Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:59:48 GMT

داشته‌های ۴ هزار ساله تبریز را احیا می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۵۴۷۶

داشته‌های ۴ هزار ساله تبریز را احیا می‌کنیم

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: اعتبار ویژه‌ای برای میراث فرهنگی شهر در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده و تلاش می کنیم داشته‌های ۴ هزار ساله تبریز را احیا کنیم.

ایرج شهین‌باهر ظهر امروز در آیین اعطای سند ثبت ملی موزه شهر تبریز، ضمن تبریک روز جهانی موزه بر فعالان میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد: اقتصاد شهری و موضوعاتی که در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی مهم است در برنامه کاری شهرداری قرار گرفته تا ریل‌گذاری این کار فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش داریم که داشته های تبریز ۴ هزار ساله را احیا، مرمت و بازسازی کرده و در معرض دید عموم قرار دهیم تا همگان داشته های تبریز را بشناسند.

وی با اشاره به تعامل بالای میراث فرهنگی و شهرداری تبریز در احیا و مرمت بناهای تاریخی اعلام کرد: تعامل میراث فرهنگی و شهرداری تبریز، موجب احیاء و عرضه داشته‌های تاریخی و فرهنگی تبریز در این دوره از مدیریت شهری شده است که در ادامه نیز تلاش داریم در کنار توسعه فضاهای گردشگری و تاریخی، موزه‌ای در حد نام و اعتبار تاریخی تبریز احداث و به جذب سفر و گردشگر کمک کنیم.

وی اضافه کرد: برهمین اساس سال ۱۴۰۰ از سوی شورای شهر تبریز، سال حفظ هویت و میراث فرهنگی و تاریخی تبریز، نام گرفته است و در بودجه امسال نیز اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

شهین‌باهر تصریح کرد: تلاش داریم تبریز را به جمع شهرهای گردشگر پذیر کشور و جایگاه شهرهایی که در دنیا، شهر هدف گردشگری هستند اضافه کنیم که قطعا هم در معرفی تبریز و هم در رونق اقتصادی شهر مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت اخذ مجوز فعالیت موزه‌های تحت مالکیت شهرداری تبریز، خاطرنشان کرد: خوشبختانه موفق شدیم مجوز ثبت ملی موزه شهر را دریافت کنیم.

شهردار تبریز تأکید کرد: تا زمانی که موزه‌ای ثبت رسمی نشده و مجوز فعالیت نداشته باشد، مقصد گردشگری معرفی نمی‌شود و برهمین اساس تلاش داریم در کنار افزایش موزه‌های شهر، نسبت به ثبت ملی همه آنها نیز اقدام کنیم.

وی افزود: بعد از تهران، تبریز بیشترین موزه فعال را دارد و تلاش داریم مقاصد گردگشگری تبریز از جمله موزه ها را به گردشگران معرفی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری تبریز میراث فرهنگی تلاش داریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز

 شادی نیا اظهار کرد: در پی اعلام برخورد چندین دستگاه خودروی سواری در محدوده عوارضی بستان آباد - تبریز کارشناسان اورژانس به همراه پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی از مصدومیت ۱۰ نفر بر اثر تصادف زنجیره‌ای مذکور خبر داد و اضافه کرد: مصدومان این حادثه که شامل ۲ مرد ۶۵ و ۶۹ ساله و همچنین چهار زن ۶۵،۲۳،۷۹و ۴۵ ساله و نیز سه پسر بچه ۱۵،۱۳ و ۵ ساله به همراه یک دختربچه ۱۲ ساله بودند پس از خدمات درمانی در محل جهت درمان تکمیلی به بیمارستان‌های امام علی (ع) ارتش و امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.

سرهنگ آبراهه رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی علت حادثه را رعایت نکردن سرعت مطمئنه اعلام کرد و با اشاره به بارش باران و لغزندگی جاده‌های استان اظهار کرد: شرایط بارانی نیازمند توجه بیشتر به جاده و کاهش سرعت مطابق با شرایط هواست.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)