Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@21:56:21 GMT

نجات قاتل پای چوبه دار پس از ۶ سال در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۳۱۸۶

نجات قاتل پای چوبه دار پس از ۶ سال در کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، مهدی تقی زاده در تشریح این خبر اظهار کرد: به درخواست اولیای دم، حکم قصاص متهم پرونده صادر شد و پس از انجام تشریفات قانونی، رأی نهایی صادر و در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پیش از اجرای حکم پرونده به شورای حل اختلاف ویژه زندان ارجاع و تلاش برای جلب رضایت اولیای دم آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان اظهار داشت: اعضای شورای حل اختلاف پس از تشکیل چندین جلسه مذاکره صلحی با اولیای دم به حول و قوه الهی رضایت اولیای دم را جلب نمودند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری کرمان گفت: در حالی که طناب دار به گردن مددجو و قاتل بر بالای چوبه دار بود و اولیا دم اهرم اجرا را کشیدند و مددجو آویزان شده بود، ناگهان اعلام داشتند به خاطر خدا ایشان را بخشیدم و از حق قانونی و شرعی خود گذشت کرده و به قاتل زندگی دوباره بخشیدند. این پرونده پس از شش سال طی مراحل دادرسی با صلح و سازش مختومه شد.

کد خبر 5215338

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی تقی زاده دادگستری کرمان قصاص انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر آمار کرونا گرگان فلسطین جنبش ازما کرمانشاه اردبیل شیوع کرونا زلزله واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری

رئیس کل دادگستری استان مازندران از بررسی ۵۳ فقره پرونده در راستای تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی این استان مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباس پوریانی، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به ملاقات مردمی در این هفته با حضور مسئولان قضائی اظهار کرد: در این ملاقات و دیدار مردمی ۵۳ مورد از پرونده متقاضیان در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید مورد بررسی و پاسخ داده شد.

وی افزود: این پرونده‌ها در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: برگزاری دیدارهای مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضائی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مدنظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی با تاکید بر اینکه این دیدارها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصاً وارد میدان شده است و این موضوع افزایش رضایت‌مندی مردم از قوه قضائیه را به همراه دارد.

کد خبر 749716

دیگر خبرها

  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ