Web Analytics Made Easy - Statcounter

مزگی‌نژاد با بیان این‌که بسیاری از کارهایی که در جامعه روی زمین مانده و به پایان نرسیده به دلیل مدیریت‌های ناقص و ناتوانی است که بر اساس حزب و گروه وارد میدان شدند و طبیعتا این گونه افراد برای جامعه ضرر دارند، گفت: اگر انتخاب خوب انجام شود طبیعتا ما یک حکمرانی نمونه را می‌توانیم به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌و‌گو با خاورستان، در مورد جلسه ویدئو کنفرانس مقام معظم رهبری با تشکل‌های دانشجویی، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در سطح جامعه و دنیا داریم و کشور ما را متهم به تک صدایی و برخی از اصطلاحات ناشایست می‌کنند، حضور گروه‌های متفاوت در سطح جامعه می‌تواند نظرات و دیدگاه‌های جدیدی را مطرح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که یکی از کارکردها و روش‌های تشکل‌های دانشجویی مطالبه‌گری است، افزود: این مطالبه گری طبیعتا روی نقاط ضعف و مورد نیاز جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم است. هر چه درصد مطالبه‌گری بالاتر باشد نظرات جدیدی ارائه می‌شود.

کارشناس سیاسی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دوره‌های قبلی که با تشکل‌های دانشجویی دیدار داشتند گفته‌اند که اگر انتقاد دارید پیشنهاد هم بدهید تا این پیشنهاد بتواند زمینه ساز اصلاح انتقاد باشد.

مزگی نژاد عنوان کرد: تعدد تشکل‌های دانشجویی باعث می‌شود که انتقادهای آنها سنجیده‌تر باشد و نظراتی که ارائه می‌شود چون بررسی شده و پژوهشی است طبیعتا می‌تواند کارکرد خوبی در سطح جامعه و مسائل مختلفی که کارکردهای متفاوتی دارد داشته باشد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری دنبال تحول‌خواهی و تحول‌گرایی در عرصه های دانشجویی با این موضوع هستند که باید مبانی اصلی نظام اسلامی حفظ شود. ما در جامعه نیاز به تحول داریم و این تحول باید انجام شود اما این تحول نباید از خطوط مبانی اصلی نظام فاصله بگیرد چراکه اگر بخواهد فاصله بگیرد به سمت بررسی و مبانی شرایط غربی خواهد رفت و مسیر انقلاب اسلامی دچار بحران خواهد شد.

کارشناس سیاسی گفت: تحول‌گرایی و تحول‌خواهی یکی از موضوعات مهمی است که در هر جامعه‌ای رواج دارد و باید داشته باشد.

مزگی نژاد با بیان این‌که چه کسانی می‌توانند این تحول‌خواهی را سروسامان دهند، افزود: افرادی که با کارهای پژوهشی، علمی و دانشگاهی سروکار دارند می‌توانند تحول‌خواهی را سروسامان دهند که دانشجویان به لحاظ این‌که نیروهای جوان، پرکار، دارای جرات، تفکر نو و دیدگاه جدید هستند می‌توانند تحول‌خواهی داشته باشند. اگر این ویژگی‌ها را با مبانی اصلی انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر داشته باشند می‌توانند یک تحولی در جامعه ایجاد کنند و ضمن حفظ موانع انقلاب اسلامی حرکت رو به جلو جامعه که نیاز به توجه و توسعه دارد را به دست بگیرند و انقلاب اسلامی و اهداف آن را به سر منزل مقصود برسانند.

دیپلماسی انفعالی در سیاست خارجی

وی با بیان این‌که تحول یک بعدی نیست، اظهار کرد: تحول باید در ابعاد مختلف شکل بگیرد. ما در موضوع فرهنگ و فضای مجازی نیاز به تحول اساسی داریم که بارها مقام معظم رهبری تاکید کردند در عرصه سیاسی در حوزه سیاست خارجی که با یک دیپلماسی انفعالی رو به رو هستیم نیاز به تحول اساسی داریم. در شرایط اقتصادی نیز به همین گونه است و با مشکلات اساسی مواجه هستیم که بخشی از آن تحریم‌ها است.

درصد عمده‌ای از مشکلات اقتصادی ناشی از مدیران ناکارآمد است

کارشناس سیاسی ادامه داد: درصدی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها است اما درصد عمده‌ای از مشکلات اقتصادی ناشی از مدیران ناکارآمد است. لذا تحول‌خواهی در نحوه جابه‌جایی مدیران و وارد صحنه کردن مدیران دلسوز، مومن و انقلابی می‌تواند در سطح جامعه به راحتی مشکلات اقتصادی را حل کند. این تحول شدنی است و در کشور ما نیز می‌شود به شرط این‌که به قول مقام معظم رهبری از نیروی جوان، انقلابی، مومن دارای علم بالا و بصیرت کافی که در سطح دانشگاه‌ها فراوان داریم استفاده شود و از توان و قدرت جوان در میدان مبارزه در عرصه اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی استفاده کرد.

مزگی‌نژاد بیان کرد: در دفاع مقدس به فرمان امام خمینی(ره) جوانان به میدان آمدند و جهاد سازندگی را تشکیل دادند. دفاع مقدس را جوانان مدیریت کردند. جوانان می‌توانند در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی وارد شوند طبیعتا این راهکارها و تحولاتی است که ما می‌خواهیم در حوزه‌های علمی، اقتصاد و سایر حوزه‌ها نقش ایفا کنند.

وی در مورد اهمیت حضور حداکثری در انتخابات، عنوان کرد: در هر کشوری، نظامی که حاکم است نیاز به پشتوانه دارد. این پشتوانه، پشتوانه مردمی است بنابراین هرچه مردم در صحنه‌های سیاسی که آن حکومت، شاکله یا واحد سیاسی مشخص می‌کند حضور داشته باشد نیازمند یک پشتوانه قوی برای انجام اهداف انقلاب اسلامی است که بعضا مدیران مختلف می‌خواهند اجرا کنند.

کارشناس سیاسی گفت: در کشور ما استثنا نیست. کشور ما جزو کشورهایی است که نظام مردمی است. در کشور اصل مردم سالاری دینی را داریم و مردم ما وارد خیلی از صحنه‌ها می‌شوند؛ راهپیمایی‌ها، کمک به سیل و زلزله، بحث بیماری کرونا و کمک مومنانه؛ همه و همه حضور مردم است.

مزگی نژاد افزود: انتخابات یک ویژگی دارد که حساس بودن آن است و دشمن روی آن برنامه‌ریزی کرده است. دیدگاه دشمن این است که به راحتی و با یک جمع و تفریق ساده می‌تواند متوجه شود انقلاب اسلامی چقدر پشتوانه دارد. دشمن معتقد است هر کسی پای صندوق رای بیاید و رای بدهد انقلاب اسلامی را قبول دارد و آنهایی که پای صندوق رای نیایند انقلاب اسلامی را قبول ندارند. لذا هرچه مشارکت بالا باشد و آرا در سطح بالایی باشد فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود دارای پشتوانه قوی و مردمی است و نظامی که دارای پشتوانه مردمی قوی باشد به راحتی می‌تواند در دنیا مانور بدهد، حرف بزند و به اهداف عالیه برسد.

وی ادامه داد: اما اگر میزان مشارکت در انتخابات پایین باشد فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود فردا در میز مذاکره یا داد و ستد با کشورهای مختلف مورد انتقاد طرف مقابل قرار خواهد گرفت که مردم شما با شما نیستند و پشتوانه مردمی ندارید. لذا در وهله اول تاکید بر مشارکت حداکثری مردم به ویژه عوامل اصلی و حساس نظام اسلامی است که ان‌شاءالله امیدواریم مردم با حضور پررنگ خود در انتخابات 28 خرداد 1400 یکبار دیگر به دشمن بفهمانند که خواب‌هایی که شما دیدید تعبیر نخواهد شد و ما از انقلاب خودمان با تمام وجود حمایت می‌کنیم.

کارشناس سیاسی در مورد انتخاب خوب و مطلوب، تصریح کرد: ابتدا باید نگاه کرد که از انتخاب خوب چه می‌خواهیم؟ ما مشکلات فراوانی داریم که در این مشکلات فراوان دنبال یک مجموعه‌ای هستیم که در وهله اول به آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی متعهد بوده و اصول انقلاب اسلامی را کاملا در صحنه داشته باشد.

مزگی‌نژاد اظهار کرد: افرادی که وارد صحنه می‌شوند باید مومن باشند. مومن به این معنی است که تقوا پیشه کند. فردی که تقوا پیشه کند خیانت، فساد و کم کاری نمی‌کند. فردی که تقوا دارد دلسوز مردم است و خودش را وقف مردم می‌کند. علاوه بر تقوا داشتن اگر فرد انقلابی باشد خیلی زیبا می‌شود چراکه وقتی تقوا کنار انقلابی قرار گرفت تحولی در جامعه شکل می‌گیرد و دلسوزی‌هایی که مسئول طی شبانه روز برای رفع مشکلات داشته باشد و برای انقلاب اسلامی کار کند نه خودش خسته می‌شود و نه کارهای انقلاب اسلامی روی زمین می‌ماند.

ویژگی‌های رئیس جمهور

وی تصریح کرد: فردی که قرار است رئیس جمهور شود باید باکفایت باشد یعنی درون خودش این مفهوم را داشته باشد که من می‌توانم کشور را در پست قوه مجریه مدیریت و مشکلات را حل کنم. رئیس جمهور باید مردمی باشد یعنی از جنس مردم باشد و از مشکلات مردم خبر داشته باشد. این‌که مسئولی بگوید مردم را قبول دارم اما از مشکلات مردم خبر نداشته باشد مردمی نیست؛ مسئول مردمی مسئولی است که از درد دل مردم مستضعفی که درد، رنج و مشکل دارند، صدای آنها به جایی نمی‌رسد و جلوی پای آنها سنگ‌های زیادی است خبر داشته باشد. فردی که دردآشنای مردم باشد مردمی است.

کارشناس سیاسی تاکید کرد: در کنار همه اینها باید فردی که وارد میدان می‌شود سرشار از امید باشد یعنی آینده را خوب ببیند، تلاش‌های خود را بر اساس آینده خوب برنامه‌ریزی کند و در مسیری که می‌خواهد طی چهار سال دوره ریاست جمهوری گام بردارد خسته نشود و طبیعتا بتواند از توانمندی‌های داخلی، جوانان و قدرت آنها به راحتی استفاده کند و در نهایت عدالت‌خواه و ضدفساد باشد.

مزگی‌نژاد اظهار کرد: عدالت در مبانی انقلاب اسلامی ما جزو موارد بسیار جدی است و طبیعتا کسی که در این مسیر باشد می‌تواند عدالت را رعایت کند و جلوی فساد را بگیرد که جامعه ما از درون یا مسئولان، دچار فساد نشود چراکه برخی دنبال اشرافی‌گری و پرستیژهای سنگینی هستند. اینها می‌تواند فضایی که یک فرد در قدرت حاکمیت دارد را ضعیف کند و فرد نتواند ماموریت خود را درست انجام دهد.

وی افزود: لذا ویژگی‌های مهمی که می‌تواند شاخص‌های خوبی از دیدگاه مقام معظم رهبری باشد این است که فرد مومن، انقلابی و مردمی باشد، کفایت داشته و سرشار از امید باشد، معتقد به توانمندی جوانان، عدالتخواه و ضدفساد باشد.

نقش تشکل‌های دانشجویی برای تشویق حضور حداکثری در انتخابات

کارشناس سیاسی در مورد نقش تشکل‌های دانشجویی برای تشویق حضور حداکثری در انتخابات، بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی طرفدارها، وابستگی‌ها و مجموعه‌هایی در اختیار دارند که هرکدام حرف تشکل‌های دانشجویی را می‌خوانند و قبول دارند. تشکل‌های دانشجویی با روشنگری و تبیین‌هایی که بین مردم انجام می‌دهند می‌توانند مردم را امیدوار و تشویق به حضور در انتخابات کنند که با این کار قطعا حضور حداکثری را رقم خواهند زد.

مزگی نژاد گفت: تشکل‌های دانشجویی با توجه به تسلطی که بر برخی از افراد جامعه دارند به راحتی می‌توانند حرف خود را در جامعه مطرح کنند و اگر افرادی باشند که انقلابی بوده، حافظ خون شهدا و دستاوردهای نظام حفظ باشد و در کنار همه اینها روشنگری و بصیرت نسبت به دشمن انجام دهند آن موقع است که مردم با دیدن فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد.

وی در مورد دولت جوان انقلابی، بیان کرد: دولت جوان به این معنا نیست که سن همه افراد پایین باشد. دولت جوان یعنی تجربه‌ای که گذشتگان دارند و تجربه‌ای که از اول انقلاب اسلامی وجود دارد را جوانان بکار بگیرند. چراکه جوانان نسبت به گذشته فکر نو و ابتکار عمل در صحنه دارند، توان بالا داشته و خستگی ناپذیر هستند. جرات اقدام داشته و محافظه کار در صحنه نیستند.

کارشناس سیاسی اظهار کرد: دولت جوان انقلابی یعنی از جوانان انقلابی که فکر نو، خلاقیت، ابتکار عمل و توان بالایی دارند بتوان در پست‌های مدیریتی استفاده کرد.

مزگی نژاد خاطرنشان کرد: منظور از دولت، فقط وزرا نیستند بلکه تمام پست‌های مدیریتی دولت محسوب می‌شود لذا جوانان باید وارد میدان شوند گرچه شاید در جوانان نقص و کمبودهایی هم وجود داشته باشد اما باید مجربینی در کنار جوانان باشند که اینها را هدایت کنند.

وی عنوان کرد: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی جوانانی که سرکار بودند نواقصی داشتند اما با گوش دادن به فرامین حضرت امام خمینی(ره) و مسئولان با تجربه‌ای که در انقلاب اسلامی حضور داشتند و جوانان می‌توانستند به آنها گوش کنند، انقلاب اسلامی در مسیرش حرکت کرد.

کارشناس سیاسی گفت: امروز ما نیاز به دولت جوان داریم و این یعنی از توان و امکانات جوانان در صحنه استفاده شود. در کنار جوانان باید از تجربه افراد نخبه جامعه ما که امری لازم است نیز استفاده شود. این شرایط بسیاری از کارکردها را خواهد داشت و قطعا بسیار موثر خواهد بود. چراکه می‌تواند مشکل‌گشای مشکلات باشد و برنامه‌ها و طرح‌هایی که ارائه می‌کنند برنامه‌های نو و جدیدی است.

مزگی نژاد بیان کرد: دولت جوان انقلابی نیاز به این‌گونه دیدگاه‌ها دارد که جوانان بتوانند در بسیاری از عرصه‌ها وارد شوند و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند و مبانی اصیل انقلاب اسلامی نیز حفظ شود و تجربیات و هدایت‌های مقام معظم رهبری را در کنار خودشان داشته باشند آن زمان راحت می‌توانند مشکلات را حل کنند چراکه بالاخره بسیاری از افرادی که در صحنه هستند و سن آنها بالا است ممکن است بی حوصله و خسته باشند و جایی طوری عمل کرده باشند که باعث تشویش افکار شده باشند. لذا جوانان می‌توانند وارد عرصه شده و قطعا جوانان قدرت رفع مشکلات را دارند.

وی تصریح کرد: دیدگاه مقام معظم رهبری این است که اگر دولت جوان انقلابی روی کار بیاید به راحتی می‌تواند تمام مشکلات را حل کند. اگرچه مشکلات ممکن است پیچیدگی‌هایی داشته باشد اما حضور جوانان در میدان‌های پرخطر می‌تواند مشکلات را حل کند و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری می‌توانیم دولت جوان انقلابی را تشکیل دهیم.

کارهای روی زمین مانده به دلیل مدیریت‌های ناقص و ناتوان است

کارشناس سیاسی در مورد مسئولان نا امیدی که توانایی انجام کارها را ندارند، افزود: مسئولی که نمی‌تواند کاری انجام دهد ضررش قبل از این‌که برای خودش باشد برای جامعه خواهد بود. بسیاری از کارهایی که در جامعه روی زمین مانده و به پایان نرسیده به دلیل مدیریت‌های ناقص و ناتوانی است که بر اساس حزب و گروه وارد میدان شدند و طبیعتا این گونه افراد برای جامعه ضرر دارند. ضررها را می‌توان با جابه‌جایی مسئولان و انتخاب مسئول خوب برطرف کرد.

مزگی نژاد بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در بسیاری از موارد شاهد عقب ماندگی هستیم و نیاز است برای رفع عقب ماندگی‌ها تلاش بسیاری انجام شود یعنی اگر شبانه روزی تلاش کنیم نمی‌توانیم عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم لذا نیروهای بی‌حال، سرخورده، افسرده، ترسو، چشم به خارج داشتن، نا امید و ... نه تنها برای کشور کار درستی انجام نمی‌دهند بلکه کشور را به بحران‌هایی هدایت می‌کنند که شاید برای سرنوشت اساسی کشور ما خطرناک باشد. ان‌شاءالله مردم ما با انتخاب مسئولان خوب در هر نقطه‌ای از کشور بتوانند مشکلات را سروسامان دهند و افرادی که نمی‌توانند کاری انجام دهند را از صحنه خارج کنند.

تأکید مقام معظم رهبری نسبت به مردم‌سالاری

وی اظهار کرد: یکی از بحث‌های ما در کشور ایران مردم سالاری است؛ مردم سالاری وارد صحنه انقلاب اسلامی شده و مقام معظم رهبری نیز به شدت روی مردم سالاری تاکید دارند. مسئول مردم سالار وقتی وارد میدان می‌شود و می‌خواهد در عرصه برای مردم خدمت کند باید برای مردم زحمت بکشد چراکه مردم از مسئولی که انتخاب می‌کنند انتظاراتی دارند و انتظارات باید برآورده شود طبیعتا این فضای انقباضی با یک انتخاب خوب و مطلوب می‌تواند تسری پیدا کند و یک دولت انقلابی شکل بگیرد که دارای کفایت، مدیریت قوی، ایمان، لبریز از امید و معتقد به توان داخلی باشد. اگر این ویژگی‌ها را داشته باشد می‌تواند به مردم به نوعی خدمت کند که کارکرد خودش را داشته باشد و این شدنی است فقط در این قضایا باید دقت کرد که انتخاب خوب شکل بگیرد و انتخاب‌های خوب نیز ملاک‌های خاص خود را دارد.

معرفی حکمران نمونه به دنیا با انتخاب خوب

کارشناس سیاسی عنوان کرد: اگر انتخاب خوب انجام شود طبیعتا ما یک حکمرانی نمونه را می‌توانیم به دنیا معرفی کنیم. تاکید مقام معظم رهبری بر این اساس و شرایط است و ایشان فرمودند "انتظار من این است که دولت آینده دولتی باشد که بتواند صددرصد از مدیران جوان و مومن در مدیرت‌های کشور استفاده کند تا آنها بتوانند با درایتی که دارند شرایط کشور را سروسامان داده و به نقطه مطلوب برسانند".

مزگی نژاد بیان کرد: در حال حاضر در کشور مشکلات زیادی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، بیکاری، مواد مخدر، طلاق و ... داریم. برای رفع مشکلات باید اولویت بندی کرد که اولویت اول برای رفع مشکلات چیست. در حال حاضر اولویت مسائل اقتصادی است و برای رفع مشکلات اقتصادی نیاز به تحول بزرگ داریم. ان‌شاءالله مردم ما با انتخاب خوب و شایسته و فردی که در این مسیر دلسوز مردم باشد، برای مردم کار کند، با فساد که بزرگترین آلودگی و مشکل جامعه است مبارزه کند. در این شرایط می‌توان فضای اطمینان خاطر را به انقلاب اسلامی رساند و مردم به انقلاب اسلامی امیدوار شوند چراکه ما در آینده با مشکلات مختلفی در عرصه‌های گوناگون روبه رو خواهیم بود. مقام معظم رهبری در چند سال قبل در سالروز آزادسازی خرمشهر فرمودند "خرمشهرها در پیش است". خرمشهر با تلاش و همدلی بین تمام نیروهای مردمی و نیروهای مسلح آزاد شد.

وی تاکید کرد: امروز نیز نیاز به همدلی و همکاری بین مردم در اقصی نقاط کشور در انتخاب رئیس جمهور خوب داریم. مردم باید با حضور در انتخابات جواب هتاکی‌های دشمن را داده و با انتخاب فردی که درایت داشته باشد مشکلات جامعه را سروسامان دهیم و زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حضور حداکثری در انتخابات مزگی نژاد تشکل های دانشجویی دولت جوان انقلابی کارشناس سیاسی مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات مشکلات اقتصادی انقلاب اسلامی نیاز به تحول مشکلات را حل سطح جامعه مردم سالاری تحول خواهی وارد میدان انتخاب خوب رئیس جمهور انجام شود ویژگی ها روی زمین عرصه ها کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری