Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از پایش سلامت ۳۰۲ هزار و ۳۰ نفر مسافر در مرزهای (هوایی، زمینی و دریایی) کشور توسط امدادگران و داوطلبان این جمعیت خبر داد.

به گزارش برنا؛ مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام آخرین آمار اجرای طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور از روز ۲۰ اسفند سال گذشته تا روز بیست و نهم اردیبهشت ماه امسال، افزود: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور از ۲۸ مرز رسمی هوایی، زمینی و دریایی در ۱۶ استان برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته است و ۴۷۱ نفر از نیروهای آموزش دیده جمعیت هلال احمر از ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او توضیح داد: در مدت یادشده ۱۵ هزار و ۱۱۳ تست پی سی آر برای مسافران مشکوک به کرونا انجام شده که ۵۸ نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ۴۱ هزار و ۷۵ تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران هلال احمر در ۱۷ مرز رسمی فعال در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰  خبر داد و گفت: این طرح با همکاری وزارتخانه های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، قرنطینه موقت،  رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

ولی پور ادامه داد: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه‌های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه‌های ۵ نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند، تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امداد و نجات جمعیت هلال احمر سلامت مسافران هلال احمر جمعیت هلال احمر سازمان امداد و نجات وزارتخانه راه و شهرسازی ایران هلال احمر مسافر مرزها غربالگری پایش سلامت کرونا مهدی ولی پور جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ابوالفضل محبان گفت: دیشب تماسی مبنی بر مفقودی ۲ نفر از کوهنوردان در ارتفاعات شاه حسن به مرکز پاسخگویی به عملیات ۱۱۲ اعلام شد، که بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر اسفراین به منطقه اعزام شدند.
وی افزود: نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان طی جستجوی پنج ساعته، ۲ نفر مفقودی را پیدا کردند و به خانواده آنها تحویل دادند.
شهرستان بام و صفی آباد در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر اسفراین قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • برگزاری دوره تربیت مربی «مخابرات و ارتباطات رادیویی» در استان سمنان
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • فیلم عملیات هوایی برای یافتن دختر گمشده در گلستان بعد از ۵ روز
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین