Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن زارعی صحبت هایی را در مورد فوتبال پایه عنوان کرد.

یکی از شاکیان پرونده جنجالی مربوط به باشگاه استقلال از نقش ویژه پسر رئیس هیات فوتبال تهران در این پرونده پرده برداشت.

به گزارش طرفداری و به نقل از فارس، محسن زارعی سرمربی تیم امید المپیک اندیشه درباره طرح شکایت از باشگاه استقلال به دلیل  ثبت قرارداد بازیکنان جدید تیم های پایه در زمان بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه گفت:

من هم نظری مثل هادی مهدوی‌کیا و امیر فلاحی داشته و باشگاه المپیک اندیشه هم نسبت به این امر اعتراض کرده زیرا تخلف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی به هیات فوتبال رفتیم به ما گفتند کاری نمی‌توانید انجام بدهید اما من برای اعتراض به ثبت قرارداد بازیکنان امید و جوانان استقلال یک میلیون تومان پرداخت کرده ام و اکنون منتظر صدور حکم هستم.

او افزود:

اعتقاد دارم باید حکم را صادر کرده و بگویند استقلال به این دلیل می توانست چنین کاری انجام بدهد و طبق این مستندات با صدور حکم تبرئه می شود اما عجیب است جواب اعتراض ما را نداده و حکم صادر نمی‌کنند. در جلسه کمیته انضباطی هیات فوتبال معراج شیرازی(پسر رئیس هیات فوتبال تهران) به ما گفت پنجره را تا روز آخر باز کردیم و استقلال می‌توانست قرارداد بازیکنانش را ثبت کند.

سرمربی تیم فوتبال امید المپیک اندیشه درباره اینکه چرا باید برای تیم استقلال چنین اقدامی انجام شود، توضیح داد:

در برنامه فوتبال برتر صحبت از تیم‌های خاص بود و استقلال و پرسپولیس تیم‌های خاص این مملکت هستند. ما به عنوان بخش خصوصی همیشه در ماجراهایی مثل بحث جذب بازیکن و نقل و انتقالات متضرر می‌شویم. قطعا اقدام باشگاه استقلال تخلف بوده و هیات فوتبال باید رسیدگی کند.

زارعی اضافه کرد:

اگر هیات فوتبال می خواهد به ما ثابت کند موضعی ندارد و طرف حق است، باید به ما کمک کند. تاکنون هیچ رایی صادر نشده است. حتی نامه ای به فدراسیون فوتبال ارسال کردیم تا دست کم از این طریق پیگیری شود اما تاکنون فکر ‌‌می‌کنم از فدراسیون هم جواب این نامه را نگرفتیم. ان شالله شرایط به شکلی رقم بخورد که حق به حقدار برسد.

او ادامه داد:

وقتی پنجره نقل و انتقالات یک باشگاه بسته می‌شود تیم‌ها نمی‌توانند بازیکن جذب کنند. باشگاه استقلال همیشه مهره‌های خوب دارد و دیگر قرار نیست در پنجره بسته بازیکن بگیرد. بازهم خواهش می‌کنم هیات فوتبال رای را صادر کند. 

سرمربی تیم امید المپیک اندیشه درباره ادعای هادی مهدوی‌کیا مبنی بر اینکه هیات فوتبال تهران از تیم‌های شاکی درخواست کرده با توجه به پرطرفدار بودن استقلال از شکایت خود صرف نظر کنند، گفت:

در جلسه کمیته انضباطی گفتند استقلال و پرسپولیس نماد فوتبال هستند و بدون آنها نمی‌توان مسابقات را برگزار کرد یا لیگ بدون این تیم‌ها زیبا نمی‌شود. در آن جلسه صحبتی که ما را قانع کند، مطرح نشد. می‌خواهیم هیات فوتبال عدالتی را برقرار کرده و رای عادلانه ای بدهد تا حق تیمی ضایع نشود.

زارعی درباره اینکه ظاهرا هیات فوتبال با علم به بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال قرارداد بازیکنانش را ثبت کرده است، توضیح داد:

فکر می کنم سال 96 یا 97 بود که عادل فردوسی پور در برنامه زنده درباره بازیکنی از تیم جوانان استقلال که مشخصاتی مختلف و با اسم‌ های مختلف رضا و حسین توکلی و با شش سال صغر سن در لیگ جوانان تهران بازی کرد پخش کرد. در آن زمان به این موضوع اعتراض کرده و مستندات آوردیم که برنامه 90 این مسائل را پخش زنده کرد. 

او ادامه داد:

در نهایت این بازیکن برای استقلال بازی کرد و این تیم قهرمان شد. من، محمود انصاری، رضا پرورش، سایر افراد و 6-5 باشگاهی که به این موضوع  اعتراض کردیم جریمه و محروم شدیم. صادق ورمزیار که بزرگ‌تر ما است در آن زمان مدیر آکادمی استقلال بود اعلام کرد از کمیته استیناف رای داریم که این بازیکن سالم است اما بعدها مشخص شد این بازیکن شش سال تفاوت سنی دارد. با این همه موضوع واضح نتوانستیم کاری انجام بدهیم. هیچ عزمی برای رسیدگی به این تخلفات وجود ندارد. 

سرمربی تیم امید المپیک اندیشه با اشاره به درخواست خود از شهاب‌الدین عزیزی خادم گفت:

از وی می‌خواهیم فوتبال پایه را جدی بگیرد و به این صغرسنی‌ها، تبعیض بین تیم‌های دولتی و خصوصی توجه کند. در هر رده لیگ پایه تهران دست کم 80 درصد تیم‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند. باید به آنها ارزش بگذارند و احساس کنیم از فدراسیون حمایت می شویم.

زارعی تصریح کرد:

تیم ما در همه رده‌ها فعالیت می‌کند اما به حدی فشار روی ما است که مجبوریم به دلیل شرایط اقتصادی هر سال امتیازش را بفروشیم. اجاره زمین جلسه‌ای بین 300 تا 700 هزار تومان است. تیمی که می‌خواهد با ساده‌ترین امکانات به زمین برود و هیچ کاری انجام ندهد، باید دست کم هر سال 200 میلیون تومان هزینه کند. بخش خصوصی واقعا مظلوم واقع شده است. واقعا بین تیم ها تبعیض آرا وجود دارد و استقلال و پرسپولیس را قدرت اول می‌دانند. 

او ادامه داد:

با این وجود کاری به باشگاه های خصوصی ندارم و حتی اگر در حق باشگاه های دولتی هم چنین اجحافی می‌شد، این موضوع را می‌گفتم. از هیات فوتبال می‌خواهم به بخش خصوصی کمک کرده که در این شرایط سخت برای اداره شدن فوتبال هزینه می‌کنند کمک کنند. استقلال و پرسپولیس نماد فوتبال پایه کشورمان هستند اما بخش خصوصی هم با این همه هزینه خیلی سختی می کشد. امیدوارم فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیات فوتبال کمک کنند تا این بخش از فوتبال طرد نشود.

اخبار داغ 

فیلم انتقال جنازه بابک خرمدین در چمدان توسط پدر و مادرش + جزییات قتل و عکس ها برترین های قرن با اکبر کارگرجم: دلم نمی آید فقط 3 نفر انتخاب کنم، همه بهترین بودند تخلف آشکار هیات فوتبال تهران در ثبت قرارداد ها/ 2 قهرمانی استقلال پس گرفته می‌شود؟ محمد مایلی کهن: مجیدی با رییس جمهور فوتبال بازی می کرد و مجوز می گرفت، اشکال نداشت؟ بررسی شرایط صعود تیم ها به اروپا در لیگ انگلیس؛ اوضاع پیچیده است! سیگار کشیدن پپ گواردیولا در جشن قهرمانی منچسترسیتی / فیلم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: استقلال و پرسپولیس هیات فوتبال تهران باشگاه استقلال سرمربی تیم بخش خصوصی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی

عضو پیشین هیات مدیره استقلال که توسط خطیر و سمیعی از ابن باشگاه طرد شد، دست به افشاگری زده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ علیرضا خانی که درگیری‌هایش با خطیر در چندین پرونده مالی منجر به گرفتن اختیار مسایل مالی باشگاه از او شد، از ماجرای حواله‌های خودرو، افزایش عجیب ارقام قراردادها، مشاوران ۴۰۰ میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی مسائلی را فاش کرد و به مالکان جدید در هلدینگ خلیج فارس هشدار داد.

بخشی از افشاگری‌های علیرضا خانی عضو پیشین هیات مدیره استقلال را می‌خوانید:

زمانی که در استقلال حضور داشتم مصوبه هیئت مدیره بود که امضا و بررسی تمامی قراردادها برعهده من و خطیر باشد اما قرارداد کاسکو اولین قرارداد دارای مشکل و ایراد بود و متاسفانه آنها این موضوع را به من ارجاع ندادند و آقایان سمیعی به عنوان معاون حقوقی و عضو هیئت مدیره به همراه خطیر قرارداد را امضا کردند. قرارداد کاسکو، اینگونه بود که روز اول قرار بود ۵۰ درصد مبلغ قرارداد را نقد پرداخت کنند. ۵۰ در صد الباقی بعد از بازی چهارم که بعد از تعطیلی یکماهه (فیفا دی) بود پرداخت شود. مبلغ اولیه قرارداد ۲۴ میلیارد تومان بود.

 

بعداً که در جریان قرار گرفتیم دیدیم بعد از گذشت ۲۰ روز خبری از پول نیست. بعد مشاهده کردیم که قرارداد با امضای آقای سرپرست موقت فعلی یعنی آقای سمیعی و آقای خطیر بوده است. دیدیم آنها پولی به صورت پیش قرارداد دریافت نکردند و تنها ۲ چک اخذ شد. چون من خودم در بانک مرکزی بودم، استعلام چک‌های مذکور را گرفتم. یک چک به نام شخص و چک دوم به نام شرکت تازه تاسیس و کاغذی بود. جالب اینجا است که آن شخص چهار چک برگشتی داشت. یعنی عملاً یک شرکتِ کاغذی و صوری بود این فرد یعنی «شهرام قویدل» مالک کاسکو را خود آقای سمیعی به باشگاه آورده بود. در واقع معرف او همین آقای سمیعی بود.

 

قرارداد یکی از بازیکنان استقلال ۲ ساله بود. رقم آن در سال اول ۲/۵ میلیارد و سال دوم ۳/۵ میلیارد تومان بود. وقتی قرارداد سال اولش تمام می‌شود، قرارداد سال دوم را از ۳/۵ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان تغییر می‌دهند! در صورتی که با همان قرارداد می توانست بازی کند و باید بازی می کرد و نیاز به افزایش قرارداد نداشت.

 

در بحث خودروهای فیدیلیتی که اعضای باشگاه گرفته بودند دو نفر از حساب باشگاه پول خودروی خود را به حساب بهمن خودرو واریز کرده بودند. یکی آقای سمیعی و دیگری آقای مصطفی احمدی مدیر مالی وقت باشگاه بود. چطور ایشان به عنوان کسی که مسئول حقوقی باشگاه است نمی‌داند که اموال باشگاه را نباید در جهت منافع شخصی باشگاه هزینه کنیم؟ البته این آقایان ۲ ماه بعد پول را به حساب باشگاه بازگرداندند ولی خودشان بهتر می دانند که واریز پول از حساب باشگاه به حساب شرکت فروش خودرو ایراد قانونی دارد.

 

تمام مواردی که گفتم دارای مستندات است. ریز جزئیات حساب‌های باشگاه موجود است . در این پرونده سوال مطرح شده که چطور پول باشگاه را به حساب شرکت خودروساز واریز کردید؟ آقایان فتاحی،مومنی، مظلومی و... از جیب خودشان پول دریافت خودرو را واریز کردند اما وقتی از سمیعی سوال کردم گفت آقای احمدی(مسئول پیشین مالی باشگاه) بدون اجازه من این کار را کرده است.جالب است بدانید ما با ۲-۳ مشاور قرارداد داشتیم که با این مشاوران قرارداد ۴۰۰ میلیون تومانی بسته شده بود.پرسیدم چطور این قراردادها امضا شده که سمیعی گفت این موضوعات را به من نمی گفتند.آن مشاوران را صدا زدم و گفتم چطور این قراردادها را امضا کردید، آنقدر از او سوال کردم و گفتم باید به دادگاه بیایید و جواب بدهید، یکی از آنها فرار کرد و رفت، گفت اصلا پول نمی خواهم.

در زمان مددی و فرهاد مجیدی کل قرارداد اعضای تیم به ۲۰۰ میلیارد نمی رسید. سال بعد که ساپینتو با مدیریت جدید حضور داشت قرارداد اعضای تیم نزدیک به ۴۷۰ میلیارد تومان شده بود! یعنی استقلالِ فصل قبل ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه کرده بود. ۳۰-۴۰ درصد بازیکنان آن سال قرارداد داشتند ولی قرارداد آنها به شکلی عجیب افزایش پیدا کرد.

 شما فکر می کنید چرا حجت کریمی مدیر سرشناس آکادمیِ باشگاه را از اخراج کرد؟بروید و ببینید چه کسی آن زمان مدیر آکادمی بود. از حاجیلو بپرسید قبل از حضورش چه مسائلی در آنجا اتفاق افتاد؟ اجازه ندادم یک ریال از مردم پول بگیرند. من زمانی که در باشگاه بودم یک فرد خیر آوردم که نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کرد. آن زمان اجازه نمی دادیم یک ریال این طرف و آن طرف شود. الان من به مسئولان هلدینگ خلیج فارس هشدار می دهم که در انتخاب خود دقت کنند.                                                                         

دیگر خبرها

  • رده‌بندی گران‌ترین قراردادهای تاریخ با ورزشکاران
  • واکنش هیات فوتبال استان به تهران به ماجرای عدم حضور آمبولانس اورژانس در دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • استعدادیابی ۹ هزار نفری هیات فوتبال استان تهران
  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • عضو سابق هیات مدیره استقلال افشاگری کرد؛ از حواله خودروها تا مشاوران 400 میلیونی!
  • افشاگری مدیر رسانه اسبق استقلال علیه مدیرعامل جدید! + فایل صوتی
  • بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال