Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@06:53:48 GMT

آغاز مرحله جدید حراج اوراق مالی اسلامی دولتی از ۴ خردادماه

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۳۸۲۸

آغاز مرحله جدید حراج اوراق مالی اسلامی دولتی از ۴ خردادماه

نخستین مرحله حراج اوراق مالی و اسلامی دولتی سال ۱۴۰۰ روز چهارم خرداد ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، کارگزاری این بانک در راستای عرضه تدریجی «اوراق مالی اسلامی دولتی» در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مزبور در سال ۱۴۰۰ را برای فروش به بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین سرمایه در روز سه‌شنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۰ اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوراق عرضه‌شده در این حراج، مرابحه عام، کوپن‌دار و با تواتر پرداخت سود شش‌ماهه (پرداخت کوپن دو بار در سال) و به شرح جدول زیر است:

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی متقاضی شرکت در این حراج می‌توانند نسبت به ارسال سفارش‌های خود تا ساعت ۱۲ روز یک‌شنبه دوم خردادماه ۱۴۰۰ تنها از طریق سامانه بازار بین بانکی اقدام کنند.

نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین سرمایه متقاضی شرکت در این حراج نیز می‌توانند سفارش‌های خود را تا ساعت ۱۲ روز یک‌شنبه دوم خردادماه ۱۴۰۰ تنها از طریق سامانه مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کنند؛ معاملات مربوط به این حراج در روز سه‌شنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

حداقل حجم سفارش در هر یک از نمادهای اشاره شده ۵۰۰ هزار ورقه است، همچنین به نهادهای مالی شرکت کننده در این حراج توصیه می‌شود، تنوع بخشی به سبد دارایی‌های مالی را در سفارش‌گذاری خود مدنظر قرار دهند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش تمام پیشنهادات دریافت‌شده یا فروش تمام اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد؛ بانک مرکزی سفارشات دریافت‌شده را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌کند و وزارتخانه مزبور نسبت به تعیین سفارش‌های برنده از طریق مشخص کردن حداقل قیمت پذیرفته‌شده در سازوکار حراج اقدام می‌کند.

در نهایت، عرضه اوراق به تمام برندگان به قیمت یکسان انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 494581

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اوراق مالی اسلامی اقتصاد حراج سرمایه گذاری بانک ها و موسسات مالی افزایش سرمایه منابع مالی بانک مرکزي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خردادماه ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی از امروز پنجم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس ؛ مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت : براین اساس نام نویسی برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: گشایش نمایشگاه کتاب هرمزگان

محمد قویدل افزود: ثبت سفارس کتب درسی پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی نیز شامل اول ابتدایی، هفتم و دهم نیز از دهم تیرماه آغاز می‌شود.

وی گفت : هرمزگان 435 هزار دانش آموز دارد .

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی از امروز پنجم اردیبهشت
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی