Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، فرحناز رافع رییس مرکز ملی فرش ایران روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه فرش آذربایجان‌غربی، با اشاره به بهبود وضعیت صنعت فرش کشور، اظهار داشت: این تسهیلات ۱۸ درصدی با توجه به نرخ تورم و مشکلات مالی موجود در کشور می‌تواند نقش به سزایی در حمایت از تولیدکنندگان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اقدامات اساسی برای بهتر شدن وضعیت بخش فرش در کشور، انجام شده که مطمئنا اخبار خوبی از این صنعت در کشور در آینده نزدیک خواهیم شنید.

رییس مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: از تولید کننده‌هایی که در مناطق روستایی طرح قابل توجیه و دفاعی برای اشتغال‌زایی در بخش فرش داشته باشند حمایت و تسهیلات کار نیز در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

رافع با اشاره به این‌که به دنبال ایجاد مجتمع و تولیدی‌های فرش و فرش‌بافی هستیم، افزود: بال و پر دادن بیش از پیش به صنعت فرش می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات بیکاری جوانان را در جامعه برطرف کند.

او افزود: انتظار می‌رود جلساتی با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با ذینفعان فرش استان برگزار شود تا مشکلات این قشر مورد بررسی قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه یکی از مشکلات حوزه فرش دستباف در ایران سن بالای فعالان این عرصه است، گفت: باید جوانان را برای حضور در این عرصه راغب کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های صنعت فرش کشور در حوزه نمایشگاهی، گفت: برگزاری نمایشگاه اوراسیا در تیرماه، نمایشگاه بین‌المللی فرش، نمایشگاه اکسپو جهانی، نمایشگاه فرش "یک‌دل تا همدلی" و همچنین نمایشگاه "دموتکس" هانوفر آلمان فرصت خوبی برای نمایش ظرفیت صنعت فرش منطقه و کشور است.

رافع با بیان این که در مرکز فرش به دنبال برطرف کردن مشکلات این صنعت هستیم، گفت: همچنین از بخش خصوصی انتظار می‌رود در کنار استانداری و سازمان صمت گوشه‌ای از مشکلات فرش منطقه را برطرف کنند.

او اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای توجه به فعالان حوزه فرش در کشور، موضوع بیمه این افراد است که دولت مکلف شده همه این افراد را بیمه کند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: حذف الزام دریافت سالانه کارت ملی مهارت برای تداوم بیمه قالی‌بافان نیز از جمله اقداماتی است که انجام شده و بسیار نیز مورد توجه فعالان این بخش قرار گرفته است.

او تاکید کرد: ما به دنبال صادرات فرش دستباف ایرانی هستیم و در کنار آن، حمایت از طرح‌های فرش ایرانی، اقامه دعوا در مجامع بین المللی در راستای حفظ حقوق نقشه‌ها و بافندگان فرش ایرانی را در دستور کار داریم که پیگیری برای دریافت گواهی اصالت، تولید شناسنامه‌های فرش و علامت جمعی در همین راستا است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نرخ تورم صنعت فرش مرکز ملی فرش ایران صنعت فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم