاشم شعفی عصر امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ با بیان این مطلب اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی براینکه تعداد اراذل و اوباش در منطقه رواسان با استفاده از قمه و قداره و اقدامات هنجارشکنانه باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده و به تعدادی از خودروهای شهروندان خسارت وارد کرده‌اند، بلافاصله شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با اشراف اطلاعاتی و در عملیات غافلگیرانه تعداد هفت نفر از این افراد را دستگیر و شناسایی و دستگیری سایر همدستان این متهمان را در دستور کار قرار دادند.

کد خبر 750532

دیگر خبرها

  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش در منطقه فلاح تهران
  • اراذل و اوباش قمه به دست در تبریز زمین‌گیر شدند
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز