Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@01:50:18 GMT

ظریف در انتخابات ۱۴۰۰ از چه کسی حمایت می کند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۴۹۹۲

دیاکو حسینی کارشناس مسائل بین الملل در کلاب هاوس انتخاباتی  با عنوان «نقش ظریف در انتخابات ۱۴۰۰»، گفت: آقای ظریف بارها در جلسات خصوصی از ضرورت اجماع در سیاست داخلی برای پیشبرد موفق سیاست خارجی سخن گفتند. 

وی گفت: در یک کشور عادی، هرگز سیاست خارجی اولویت انتخابات نیست مگر در شرایط جنگی. حضور آقای ظریف در انتخابات کمک می کرد که سیاست خارجی اولویت اول انتخابات باشد و این به ضرر سیاست خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی گفت: نیامدن آقای دکتر ظریف به این معنا نیست که ایشان نمی تواند در انتخابات تاثیر گذار باشد. آقای ظریف بسیار محبوب است و حمایتشان از هرکسی تاثیر می گذارد. از سمتی من فکر می کنم آقای ظریف تراز سیاست خارجی ما را تغییر دادند و تبدیل به یک استدلال قدرتمدند در سیاست خارجی تبدیل شدند.

این کارشناس بین الملل گفت:‌ بزرگترین کاری که آقای ظریف کرد این بود که یک تفسیر جدید از شعار نه شرقی نه غربی ارائه داد. در سال های قبلی در ایران دو جبهه یا شرق گرا یا غرب گرا داشتیم، اما آقای ظریف تفسیر تازه ای ارائه داد و آن این بود که ایران برای رابطه خوب با شرق باید رابطه بدون تنشی با غرب داشته باشد و برعکس.

وی گفت: لازم است که مفهوم نه شرقی و نه غربی را به این شکل پیش ببریم، برجام هدف اصلیش این بود که چنین فضایی به وجود بیاید. من فکر می کنم که الان هم با وجود مشکلات برجام آقای دکتر ظریف این فضا را جلو بردند.  الان این سوال مطرح است که می خواهیم به دوره ای برگردیم که چاره ای جز شرق گرایی و غرب گرایی وجود نداشت، یا تراز آقای ظریف را جلو ببرم. فکر می کنم که نامزدهای انتخاباتی چاره ای ندارند که به این سوال اصلی جواب بدهند.

حسینی گفت: حرف اصلی آقای دکتر ظریف در آن فایل صوتی این بود که میدان و دیپلماسی باید واحد باشد و گله ایشان این بود که یکی بر دیگری در جاهایی اولویت پیدا کرده است. من خودم شاهد این بودم که آقای ظریف با آقای سلیمانی یک رابطه عاطفی داشت.

وی گفت: یادآوری کنم که آقای ظریف دو نقش دارد، یک ایشان مسئول دستگاه دیپلماسی است و دوم ایشان مسئول اجرای سیاست خارجی است. شهادت می دهم که آقای ظریف هرگز به این دوگانه اعتقاد نداشت و تنها بحث شان وحدت بود. ما به هیچ عنوان نباید وارد این بحث‌هایی بشویم که آقای ظریف به آن اعتقاد ندارد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد آقای ظریف سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است