Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، براساس گزارش شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان، «خوان لاپورتا» قادر خواهد بود تا از خط اعتباری به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو استفاده کند اما فعلا تنها از ۱۰۰ میلیون یورو برای پرداخت بدهی بازیکنان معوقه از ماه ژانویه بهره خواهد برد.

بازیکنان باشگاه بارسلونا دستمزد ماهیانه نسبتا کمی دریافت می‌کنند به طوری که قرار است بخش عمده مطالبات آنان در دو قسط یکی در دسامبر (۲۰۲۰) یا ژانویه (۲۰۲۱) و دیگری در پایان فصل، پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاندمی ویروس کرونا مشکلات مالی بارسا را تسریع کرد و بدهی خالص این باشگاه را به حدود ۱.۲ میلیارد یورو افزایش داد.

از ابتدای پاندمی، بازیکنان بارسا با اقدامات مختلفی برای کمک به باشگاه موافقت کردند که از جمله آنها می‌توان به سه ماه کاهش دستمزد در ماه مارس سال گذشته و طرح تعویق دریافتی‌هایشان در ابتدای فصل اشاره کرد؛ با این حال آبی اناری‌ها همچنان با مشکلات مالی دست به گریبانند.

براساس اعلام منابع نزدیک به ای‌اس‌پی‌ان، این هراس کلی وجود دارد که اگر باشگاه نتواند حدود ۴۰ درصد از صورت حساب‌های معوق را پرداخت کند، موضوع به اتحادیه فوتبالیست‌های اسپانیا ارجاع داده شود. این اتفاق می‌تواند به محرومیت احتمالی بارسا منجر شود.

گزارش سالانه بارسا، از بودجه ۲۳۰ میلیون یورویی به منظور پرداخت دستمزدهای بازیکنان تیم اصلی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ حکایت دارد.

نخستین کاری که لاپورتا پس از انتخاب به عنوان رییس باشگاه انجام داد، صدور دستور حسابرسی دقیق منابع داخلی باشگاه بود.

براساس گزارشات مالی باشگاه که در ژانویه منتشر شد، از ۱.۱۷۳ میلیارد یورو بدهی خالص، ۲۶۵ میلیونی یورو باید پیش از ۳۰ ژوئن به بانک‌ها پرداخت شود؛ بیش از ۱۰۰ میلیون یورو بدهی نیز از خریدهای قبلی مستهلک شده است و به تمام این‌ها بدهکاری به بازیکنان تیم را هم اضافه کنید.

بارسا امیدوار بود تزریق ۳۵۰ میلیون یورو به واسطه حضور در پروژه شکست خورده سوپرلیگ اروپایی، بخشی از مشکلات مالی آنان را تعدیل کند اما فروپاشی این پروژه آنان را مجبور به یافتن راه حل جایگزین کرده است.

آبی اناری‌ها در این فصل کوپادل‌ری را فتح کرده‌اند اما برای نخستین بار از فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ لالیگا را در جایی خارج از دو رده نخست تمام خواهند کرد. آنها همچنین در یک هشتم لیگ قهرمانان نیز توسط پاری‌سن‌ژرمن از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

لاپورتا در کنار تمام دغدغه‌های خود، مشغول کار روی امضای قراردادی دو ساله با بند تمدید یک‌ساله با «لیونل مسی» است؛ فوق ستاره‌ای که در ژوئن بازیکن آزاد خواهد بود و این در حالی است که ادامه حضور «رونالد کومان» روی نیمکت این تیم نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و «ژاوی هرناندز» اسطوره سال‌های نه چندان دور بارسا گزینه مورد نظر لاپورتا است؛ هرچند ژاوی نیز به تازگی قرارداد خود را با باشگاه السد برای دو سال دیگر تمدید کرده است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بارسلونا اسپانیا اسپانیا بارسلونا رونالد کومان ژاوی هرناندز لیونل مسی میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهش لاپورتا از ژاوی: مربی بزرگ نیست، بمان!

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی پس از شکست سنگین برابر ویارئال اعلام کرده بود که قصد دارد در پایان فصل نیمکت بارسلونا را ترک کند و هر اتفاقی هم رخ دهد و حتی اگر تیمش موفق به کسب عنوان قهرمانی شود از این تصمیم منصرف نخواهد شد.

با این حال، بسیاری از رسانه‌های نزدیک به این باشگاه در روزهای اخیر مدعی شده بودند که مدیران بارسا تمام تلاش‌شان را به کار گرفتند تا بتوانند این مربی جوان را برای ادامه حضور روی نیمکت این تیم در فصل آینده متقاعد کنند.

و نایب رئیس بارسلونا شب گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که در انجام این کار موفق بودند و سرمربی فعلی بارسا قرار است در فصل آینده هم به حضورش روی نیمکت این تیم ادامه دهد و تصمیم اولیه‌اش را در این باره تغییر داده است.

پیش از این هم گفته شده بود که لاپورتا و دکو به صورت جدی در تلاش هستند تا ژاوی را از تصمیمی که گرفته منصرف کنند و حالا روزنامه موندو دپورتیوو خبر داده است که رئیس این باشگاه به ژاوی اعلام کرده که آنها توانایی به خدمت گرفتن مربی بزرگ و نامدار را در این تابستان ندارند و از او خواسته که به همین دلیل در این فصل هم به همکاری با آنها ادامه دهد.

هرچند، او هم شرایطی برای ادامه این همکاری داشته که مدیران بارسا با انجام دادن آنها موافقت کردند اما به نظر می‌رسد که علاقه قلبی او به این تیم دلیل اصلی ادامه این همکاری بوده است.

دیگر خبرها

  • افشا شد: قول‌های بارسا به ژاوی چه بود!‏
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • ماندن یا رفتن ژاوی هیچ ربطی به من ندارد!
  • وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی
  • ژاوی: حمایت بازیکنان باعث شد در بارسا بمانم
  • دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود
  • خواهش لاپورتا از ژاوی: مربی بزرگ نیست، بمان!
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • ژاوی نمی‌خواهد بازنده و سرافکنده از بارسا برود
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم