Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت از آمادگی لازم جهت انجام کارهای فرهنگی در مناطق محروم با همکاری جهاددانشگاهی و آموزش های مهارت محور خبرداد.

دکتر"اسماعیل اسلامی" در نشست مشترک با مدیر جهاددانشگاهی جیرفت بر لزوم همکاری‌های فرهنگی و آموزش های مهارت محور تاکید کرد و گفت: دوره های آموزشی مهارتی همواره در مواقع بحران به کمک کشور خواهند آمد همانگونه بسیجیان در روزهای اول اپیدمی کرونا یاریگر مدافعان سلامت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انجام هرگونه کار فرهنگی را در مناطق محروم با نگاه اشتغال و سلامت مورد تاکید قرار داد و افزود: دوره های آموزشی نسخه خوانی با توجه به اینکه رشته دانشگاهی در این زمینه وجود ندارد لازم است زیرا کارکنان داروخانه ها مهارتی هستند و نه دانش آموخته دانشگاهی و می طلبد برای کمک به جوانان آستین همیت را بالا بزنیم.

اسلامی دانشگاه آزاد واحد جیرفت را از جمله مراکزی دانست که در کسب درآمدهای غیرشهریه ای موفق عمل کرده و گفت: در بسیاری از کارهای پژوهشی به مرحله درآمدزایی و تولید رسیده ایم که به نظر می رسد ضمن هم اندیشی و مشارکت با جهاددانشگاهی بیش از این شاهد جذب سرمایه گذار و ایجاد زمینه اشتغالزایی برای جوانان باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت از موفقیت این مرکز در تولید بذر خیار هیبریدی به عنوان یک اقدام علمی، پژوهش محور و مشارکتی خبرداد و گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک مجموعه علمی می تواند در کنار واحد دانشگاهی در زمینه جذب سرمایه گذار و بازار عرضه وارد عمل شود.

وی از آغاز پژوهش روی برخی گونه های گیاهی خبر داد و افزود: اقداماتی که بر پایه علمی شروع بشوند به نتیجه قابل قبولی خواهند رسید.

اسلامی ورود جهاددانشگاهی را به بحث گیاهان دارویی خواستار شد و گفت: مجموعه جهاددانشگاهی با توجه به برخورداری از  زیرساخت های علمی و پژوهشی می تواند برای راه اندازی کارخانه اسانس گل و گیاه که همه تجهیزات آن آماده است اقدام کند زیرا این واحد به مرحله تولید محصول از جمله اسانس اکالیپتوس رسیده است.

رییس دانشگاه آزاد جیرفت از تغییر نگاه ها نسبت به الگوی کشت به عنوان زیربنای بازاریابی محصولات کشاورزی یاد کرد و افزود: همه بر این امر واقف هستند که جنوب کرمان در زمینه تولید هیچ گونه مشکلی ندارد و به سرزمین چهارفصل و گلخانه طبیعی معروف است لذا باید بازار فروش را دریابیم که این مهم مستلزم برندسازی و کیفی بخشی زمینه صادرات از جمله بسته بندی است.

وی با بیان مصادیق، ترویج فرهنگ خیرخواهانه و نوعدوستی را در مناطق محروم مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران و دست اندرکاران مراکز علمی و دانشگاهی باید در این راستا پیشگام باشند.

جهاددانشگاهی آماده هر گونه همکاری

به گزارش ایسنا، دکتر"بهزاد جعفری" مدیر جهاددانشگاهی جیرفت نیز در این نشست ضمن ارائه بخشی از سرفصل های آموزشی و پژوهشی متناسب با نیازهای منطقه در بخش معادن، کشاورزی و ... گفت: جهاددانشگاهی به آموزش و پژوهش به عنوان مولفه های اشتغالزا نگاه می کند و تا کنون در سطح ملی و استان نیز موفقیت های چشمگیری را کسب کرده است.

وی با رد هر گونه مدرک گرایی بدون مهارت افزود: باید با نگاه فرهنگی و انجام کار مشارکتی  در مناطق محروم در زمینه اشتغال و سلامت به صورت علمی پیش برویم.

جعفری با ابراز تاسف از دپوی برخی محصولات کشاورزی و خسارات جبران ناپذیر به کشاورزان جنوب‌ کرمان زیرساخت های صادراتی و بازارهای هدف را حلقه مفقوده بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: یادمان باشد ریشه برخی از جرایم خُرد با فقر بی ارتباط نیست.

وی نگاه جهاددانشگاهی را به دوره های آموزشی مهارت محور عنوان کرد و گفت: در این زمینه با همکاری دانشگاه آزاد واحد جیرفت از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و اشتغال و رونق اقتصادی منطقه از اهداف مجموعه جهاددانشگاهی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها جنوب کرمان آموزش مهارت محور دوره های آموزشی مناطق محروم مهارت محور واحد جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز، شنبه، ۸ اردیبهشت عبور موج بارشی از کشور را داریم به همشهری آنلاین گفت: با توجه به عبور این موج از کشور، بارندگی‌ها امروز در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و راتفاعات شمال شرق خوزستان و هرمزگان به شکل رگباری و همراه با رعد و برق خواهد بود.

به گفته کبری رفیعی، هشدار اول در سطح زرد برای امروز و فردا صادر و نوع مخاطره در آن رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ اعلام شده است.

منطقه اثر این هشدار امروز، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استانهای خوزستان و هرمزگان و فردا، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان است.

رفیعی اعلام کرد که بر اساس این هشدار صادر شده احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد و به همین دلیل به احتیاط در سفرها بویژه برون شهری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

هشدار دوم صادرشده درباره وزش باد شدید و بروز گرد و خاک است که از روز شنبه تا دوشنبه معتبر خواهد بود؛ طبق این هشدار، امروز جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان، یکشنبه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استانهای سمنان و کرمان و دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان تحت‌تاثیر هستند.

اثر مخاطره در این هشدار به گفته رفیعی، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است و بر همین اساس به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود کد خبر 847533 برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • امروز در برخی از مناطق کرمان باران می بارد
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است