Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عبدالقادر پربار شهردار زاهدان در نشست مشترک با استاندار سیستان و بلوچستان و شهردار اصفهان اظهارداشت: این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی ایران اسلامی همواره در مباحث مدیریت شهری پیشرو و موفق بوده لذا باید از فرصت ایجاد شده به بهترین نحو در راستای بهره‌مندی از تجارب آن‌ها برای حل بسیاری از مسائل استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در این مسیر لازم است تا همکاری‌ها و تعاملات به صورت دوجانبه و در تمامی حوزه‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن انجام شود.

شهردار زاهدان تصریح کرد: تجارب و پیشرو بودن شهرداری اصفهان در حوزه‌های مختلف قطعاً می‌تواند در بسیاری از موارد به کمک شهرداری زاهدان بیاید و ما آمادگی داریم تمام ظرفیت‌های موجود را جهت گسترش این همکاری‌ها مورد استفاده قرار دهیم.

او  خاطرنشان کرد: کمک و مساعدت شهرداری اصفهان به شهر بنت به عنوان یک اقدام خداپسندانه و بسیار بزرگ است و قطعاً در آینده با نتایج مثبت بسیاری همراه خواهد بود؛ لذا باید در راستای اطلاع رسانی به موقع و دقیق به منظور مشارکت حداکثری خیرین و جذب کمک‌های مورد نیاز از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم.

شهردار اصفهان نیز در این نشست اظهارداشت: هم پیوندی بنت یکی از شهر‌های سیستان و بلوچستان با اصفهان منجر به تشکیل یک خیریه برای کمک به این شهر شد افرادی که در این خیریه حضور دارند منشأ اثر هستند و می‌توانند تحول دائمی در شهر بنت ایجاد کنند.

قدرت الله نوروزی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات نوع‌دوستانه شهرداری اصفهان در سطح گسترده‌ای در حال اجراست که در این راستا امدادرسانی به زلزله زدگانکرمانشاه به عنوان اولین حادثه بزرگی که در دوره مدیریت شهری کنونی اتفاق افتاد و قوع سیل در خرم‌آباد و همچنین خوزستان شهرداری اصفهان با تمام قوا اقدامات اولیه را در این مناطق بر عهده گرفت و آن‌ها به انجام رساند، اما در سیل سال ۹۸ استان سیستان و بلوچستان که مناطق کنارک، چابهار و دشتیاری را دچار مشکل ساخت، همراهی و اقدامات شهرداری اصفهان متفاوت‌تر از همیشه بود.

او تصریح کرد: در این راستا پیشنهاد پیوند بنت با اصفهان مطرح و در نهایت منجر به تشکیل یک خیریه برای کمک به آن شهر شدکه با توجه به افرادی که در این خیریه حضور دارند قطعاً تحول دائمی در شهر بنت ایجاد می‌شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: پس از هم‌پیوندی اصفهان و بنت، این شهرداری پیشنهاد این موضوع را به مجمع کلانشهر‌های ایران ارائه کرد بدین ترتیب که هر شهری تحت عنوان هم‌پیوندی مسوولیت توسعه آن شهر و جبران آسیب‌های وارده ناشی از سیل را بر عهده گیرد.

او  افزود: متاسفانه شیوع ویروس کرونا اجازه ادامه بحث و بررسی حضوری میان شهرداران کلانشهر‌ها را در رابطه با این پیشنهاد را نداد با این حال اجرای طرح هم‌پیوندی در سایر شهر‌ها قابل پیگیری است.

نوروزی با اشاره به ایجاد بیمارستان بنت بیان کرد: باتوجه به خیریه‌ای که پس از هم‌پیوندی بنت با شهر اصفهان تشکیل شد در این شهر بیمارستانی از سوی این خیریه احداث خواهد شد که در این راستا لازم است مسوولان استان لوازم و تجهیزات مورد نیاز آن را تدارک ببیند.

او خاطرنشان کرد: اینکه شخصیت حقوقی برای خیریه ایجاد شده و می‌تواند پس از این نیز به فعالیت خود ادامه دهد، اتفاق بسیارخوبی است که باید از ارکان آن حمایت شود که البته اگر استاندار سیستان و بلوچستان نیز به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره خیریه حضوری فعال داشته باشند قطعاً از ظرفیت این حضور بیشتر استفاده خواهد شد.

شهردار اصفهان افزود: احداث بیمارستان و تجهیز آن دو موضوع متفاوت از هم هستند لذا این خیریه باید توانمند باشد و با امکاناتی که برای آن فراهم می‌شود و از طریق مدیریت درست این حرکت در کوتاه‌ترین زمان بهترین نتیجه را حاصل نماید.

شهردار اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان در چهار سال گذشته تجارب خوبی داشته که قابل انتقال به شهرداری‌های سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری زاهدان استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان شهرداری اصفهان شهردار اصفهان هم پیوندی شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردمسالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

ایت الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 749690

دیگر خبرها

  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟