Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@07:12:00 GMT

ائتلاف ملی زاگرس نشینان اعلام موجودیت کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۵۳۸۲

ائتلاف ملی زاگرس نشینان اعلام موجودیت کرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد ائتلاف ملی زاگرس نشینان طی بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.

به گزارش ایسنا متن بیانیه ی این ائتلاف به شرح ذیل می باشد؛

بسمه تعالی
«خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد؛ مگر آنکه آنها خود سرنوشت خود را تغییر دهند».

من اگر برخیزم/ تو اگر برخیزی
همه بر میخیزند /من اگر بنشینم
تو اگر بنشینی / چه کسی برخیزد؟

مناطق زاگرس نشین، اقوامی هستند دیرپا و کهنسال که در طول تاریخ حوادث بسیار بر آن گذشته است و بدون شک تأثیرات فراوانی بر عمق روح، تفکر و فرهنگ ایران زمین گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه در طول تاریخ ماندگاری این اقوام را به عنوان اقوامی زنده و پویا تضمین کرده است، حفظ موجودیت و جوهرۀ اصلی فرهنگ ایرانی در تمامی این قرون و اعصار بوده است. و این میسر نشده مگر با کوشش‌های نیاکانمان که در هر شرایطی بر هویت ایرانی خویش و فرهنگ شکوهمند آن تأکید کرده اند و در راه تداوم و گسترش آن فداکاری های بسیار کردند. امروز ما به عنوان نسل حاضر میراث دار فرهنگ شکوهمند زاگرس هستیم و در عین حال وظیفه دار صیانت از آن و تداوم راه نیاکانمان.
بدیهی است که دفاع و مطالبه گری حقوق هر قومی بر فرزندان آن قوم و عشیره در هر کجای این دنیا واجب است. با توجه به حوزه پوشش گسترده  زاگرس در فلات ایران با وسعت ۱۵ استان شامل مناطق شمال غربی- غرب و جنوب غرب و همچنین از لحاظ دارا بودن ذخایرطبیعی و ملی و سرمایه های عظیم نیرو انسانی و بهره مندی از زیرساخت های کلان مستعد توسعه و همچین مورد توجه بودن نقش کلیدی این مناطق از لحاظ تاثیرگذاری مستقیم بر رشد اقتصادی- اجتماعی و حفظ امنیت کشور، ‌تلاشی مضاعف جهت دفاع از حقوق اقوام عزتمند و محروم ساکن در این مناطق با ارزش لازم است.
نظر به اینکه مطالبه گری و جریان سازی هدفمند همواره در مسیر توسعه پیشگام بوده است پروردگار را سپاس می‌گوییم که تلاش چندساله‌ی جمعی از فرزندان نخبه وجوان زاگرس به ثمر نشست و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ با آغاز فعالیت رسمی ائتلاف ملی زاگرس نشینان در حوزه های علم و فناوری – فرهنگی و اجتماعی – زیست محیطی و منابع طبیعی -اقتصادی و سیاسی، شاهد ثبت برگ زرین دیگری در تاریخ زاگرس هستیم.
  ائتلاف ملی زاگرس نشینان به عنوان یک حرکت جدی وسیع، سراسری و فراگیر در سطح ملی خود را موظف به دفاع از حقوق مردم شریف زاگرس نشین می داند و بدین وسیله تشکیل ائتلاف ملی زاگرس نشیان را با حضور اعضای حقوقی و حقیقی نخبه عموما از اساتید دانشگاه و پژوهشگران – سیاستمداران و دولتمردان – اصناف و صنعتگران- بزرگان ایلات و طوایف، انجمن های محلی و ملی مناطق زاگرس نشین اعلام می‌دارد.
اکنون که این ائتلاف پس از طی جلسات هم اندیشی و همفکری با تصمیم جمعی از نخبگان زاگرس نشین فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است خاضعانه از تمامی فعالین دغدغه‌مند زاگرس دعوت می‌نماییم ما را یاری رسانند تا با حراست از این نهال نوپا آن را به درختی به بار نشسته بدل کرده و و جایگاه درخور جامعه زاگرس نشین را احیاء نماییم تا همه باهم بتوانیم در سایه آن رشد و تعالی کشور و رفاه مردم این مناطق را شاهد باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كهگيلويه و بويراحمد زاگرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار زاگرس مهاباد با تیم حریف نیمه‌تمام ماند

تیم جوانان زاگرس مهاباد در سومین دیدار خود در این رقابت‌ها، امروز در تبریز به مصاف تیم فوتبال آرکای این شهر رفت که این دیدار در حالی که با نتیجه یک بر صفر به سود تیم زاگرس در جریان بود به علت اعتراض نماینده مهاباد به داوری این بازی نیمه‌تمام باقی ماند.

زاگرس مهاباد در دو دیدار قبلی یک تساوی و یک باخت کسب کرده است.

نماینده مهاباد در این دوره از رقابت‌ها با تیم‌های آرکای تبریز، آبیدر سنندج و عقاب پردیسان قم هم گروه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • دیدار زاگرس مهاباد با تیم حریف نیمه‌تمام ماند
  • تکذیب بیانیه انتخاباتی جمعیت زاگرس نشینان
  • بالاخره دل یوفا برای نیمکت‌نشین‌ها سوخت!
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل اعلام موجودیت کرد + فیلم
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • زن ها در ۷۵ هزار سال پیش این شکلی بودند! |‌ عکس | این زن در کوه های زاگرس زندگی کرده است
  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس