Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هشتمین جمهور گزیده‌ای از آخرین اخبار انتخابات و حواشی آن را پیگیری خواهیم کرد.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_ «هشتمین جمهور» عنوان بستۀ خبری-تحلیلی است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی اخبار انتخابات و نامزد‌های ریاست جمهوری می‌پردازد.

اخبار انتخابات را در بیستمین شماره از «هشتمین جمهور» بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجماع اصلاحات روی لاریجانی؛ لاریجانی مشابه جنس اصل

غلامعلی رجایی با اشاره به کاندیداتوری جهانگیری گفت: «جهانگیری نقاط قوت و ضعفی دارد. او به هر حال در نگاه عمومی نماینده دولت محسوب می‌شود، زیرا متصل به روحانی است و هشت سال معاون اول دولت او بوده و در نگاه عمومی باید پاسخگوی عملکرد دولت باشد.»

رجایی در پاسخ به این پرسش که در صورت رد صلاحیت جهانگیری چه نامزد‌هایی می‌توانند به عنوان نامزد اصلی اصلاح‌طلبان مطرح باشند، تصریح کرد: «آقایان جهانگیری، محسن هاشمی پزشکیان بیشتر را در نهاد اجماع‌ساز دارند. اگر جهانگیری ردصلاحیت شود، ممکن است بر محسن هاشمی یا پزشکیان اجماع شود، ممکن است در آن شرایط برخی نیرو‌ها به سمت لاریجانی بروند.»

وی خاطرنشان کرد: «به نظر من عاقلانه است اگر اصلاح‌طلبان نامزدی نداشتند بر لاریجانی اجماع کنند زیر وقتی جنس اصیلی نشود ارائه داد باید به سمت یک جنس مشابه رفت. لاریجانی می‌تواند بین‌جناحی عمل کند؛ البته اصلاح‌طلبان هم باید از او سهم مشخصی از دولت بگیرند و سپس از او حمایت کنند.»

نیکزاد؛ دبیر ستاد مردمی رئیسی

ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «ستاد حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی متشکل از کمیته‌های مختلفی، چون استانها، راهبردی، کارگران، معلمان و ... است که علی نیکزاد به عنوان دبیر شورای هماهنگی ستاد‌های مردمی رییسی انتخاب شد و در روز‌های آینده رییس ستاد نیز با نظر رییسی انتخاب خواهد شد.»

کشور بنگاه نیست که سرمایه هایمان را به حراج بگذاریم

سعید جلیلی در پاسخ به کاندیدای پوششی رئیسی بودن و کنار کشیدنش در ازای معاون اولی گفت: «عرصه انتخابات عرصه حضور نامزد‌ها برای ارائه برنامه هایشان و جلب اعتماد مردم است. این اصل اساسی است که هر نامزدی باید مورد توجه قرار دهد. در ۸ سال تحت عنوان دولت سایه، سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کردیم و برای موضوعات مختلف و اولویت‌های اصلی کشور، راه حل‌ها و پاسخ‌های را که از نظر ما بی طرف و قابل دفاع است پیدا کردیم.»

وی افزود: «اینکه بعضا اظهاراتی از سوی برخی نامزد‌های محترم مطرح می‌شود بسیار قابل تأمل است ما باید برای ۴ سال آینده مبتنی بر ۸ سال گذشته برنامه داشته باشیم کشور بنگاه نیست که سرمایه هایمان را به حراج بگذاریم بلکه باید روی سرمایه‌های مان حساب باز کنیم و با برنامه داشتن این سرمایه‌ها را ارتقا دهیم.»

کناره‌گیری زریبافان به نفع رییسی

مسعود زریبافان روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای به نفع سید ابراهیم رئیسی از انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد. در این بیانیه آمده است: «از آنجا که قبل از حضور رییسی خلاء حضور چنین شایسته‌ای را کاملا محسوس دیدم بنابراین اقدام به ثبت نام بعنوان داوطلب ریاست جمهوری کردم و اکنون که با حضور آن بزرگوار اصلح، تکلیف از گردن افرادی، چون من ساقط است بنابراین با افتخار اعلام می‌کنم که اینجانب در اولین فرصت با حضور در وزارت کشور از داوطلبی ریاست جمهوری و به نفع رییسی انصراف و کناره گیری می‌کنم.»

دولت در انتخابات نماینده‌ای ندارد

علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره تعدد کاندیدا‌های دولتی در انتخابات گفت: «دولت برای کسی برای نمایندگی در انتخابات ریاست‌جمهوری مجوز نداده است. این عزیزان هم خودشان را نماینده دولت نمی‌دانند.»

وی تصریح کرد: «تأکید می‌کنم ثبت‌نام اعضای دولت در انتخابات تصمیم تشکیلاتی نبوده است و هر کدام از این افراد با عنوان یک خواست شخصی وارد عرصه انتخابات شدند، و یقین دارم برای ثبت‌نام نه با هم هماهنگ بوده‌اند و نه از اقدام هم مطلع بوده‌اند. اولویت دولت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است»

ربیعی درباره بغض اسحاق جهانگیری در روز ثبت‌نام اظهار داشت: «این بغض به‌خاطر حجم فشار‌هایی بوده که به دولت وارد شده است. وقتی علی‌رغم فشار بر جامعه، نمی‌شود علت‌ها را بیان کرد و انواع تهمت‌ها و قضاوت‌های ناروا‌ها نیز شنیده می‌شود؛ ناخودآگاه بغض به‌سراغ هر کس می‌آید.»

اعتبار انتخابات پابرجاست

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «مشارکت احتمالی پایین در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هیچ مشکل حقوقی ایجاد نخواهد کرد و اعتبار و مشروعیت آن همچنان پابرجاست.»

مرعشی؛ رییس شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی جهانگیری

حسین مرعشی به عنوان رییس شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد. حسین مرعشی در گفتگو با ایرنا با اعلام این خبر، گفت: «در شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی جهانگیری، علاوه بر من، شهیندخت مولاوردی به عنوان نایب رییس، رضا ویسه مدیر اجرایی، فاطمه پهلوانی دبیر شورا، سیدرضا نوروززاده و محمدرضا جلایی‌پور و محمد نعیمی‌پور نیز حضور دارند.»

نایب رییس جبهه اصلاحات ایران ادامه داد: «فعالیت‌های شورای سیاست گذاری پس از تایید صلاحیت‌های داوطلبان آغاز می‌شودت جمهوری انتخاب شد.»

بارِ سنگین شورای نگهبان

با شروع به کار شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداها، آیت‌الله جنتی این مسئولیت را بار سنگینی بر دوش شورای نگهبان خواند و خطاب به مردم گفت: «مردم شریف بدانند بار سنگینی را بر دوش داریم، بررسی فردی که صلاحیت آن تأیید می‌شود به این معناست که فردی متدین است و واجبات شرعی را انجام می‌دهد و دست به گناه نمی‌زند.»

چند وزیر زن؟

در حالی که در کابینه‌ی دولت روحانی خبری از حضور زنان به عنوان وزیر نبود؛ معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در توییتی نوشت: «هر داوطلب ریاست جمهوری اعلام کند، چه برنامه‌ای برای افزایش مشارکت زنان درمدیریت ومقدرات اساسی کشور دارد. چند وزیر، معاون، استاندار و سفیرزن خواهد داشت؟»

احسان قاضی‌زاده هاشمی ناظر تبلیغات انتخابات در صداوسیما

سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه و عضو شورای نظارت بر صدا و سیما از سوی مجلس شورای اسلامی در جلسه اخیر این شورا به عنوان نماینده شورای نظارت بر صدا و سیما در کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری شورای سیاست گذاری شورای نگهبان سرمایه ها انتخاب شد نامزد ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در این‌جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت ارایه کرد.

همچنین محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه نیز گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارایه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز نکاتی را درباره این موضوع مطرح کرد.

در ادامه جلسه آیت‌الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

کد خبر 6092818 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد