Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@14:43:00 GMT

کاهش بازدید از موزه‌های استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۶۸۱۲

کاهش بازدید از موزه‌های استان اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریدون محمدی، سرپرست معاون میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: در سال ۹۸ و قبل از شیوع کرونا تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌های استان به بیش از ۴۰۰ هزار نفر رسیده بود که با شیوع کرونا این تعداد به شدت کاهش یافته و ما پارسال هیچ بازدیدکننده خارجی از موزه‌های استان اردبیل را شاهد نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به جذابیت موزه‌ها و اشیای در معرض دید مردم در قالب این مجموعه‌ها اشاره کرد و افزود: در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در کنار ارائه آثار معماری از دوره صفوی و معرفی بناهای مختلف، سعی و تلاشمان بر این بوده تا اصیل‌ترین اشیا در معرض دید قرار گرفته و در قالب موزه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به مسافران، گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی معرفی شود.

سرپرست معاون میراث فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر موزه‌ها، در قالب رویدادهای مختلف و تقویت روابط فرهنگی سعی کردیم تا گنجینه عظیم فرهنگی و هویتی استان اردبیل را به نسل‌های آینده و بازدیدکنندگان معرفی کنیم که امیدواریم با فروکش کردن بیماری کرونا و بهبود شرایط باز هم اردبیل به قطب سفرهای داخلی و گردشگران خارجی تبدیل شود.

محمدی فعالیت ده‌ها موزه را در مناطق مختلف استان در بخش‌های مختلف یادآور شد و افزود: از ایام رکود فعالیت موزه‌ها در جهت ساماندهی و پربار کردن اشیای موزه‌ها استفاده کردیم تا با جمع‌آوری و حفظ و حراست از این اشیا بتوانیم در خدمت علاقمندان باشیم.

او از راه‌اندازی ۶ موزه جدید در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد و گفت: این موزه شامل موزه سفال، سنگ و… آماده راه‌اندازی است که از بستر فضای مجازی در معرفی اشیای این موزه‌ها و همچنین شناساندن آنها استفاده می‌کنیم.

محمدی با بیان اینکه در این موزه‌ها ۱۴ هزار اشیا تهیه و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است، افزود: ما از ظرفیت موزه‌های برون استانی نیز استفاده می‌کنیم تا گنجینه عظیم تاریخی، تمدنی و هویتی اردبیل را برای شهروندان سایر مناطق کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موزه شیخ صفی الدین اردبیلی بیماری کرونا فضای مجازی استان اردبیل موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته

همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی ( ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خردادماه ) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به‌صورت رایگان امکان پذیر شد.

به گزارش ایسنا موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش و طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی هستند.

موزه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با ذخیره بیش از ۹۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل در کنار نمایش تنوع زیستی پنج قاره به تفکیک، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و جهان به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علاقه‌مندان و مراکز آموزشی می‌توانند از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ به آدرس بزرگراه همت شرق، بین اتوبان یادگار امام و شیخ فضل الله، پارک طبیعت پردیسان مراجعه و به رایگان از موزه تنوع زیستی بازدید کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس