Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ابراهیم نوری گوشکی متخصص پزشکی خانواده، در حال حاضر در کشور ایران از مجموع پزشکان خانواده شاغل در برنامه پزشک خانواده، کمتر از ۳ درصد متخصص پزشکی خانواده تربیت شده مشغول بکار هستند. از آنجایی که پزشکان خانواده، کلید تقویت سیستم های بهداشتی و ارائه دهنده مراقبت های با کیفیت و مقرون به صرفه برای همه هستند و نظام ارجاع  هنوز در ایران عملیاتی نشده است، لذا ضرورت تربیت حداقل ۱۱۰۰ متخصص دوره دیده پزشکی خانواده به منظور پیاده سازی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-ایجاد آینده با پزشکان خانواده و بیماران

 پزشکان خانواده رویکردی مردم محور را در پیش می گیرند، پشتیبانی مداوم از بیماران و جوامع را ارائه می دهند و تداوم مراقبت در طول زندگی را تضمین می کنند. بیماران در محوریت خدمات پزشک خانواده قرار دارند. متخصصین پزشکی خانواده نیز با پذیرش بیماران در خط اول و انجام تریاژ و اولویت بندی آنها، می توانند ارتباطی موثر و حرفه ای با بیماران خود برقرار می کنند.

-آینده را با پزشکان خانواده و فناوری های جدید بسازید

 در میان بیماری همه گیر COVID-19 ، فناوری های جدید به عنوان ابزاری اساسی برای متخصصان مراقبت های بهداشتی جهت ادامه ماموریت آنها ظهور کرد.

پزشکان خانواده، با نقش پیشگیری  و درمان بیماری‌های نوپدید مانند پاندمی کووید ۱۹، با انجام پایش مراقبتهای انجام شده از قبیل واکسیناسیون گروه‌های سنی و ارایه خدمات درمانی در مراکز منتخب کووید و... با شناسایی به موقع، گزارش دهی بیماری و درمان سرپایی نقش بسیار مهمی در انجام وظایف خود برعهده داشتند.

 -آینده را با پزشکان خانواده و شما بسازید!

تربیت متخصصین پزشکی خانواده و تعریف نقش و‌ جایگاه سازمانی آنها به عنوان دروازه بان تیم سلامت، جهت اجرایی شدن نظام ارجاع برابر قوانین ۵ ساله توسعه کشور و استفاده از خدمات  قابل ارایه توسط متخصصین پزشکی خانواده تربیت شده در نقاطی که دانش آکادمیک آن را زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گذرانده اند (بهداشتی، آموزشی،  پژوهشی، درمانی و مدیریتی) گام بزرگی در دستیابی به هدف اصلی سیاستگزاران نظام سلامت کشور است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشکان خانواده بیماری همه گیر COVID 19 پزشکان خانواده پزشکی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت سلامت دهان و دندان را موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن دانست و از برگزاری پویش سلامت دهان و دندان با اهداف آموزش عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، زهرا سید معملی اظهار کرد: سلامت دهان و دندان به نوعی منشأ سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: سال جاری تمرکزمان این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم و از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه عواملی که می‌تواند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کند در سایر قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری می‌کند، گفت: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد و این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار است، همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سید معملی ادامه داد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت‌های بدن کمک شایانی می‌کند، همچنین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مسئله تنها وظیفه بهداشت‌کاران دهان و دندان و دندان‌پزشکان نیست.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مشخص در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که بیماری‌های دهان و بیماری‌های دیگر را ایجاد می‌کند، به مسئله بهداشت دهان و دندان پرداخته شود، البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت‌کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندان‌پزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود، دندان‌پزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت می‌کنم.

کد خبر 748389

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است