Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه ۱۴۸ نقشه جامع علمی کشور و در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه یکصد و چهل و هشتم از ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برگزار شد. در جلسه پیش از دستور بحث افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موضوع همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت و علوم مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبگانیان ادامه داد: این ارتقای حقوق و مزایای هیئت علمی مدت ها بود که انجام نشده بود و مقداری نگرانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مقایسه با کشورهای همسایه و تلاش هایی که برای جذب محققان و اساتید ما صورت گرفته بود، به وجود آمده بود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور توضیح داد: هم اکنون تلاش های این مسئله صورت گرفته و وزیر علوم در حال پیگیری هر دو موضوع است تا موانع قانونی و چالش ها باعث نشود این اقدام متوقف شود. نگرانی هایی وجود داشت و این اطمینان صورت گرفت تا افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در جهت مثبت پیش برود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب که برای کنکور و نظام سنجش و پذیرش نیز با تعامل با سه زیر بهداشت، علوم و آموزش و پذیرش و رئیس آزاد اسلامی هستیم توضیح داد: نظرات این افراد مورد بررسی قرار گرفته؛ زیرا ساماندهی کنکور که به نام طرح سیاست ها و ضوابط سنجش و پذیرش است، مورد مهمی است.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آخرین پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفته و در دستور جلسه بعد مطرح می شود. این تصمیمات برای سال ۱۴۰۰ نیست و اجرایی شدن آن ها در سال ۱۴۰۱ نیز منوط به طی کردن یک دوره گذار است. زمان بندی اجرای تغییرات در کنکور بعدا اعلام می شود و افرادی که در حال مطالعه برای کنکور هستند هیچ نگرانی نداشته باشند تمام ملاحظات در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اعمال خواهد شد.

این استاد دانشگاه افزود: این تصمیمات برای حذف کنکور نیست و تفاوت دیدگاهی که ما داشتیم این بود که کنکوری که سال ها در کشور داشته ایم اگر چه آسیب های زیادی شامل روانی، اقتصادی و اجتماعی دارد، ولی فرصت هایی را هم برای برخی طبقات خاص اجتماعی و افراد ساکن در شهرستان ها دور افتاده از امکانات عالی نیز دارد که این امکانات به تدریج در حال از بین رفتن بوده است.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه‌ها باید آماده خلق ایده‌های نو باشند

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم کنکور سراسری ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، یکصد و دومین جلسه کارگروه آموزش‌های عالی کوتاه مدت علمی کاربردی به ریاست دکتر کشت‌کار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه و با حضور اعضای کارگروه دوره ‌های کوتاه مدت و کمیته تعیین شهریه دانشگاه برگزار شد.

علیرضا خیابانی سرپرست دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه و دبیر کارگروه با اعلام این خبر به تشریح اهداف دوره پسیو فیبر نوری به عنوان یکی از دوره ‌های کاربردی مهم و مصوب این جلسه از کارگروه پرداخت و اظهار داشت: هدف از اجرای این دوره، آموزش کامل عملیات کامل کابل‌ کشی، مفصل‌ بندی، تست و راه ‌اندازی فیبر نوری است و شایستگی ‌هایی که مهارت‌ جویان با شرکت در این دوره کسب می‌ کنند شامل آشنایی با تجهیزات پسیو فیبر نوری، مراحل کار با دستگاه فیوژن و انجام عملیات فیوژن زنی و تست و اندازه ‌گیری میزان افت خطوط فیبر نوری و آشنایی با کارکرد قلم نوری و تجهیزات پسیو است و این دوره برای اولین بار تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان زنجان برگزار می شود.

سرپرست دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: علاوه بر این دوره، ‌مجوز دوره‌ های دیگری نظیر مدیریت منابع انسانی، تحلیل رفتار کارکنان با مدل دیسک، تولید گیاهان آپارتمانی و متصدی کافی شاپ صادر شده که علاق‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و کسب اطلاعات بیشتر به پرتال دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی https://sto.uast.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6096890

دیگر خبرها

  • علامه مطهری شخصیت جامع علمی و بصیرتی معاصر است
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • پیام وزیر علوم درپی درگذشت نخبه کنکوری
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری