Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- شاخص بورس کار خود را با روند نزولی آغاز کرده است. تا جایی که در ۳۰ دقیقه ابتدای بازار، شاخص کل حدود سه هزار و ۴۰۰ واحد عقب‌نشینی کرده و ۲۹ صدم درصد کاهش داشته. هم‌زمان شاخص هم‌وزن نیز دقیقا به همین میزان کاهش داشته. تا اینجای کار نماد‌های وتجارت، فملی، خودرو، خساپا، وبصادر و شستا بیشترین تاثیر را روی کاهش شاخص کل گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته امیدوار کننده اینجاست که همچنان تعادل در نماد‌های شاخص‌ساز برقرار است و در این نماد‌ها اثری از صف فروش و حجم عرضه نمی‌بینیم. البته گروه خودرو و ساخت قطعات از این قاعده مستثنی هستند.  

 

روند نزولی برای اغلب نماد‌های بورسی

به گزارش فرارو، در ساعات ابتدایی معاملات امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، از بین ۲۳۰ نماد معامله شده حدود ۱۹۴ نماد ارزش سهام خود را از از دست داده‌اند و تنها ۳۶ نماد در مسیر صعودی حرکت می‌کنند. در بازار فرابورس هم از بین ۱۱۷ نماد معامله شده در ابتدای ساعت کاری بازار، شاهد کاهش قیمت سهام ۹۵ نماد هستیم و تنها ۲۲ نماد با رنگ سبز به تابلو بازار آمده‌اند. موردی که نشان می‌دهد امروز حدود ۸۰ درصد نماد‌های بازار سرمایه دچار روند نزولی هستند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید) نقشه بازار امروز لباس قرمز به تن کرده‌ است. با اینکه نمادهای شاخص‌ساز به جز گروه خودرو همچنان تعادل خود را حفظ کرده‌اند و اغلب در نزدیکی قیمت روز گذشته معامله می‌شوند، اما شاهد افزایش حجم معاملات در نمادهای کوچک هستیم. اتفاقی که باعث شده مستطیل آنها روی نقشه بزرگتر شود و قرمزی نمادهای کوچک بیشتر به چشم بیاید. بیشترن آمار معاملات طبق معمول در اختیار صندوق‌های ETF است. در بینشان پالایش یک درصد و دارا یکم دو درصد عقب نشسته. گروه خودرو و ساخت قطعات درست مثل روز گذشته با صف فروش دست و پنجه نرم می‌کند و اغلب نمادهای گروه از جمله خساپا، خودرو، خگستر، خبمهن، خزامیا و ورنا گنج درصد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. برکت از معدود نمادهای سبز گروه محصولات دارویی است و تنها دعبید و دارو آن را همراهی می‌کنند. دیگر نمادهای گروه اغلب نزولی و تعداد زیادی از آنها صف فروش دارند. در بین نمادهای بزرگ محصولات شیمیایی همچنان تعادل برقرار است. شپلی، شگویا و پاکشو صعودی هستند و پترول، فارس و نوری نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند. شپاکسا، زاگرس و شیران امروز روند نزولی دارند. در بین بانک‌ها و موسسات اعتباری سهام وتجارت برای دقایق کوتاهی به صف فروش رسید اما مثل دیگر نمادهای بانکی به نزدیکی قیمت روز گذشته برگشت. سرمایه‌گذاری‌ها یکی از قرمزترین گروه‌های بازار هستند. اغلب نمادهای گروه به جز آریان، واتی، وسپهر و سرچشمه صف فروش دارند. فرآورده‌های نفتی با قیمت روز گذشته معامله می‌شوند و نوسان چندانی را تجربه نکرده‌اند. در بین فلزات اساسی، نمادهای بزرگ فملی، فجر و فخوز تعادل دارند و با رنگ تیره به نقشه بازار آمده‌اند، اما شرکت‌های کوچک و متوسط که حالا شاهد افزایش آمار معاملات آنها هستیم، دچار صف فروش شده‌اند. فنورد، فنوال، کویر، وتوکا و فخاس از جمله این نمادها هستند. سیمانی‌ها، هولدینگ‌ها به جز شستا و وغدیر، لیزنگ، محصولات غذایی، ماشین آلات برقی و نهادهای مالی از جمله گروه‌های قرمزرنگ بازار امروز هستند.

 

عرضه اولیه فتوسا؛ آغاز دوره ثبت سفارش

فتوسا امروز به فرابورس می‌آید. در جریان این عرضه اولیه، ۶۵میلیون سهام شرکت تولید و توسعه سرب و فولاد ایرانیان با نماد فتوسا در بازار فرابورس به عموما سهامداران فروخته می‌شود. در این عرضه هر نفر می‌تواند تا سقف ۱۳۰ سهم به قیمت حداکثر ۷۸۴۲ ریال سفارش خرید ثبت کند. موضوعی که نشان می‌دهد حداکثر نقدینگی لازم برای شرکت در این عرضه اولیه حدود ۱۰۲ هزار تومان است. البته در صورت مشارکت دو میلیون نفری که در عرضه اولیه فگستر شاهد آن بودیم، به هر نفر نهایتا ۳۲ سهم فتوسا به ارزش ۲۵ هزار تومان تعلق خواهد گرفت. زمان ثبت سفارش عرضه اولیه فتوسا از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه آغاز شده و طبق گفته ناظر بازار تا ساعت ۱۲ ادامه دارد.

 

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: سهام بورس راهنمای خرید قیمت روز گذشته عرضه اولیه روند نزولی صف فروش نماد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بنا بر اعلام برخی مشاوران املاک با پدیده‌ای جدید در بازار مسکن مواجه شده‌ایم. شایعه شده برخی فروشندگان آپارتمان از خریداران تقاضای دلار، ارز دیجیتال، طلا و غیره می‌کنند. به نظر من یکی از دلایل این موضوع ایجاد سامانه خودنویس است که باعث حذف واسطه شده است. به هر حال زمانی که واسطه، معامله را مدیریت می‌کند مبادلات مالی نیز مدیریت می‌شود اما وقتی خریدار و فروشنده از طریق سامانه خودنویس اقدام به معامله می‌کنند نظارتی وجود ندارد.

وی افزود: بازار خرید و فروش مسکن در رکود به سر می‌برد اما مراجعات مقداری نسبت به فروردین بهتر شده است؛ مراجعاتی که منتج به معامله نمی‌شود و اغلب برای اطلاع از وضعیت اجاره صورت می‌گیرد. هر سال همین‌طور است، معمولا در اردیبهشت و خرداد که تغییرات اقتصادی خود را تا حدودی نشان می‌دهد متقاضیان برای پرس‌وجو  می‌آیند. نقل و انتقالات بازار اجاره هم در اردیبهشت و خرداد افزایش می‌یابد.

کرباسیان بیان کرد: قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به اسفند حدود ۱۰ درصد تغییر کرده اما به دلیل نبود مشتری، این نرخ‌ها هنوز به قطعیت نرسیده است. یکی از دلایل این کسادی، نوسانات بازار ارز است. کاهش قیمت دلار از محدوده ۶۹ هزار تومان به حدود ۶۱ هزار تومان بازار ملک را به نوعی کساد کرد؛ زیرا معتقدم بازار مسکن، دلاریزه شده و بالا و پایین رفتن قیمت دلار باعث می شود مردم برای خرید و فروش دست نگه دارند.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تاثیر سامانه خودنویس بر کم‌رونق شدن معاملات مسکن گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی دائما روی تبلیغات این سامانه مانور می‌دهند و به مردم می گویند بیایید قرارداد خود را مجانی ثبت کنید. در واقع رسما به حذف دفاتر مشاور املاک ورود کرده‌اند و اشتغال جامعه در حال سرکوب شدن است. در هر بازاری، اقتصاد را واسطه می‌چرخاند. جهش تولید نیاز به مشتری دارد. این مشتری از طریق واسطه‌ها می‌آید. موضوع واسطه برای بازار مسکن به عنوان یک بازار پیشرو در اقتصاد، اهمیت مضاعف دارد.

وی اظهار کرد: با ایجاد سامانه خودنویس، اکثر مشاوران املاک به سمت ابطال جواز رفته‌اند. این مساله تبعات منفی برای بازار مسکن و اشتغال کشور دارد. با توجه به پیشران بودن بخش مسکن نیز تبعات منفی برای اقتصاد کلان خواهد داشت که در آینده خود را نشان می‌دهد.

کرباسیان خاطرنشان کرد: برخی افراد می‌گویند دلالان ملک عامل گرانی مسکن هستند. سوال بنده این است آیا افزایش هزینه ساخت نیز به خاطر عملکرد مشاوران املاک است؟ حدود سه سال قبل هزینه ساخت هر متر مربع نهضت ملی مسکن را ۲.۵ میلیون تومان اعلام کردند. در حال حاضر به گفته مسئولان این رقم به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک تهران، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را در قیمت مسکن موثر دانست و گفت: وقتی قیمت مصالح ساختمانی، هزینه صدور پروانه، نظام مهندسی و دستمزد کارگر، حمل و نقل و غیره تغییر می‌کند نباید انتظار داشته باشیم قیمت مسکن تغییر نکند. حتی ممکن است در تابستان با نوساناتی در بازار مسکن مواجه شویم.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار مسکن در ماههای پیش رو گفت: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

دیگر خبرها

  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • خودرو شاهین امروز ۱۵ اردیبهشت چند شد؟ + جدول قیمت
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • قیمت خودرو امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳