Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور سابق اتریش شدیدا به اهتزار پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان‌های دولتی و حمایت‌های یکجانبه وین از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد وارد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، "هاینس فیشر"، رئیس جمهور سابق اتریش در مقاله‌ای راه حلی برای صلح در جنگ غزه را به جای یکجانبه گری و حمایت یک طرفه از اسرائیل خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انتقاد شدیدی به برافراشته شدن پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان های دولتی از جمله دفتر صدر اعظم و وزارت امور خارجه در کشورش وارد کرده و گفت: به چای اهتزاز پرچم بهتر بود در اروپا به دنبال متحد برای یک ابتکار عمل صلح قدرتمندانه اروپایی بودیم و روی مبنای سیاسی، اقتصادی و اخلاقی در این راستا کار می کردیم.

فیشر در مقاله‌ای که در روزنامه "وینر سایتونگ" چاپ شده است همچنین نوشت: "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سیاست داخلی را از طریق سیاست خارجی و سیاست خارجی را از راه سیاست داخلی پیش می برد و از این رو این بسیر دردناک است که حالا اتریش به عنوان کشوری بی طرف در این مناقشات غم انگیز موضع یکجانبه‌ای از خود نشان می دهد. به این ترتیب اتریش از موضع بی طرفی خود و نقش در هر صورت ضعیف خود به عنوان یک شریک مذاکره منصفانه برای هر دو طرف کناره می گیرد.

فیشر با اشاره به اوضاع پیچیده و دشوار و تقریبا ناامید کننده بسیاری از فلسطینیان گفت، وی بارها ز اردوگاه های پناهندگان فلسطینی در کرانه باختری و لبنان بازدید کرده و وضعیت موجود برای افراد آسیب دیده ساکن این اردوگاه ها بسیار تحقیر آمیز و غیر قابل تحمل و همزمان ناامید کننده است و سیاست های رژیم صهیونیستی همواره از تلاش های واقعی برای یافتن یک راه حل قابل قبول و بر اساس قوانین بین‌المللی برای هر دو طرف دور می شود.

این مقام سابق اتریشی در ادامه این مقاله تصریح کرد: فعالیت های شهرکسازی اسرائیل در خاک فلسطین غیر قانونی و با هدف از بین بردن راه حل دو دولتی انجام می شود و نمی توان این مسئله را انکار کرد که برخی از فلسطینیان در این شرایط برای مقابله با این وضعیت طاقت فرسا به خشونت و ترور روی آورند.

وی همچنین گفت: از آنجایی که در اینجا مسئله زندگی انسان ها در میان است باید بر ساس اصل تناسب رفتار عمل شود.

فیشر همچنین گفت که اروپا با روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا شانس جدیدی برای برداشتن گام های سازنده در مسیر هر دو طرف مناقشه دارد.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش و الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش روز جمعه حملات موشکی نیروی مقاومت فلسطین، حماس را که برای دفاع از خود انجام می‌گرفت محکوم کرده با اعلام همبستگی با رژیم صهیونیستی پرچم‌های اسرائیل را بر فراز ساختمان صدراعظمی و وزارت امور خارجه برافراشتند.

انتقاد سفیر فلسطین در اتریش از حمایت‌های یکجانبه وین از اسرائیل پروفسور اتریشی: اهتزاز پرچم اسرائیل موضع بی‌طرف وین برای برگزاری مذاکرات برجام را تضعیف کرد واکنش اتریش به لغو سفر ظریف/ بالاگرفتن انتقادهای داخلی از اهتزاز پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان‌های دولتی وین

اهتزاز پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان‌های دولتی در اتریش با انتقادهای داخلی زیادی همراه بوده است. حزب سبز اتریش به‌عنوان شریک صدراعظم در دولت ائتلافی هم انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرده و "اوا ارنست دتسیدزیک"، سخنگوی سیاست خارجی این حزب در این باره در گفتگو با یک رسانه چاپ این کشور گفت: اهتزاز پرچم رژیم دیگری که در یک جنگ احتمالی قرار دارد لازم نبود.

وی تأکید کرد که اتریش به‌عنوان یک مکان مذاکره و منطقه‌ای بی‌طرف در زمینه مذاکرات نقش مهمی را ایفا می‌کند. وی آرزو کرد که اتریش همین گونه باقی بماند.

"نوربرت هوفر"، از سیاستمداران بلندپایه حزب آزادی اتریش هم به برافراشته شدن پرچم‌های رژیم صهیونیستی بر فراز دفتر صدراعظمی و وزارت امور خارجه اتریش انتقاد وارد کرده با اشاره به موضع بی‌طرفانه اتریش گفت: حالا این مسئله اهمیت دارد که از این بی‌طرفی حمایت شود و در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نوار غزه رژیم صهیونیستی اسرائیل نوار غزه رژیم صهیونیستی اسرائیل رژیم صهیونیستی اهتزاز پرچم سابق اتریش امور خارجه بی طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که از روز پنجشنبه روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به طور کامل قطع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رویترز، «گوستاوو پترو» روز چهارشنبه در جریان سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی کارگر، اظهار کرد: از روز پنجشنبه (امروز) روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات این رژیم در غزه به طور کامل قطع خواهد شد.

وی در میان تشویق جمعیتی که به مناسبت روز جهانی کارگر و در حمایت از اصلاحات اجتماعی و اقتصادی دولت وی در کلمبیا، در پایتخت این کشور به خیابان‌ها آمده و در میدان بولیوار در مرکز بوگوتا تجمع کرده بودند، تاکید کرد: اینجا در مقابل شما، رئیس جمهور دولت تغییر اعلام می‌کند که فردا روابط دیپلماتیک خود را با (رژیم) اسرائیل به طور کامل قطع می‌کنیم زیرا این رژیم و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر آن در غزه مرتکب نسل‌کشی شده‌اند.

رئیس جمهور کلمبیا پیش‌تر نیز رژیم صهیونیستی را به قطع روابط تهدید کرده و اظهار کرده بود: اگر مجبور شویم که روابط با اسرائیل را قطع کنیم، این کار را خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا جنبش حماس نیز بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای از قطع روابط دیپلماتیک کلمبیا با رژیم صهیونیستی استقبال کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: از موضع گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا برای قطع روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر صهیونیستی به خاطر ادامه جنگ ارتش اشغالگر نازی علیه مردم فلسطین در نوار غزه استقبال می‌کنیم و آن را یک پیروزی برای فداکاری‌های مردم ما و آرمان عادلانه آنها می‌دانیم.

حماس افزوده است: ما از کشورهای آمریکای جنوبی و همه کشورها می‌خواهیم که روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم فاشیست سرکش که به جنایات خود علیه مردم ما ادامه می‌دهد و تمام قوانین و هنجارهای بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، به طور کامل قطع کنند.

کد خبر 750000

دیگر خبرها

  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • تل آویو، گرفتار در تنگنای راهبردی بی‌ثمر بودن حمله به رفح
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • رئیس‌جمهور کلمبیا: روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کنیم
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند