Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ درصد از هزینه‌های تولید مربوط به هزینه‌های لجستیکی است که با کنترل پیمایش قطعات و برنامه‌ریزی انتخاب سازندگان متناسب با مکان سایت‌ها در قالب پروژه لجستیک هوشمند، شرکت ساپکو صرفه جویی ۱۰۰ میلیارد تومانی را  برای سال ۱۴۰۰، پیش بینی کرده است.

مطابق محاسبات انجام شده در مهندسی لجستیک شرکت ساپکو، متوسط پیمایش هر قطعه در جاده‌ها در زنجیره تامین حدود ۳۵۰ کیلومتر است که با استقرار سیستم لجستیک هوشمند، صرفه‌جویی‌های ارزشمندی در زمینه کاهش هزینه‌های لجستیکی در سال جاری کسب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که بنگاه‌های تولیدی در بسیاری از کشورهای جهان نیز با آن مواجهند مربوط به لجستیک زنجیره تامین است؛ لجستیک هوشمند، راهکاری است که با کمک آن می‌توان در راستای کاهش هزینه‌ها اعم از انبارداری، نیروی انسانی، خواب سرمایه، بسته‌بندی کالا و هزینه‌های ارسال سفارشات گام برداشت. کاهش زمان ارسال سفارشات، افزایش نظارت بر عملکرد ناوگان تولید و افزایش دقت در ارسال سفارشات، از جمله اهدافی است که ساپکو در پروژه لجستیک هوشمند زنجیره تامین در سال ۱۴۰۰ دنبال خواهد کرد.

همچنین این شرکت، در راستای الزامات قانونی، مسوولیت‌های اجتماعی، حساسیت‌های زیست محیطی جهت حفظ منابع ملی و با ایجاد لجستیک معکوس در زنجیره تامین، اقدام به جمع آوری قطعات برگشتی محصولات ایران خودرو کرده و پس از جداسازی و دمونتاژ قطعات و بازیافت مواد اولیه جهت بازگرداندن به چرخه زنجیره مستقیم تولید اقدام می‌کند.
هدف سال ۱۴۰۰ شرکت ساپکو، جمع آوری حدود دو میلیون قطعه در سال و بازگشت دو هزار تن مواد اولیه خالص به زنجیره تامین است.

در همین راستا، پروژه ایجاد هاب ورق نیز به منظور کاهش هزینه‌های لجستیکی و توسعه حمل و نقل ریلی و با هدف تجمیع انبارش ورق‌های فولادی طراحی و اجرایی شد که اجرای این پروژه دستاوردهایی نظیر حذف پراکندگی انبارش ورق در انبارهای مختلف، آزادسازی فضاهای مذکور برای سایر پروژه‌ها، تجمیع منابع انسانی و تجهیزات لجستیکی در هاب ورق را به همراه داشت.

پربیننده ترین شرایط ثبت نام ایران خودرو / فرصت پایانی پراید ۱۱۰میلیون شد/قیمت جدید ساینا، کوییک و تیبا در بازار قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۲/۲۸ قیمت خودرو امروز ۱۴۰۰/۲/۲۷ خودروهای ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیونی تهران + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران خودرو انتخابات ۱۴۰۰ لجستیک هوشمند زنجیره تامین هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن سیفی در حاشیه رونمایی از نخستین برات الکترونیک کشور توسط این بانک که با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران ارشد این وزارت خانه، معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی، خزانه‌دار کل کشور، نمایندگان قوه قضائیه، مدیران عامل بانک‌ها، مدیران ارشد بانک صادرات ایران و اصحاب رسانه در محل تالار جهاد اقتصادی ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با تشریح قابلیت‌های نوین بانک صادرات ایران در زمینه تکمیل بسته تامین مالی غیر نقدی، برای حمایت از بخش‌های مختلف تولیدی اعلام آمادگی کرد.

او با بیان اینکه خوشحالیم که امروز در بانک صادرات ایران موفق شدیم به عنوان اولین بانک بسته اسناد تجاری را تکمیل و از آنها  در جهت تامین مالی زنجیره تأمین در بخش تولید استفاده کنیم، افزود: در سال‌هایی که تأمین مالی نقدی در نظام بانکی کشور اشباع شده  و در عین حال بانک‌ها موظف به تأمین مالی بخش‌های مختلف تولیدی هستند، بانک صادرات ایران با استفاده از ابزارهای مختلف تامین مالی غیر نقدی از تولید حمایت خواهد کرد و برات الکترونیک سهم مهمی از این ماموریت را بر عهده خواهد داشت.

 او افزود: امروز برات الکترونیک بانک صادرات ایران در کنار چک الکترونیک (چکنو) و در کنار سفته الکترونیک و همچنین سامانه توثیق الکترونیک دارایی (ست)، بسته کاملی برای تامین مالی زنجیره تولید فراهم کرده است.

 سیفی از عبور تعداد چکنوهای صادره از مرز 4 میلیون برگه و صدور بیش از 90 هزار برگ سفته الکترونیک  در بانک صادرات ایران خبر داد و افزود: با عملیاتی شدن برات الکترونیک  که حداقل سررسید آن یک ماه و حداکثر 12 ماه است، زنجیره کاملی از ابزارهای تامین مالی غیر نقدی در بانک صادرات ایران فراهم آمده که در خدمت شبکه تولید کشور قرار خواهد گرفت.

بانک صادرات ایران پیشرو در عملیاتی کردن برات الکترونیک سپامی

نخستین برات الکترونیک سپامی توسط بانک صادرات ایران با هدف ارائه خدمت نوین، تسهیل و تسریع در عرصه پرداخت غیرحضوری پول صادر و این ابزار نوین در اختیار فعالان اقتصادی و تولید قرار گرفت.

این محصول خدمت نوین بانک صادرات ایران برای تامین مالی زنجیره تامین واحد‌های تولیدی است و علاوه بر چکنو، خدمت دیگری برای مشتریان بانک به ویژه بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به حساب می‌آید.

بانک صادرات ایران به عنوان نخستین بانک کشور با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی با عملیاتی کردن پروژه برات الکترونیک، خدمت نوین دیگری را برای تسریع در پرداخت‌های آنی در نظام بانکی کشور ارائه کرد و در نخستین اقدام پس از دریافت کد سپام از بانک مرکزی و ارسال  درخواست صدور برات به وزارت امور اقتصادی و دارایی، نخستین برات الکترونیک سپامی نظام بانکی کشور با داشتن شناسه خزانه‌داری کل کشور و شناسه سپام بانک مرکزی با امضای بانک صادرات ایران به عنوان برات‌گیر صادر شد. 

بانک صادرات ایران پس از عملیاتی کردن نخستین چک امن الکترونیک با عنوان «چکنو»، در صدور و استفاده از برات الکترونیک نیز  در کشور پیشرو است.

بدین ترتیب واحدهای تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی، شبکه فروش و تامین ‌کنندگان می‌توانند با رونمایی این محصول توسط مراجع سیاستگذار، از این خدمت در بانک صادرات ایران استفاده کنند. 

برات الکترونیک به عنوان یکی از ابزارهای تامین مالی زنجیره تامین و بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات تامین مالی زنجیره تامین توسط مؤسسات اعتباری طراحی شده و شیوه‌نامه اجرایی آن پس از تصویب در کمیسیون اعتباری به تایید هیئت‌عامل بانک مرکزی رسیده است. این سند تجاری الکترونیکی دارای کلیه ویژگی‌های ذکر شده در ماده 223 قانون تجارت و قانون تجارت الکترونیک است.

برات الکترونیک غیر کاغذی، با سررسید حداقل یک ماه و حداکثر یک سال با درخواست برات‌دهنده (بنگاه خریدار) در وجه یا به حواله‌کرد دارنده برات (بنگاه فروشنده) از طریق سامانه برات صادر و شناسه یکتای آن در سامانه سپام ثبت می‌شود و بانک بر اساس اعتبار برات‌دهنده (بنگاه خریدار) نسبت به قبول برات الکترونیک و تادیه کل مبلغ آن در سررسید اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت (فیلم)
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق