Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@02:31:42 GMT

آخرین وضعیت شیوع کرونا در گیلان؛ حال ۹۰ بیمار وخیم است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۳۶۸۹

آخرین وضعیت شیوع کرونا در گیلان؛ حال ۹۰ بیمار وخیم است

گروه استان‌ها- معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند گفت: حال ۹۰ نفر آنها وخیم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آبتین حیدرزاده امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در دانش‌آموزان و کاهش نگرانی‌های والدین، شیوه‌نامه‌هایی از سوی وزارت بهداشت برای برگزاری حضوری امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم به مدارس سراسر کشور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه قبل از شروع آزمون‌ها، کارشناسان بهداشتی از کلیه مدارسی که از نظر برگزاری حضوری امتحانات واجد شرایط استاندارد بودند بازدید کردند خاطرنشان کرد: فاصله 2 متری بین صندلی‌‌ها در حوزه‌های امتحانی از جمله مواردی است که رعایت آن بسیار الزامی است.

حیدرزاده با بیان اینکه در هر حوزه یک کارشناس شبکه بهداشت به‌عنوان مراقب سلامت حضور دارد و فرآیند تب‌سنجی دانش‌آموزان را قبل‌ از ورود به حوزه‌های امتحانی انجام می‌دهند گفت: در حین برگزاری امتحان به‌محض مشاهده دانش‌آموزان مبتلا یا علائم مشکوک به کرونا اتاق‌ ایزوله در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

30 هزار سالمند بالای 80 سال گیلانی در برابر کرونا واکسینه شدندتاخت و تاز کرونا در گیلان؛ 108 مبتلای جدید بستری شدندتغییر رنگ‌بندی کرونایی در گیلان؛ همچنان 10 شهرستان در وضعیت نارنجی است

وی ضمن درخواست از والدین دانش‌آموزان برای عدم تجمع در حوزه‌های امتحانی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دانش‌آموزان در محل برگزاری آزمون‌ها یک تکلیف است ولی برای خارج از حوزه امتحانی خود والدین باید توجه داشته باشند و تجمع نکنند زیرا ممکن است سرعت انتشار این ویروس دو چندان شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماری کرونا همچنان در استان فعال است اظهار داشت: در حال حاضر 440  بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که در 24 ساعت گذشته حدود 100 بیمار جدید به این آمار افزوده شدند همچنین حال 90 بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام/618/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است

به گزارش قدس آنلاین، ‌ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به کمبود بودجه برای کمک رسانی به افغانستان گفته است که بیش از ۲۴ میلیون فرد در این کشور به کمک نیاز دارند.

در بخشی از گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمده است: نیازهای بیش از ۲۴ میلیون نفر بسیار گسترده و به هم پیوسته است. بسیاری از این نیازها به دلیل ترکیبی از تاثیرات طولانی مدت چندین دهه درگیری، تغییرات اقلیمی و بحران عمیق اقتصادی ایجاد شده‌اند. منابع افغانستان گسترده است، اما مهم این است که راه‌حل‌هایی برای ریشه‌کن شدن‌ همه این نیازها اجرا شود.

«معاون» فردی میانسال که در طول شبانه‌روز با چرخ دستی خود در گوشه‌ای از شهر کابل مشغول تامین مخارج خانواده خویش است می‌گوید که تاکنون هیچ کمکی به دستش نرسیده است.

وی به طلوع‌نیوز گفت: وقتی که کمک‌ها می‌رسند، مسوول کوچه مجبور است آن را میان اقوام و همسایه‌های خود تقسیم کند و تا به حال کمکی به دست ما نرسیده است. اما حتی کسانی‌ که امرار معاش می‌کنند نیز ‌این کمک‌ها را دریافت کرده‌اند.

عبدالظهور مدبر کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید: کمک‌های جهانی با توجه به مقیاس و میزان وخامت وضعیت کشور می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد افغانستان ایفا کند.

مسوولان حکومت سرپرست طالبان نیز خواستار کمک‌های سازمان‌های بین المللی برای کاهش فقر در افغانستان شده اند.

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد گفت: درخواست ما از جامعه جهانی و نهادهای کمک‌رسان این است که کمک به مردم افغانستان در ابعاد بشردوستانه و توسعه و زیر ساختی تداوم داشته باشد تا ما فقر را در افغانستان کاهش دهیم.

برنامه جهانی غذا به تازگی گفته است که به دلیل کمبود بودجه، کمک‌های غذایی بشردوستانه‌ای خود را از ماه مه (اردیبهشت-خرداد) کاهش می‌دهد و در ماه ژوئن سال جاری میلادی (خرداد-تیر) کمک‌های غذایی بشردوستانه خود را تنها به ۵۰۰ هزار نفر در افغانستان کاهش می‌دهد و افراد مشمول کسانی‌ خواهند بود که برای زنده ماندن چاره‌ای دیگری جز دریافت این کمک‌ها ندارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت