Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@01:52:30 GMT

سنندج و سلیمانیه خواهر خوانده می شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۸۲۳۲

سنندج و سلیمانیه خواهر خوانده می شوند

شهردار سنندج گفت : با هدف توسعه مراودات فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری با توجه به تشابهات و وجوه مشترکات خاص دو شهر سنندج و سلیمانیه ، پیشنهاد خواهر خواندگی این دو شهر تقدیم شورای شهر شد ومورد تصویب اعضای شورای شهر سنندج قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ شهردار سنندج اظهار داشت :  یکی از اقدامات فرهنگی در راستای تقویت و تحکیم هر چه بیشتر روابط دو شهر عقد خواهر خواندگی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس حشمت اله صیدی عنوان کرد : خواهر خواندگی شهرها پیوند بین دو شهر است که دارای تشابهات و وجوه مشترکات خاصی از نظر علمی ، فرهنگی و تاریخی است .

وی گفت : سلیمانه یکی از شهرهای اقلیم کردستان عراق است که از لحاظ فرهنگی  و اجتماعی دارای نماد ها و تشابهات فرهنگی با سنندج  است.

مهندس صیدی افزود : علاوه بر تشابهات فرهنگی و اجتماعی این دو شهر در سال 98 توانستند از سوی یونسکو به شبکه شهرهای خلاق جهان ملحق شوند .

وی گفت : با هدف توسعه مراودات فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی،  توسعه  صنعت گردشگری و همچنین استفاده از پتانسیل ها هر دو طرف جهت اجرای پروژه های سرمایه گذاری پیشنهاد خواهر خواندگی سنندج شهر خلاق موسیقی با شهر سلیمانه شهر خلاق  ادبیات تقدیم شورای شهر شد .

مهندس صیدی افزود : خوشبختانه در جلسه شورای شهر پیشنهاد این شهرداری مبنی بر عقد خواهر خواندگی دو شهر سنندج وسلیمانه مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت ..

شهردار سنندج اعلام کرد : مقدمات مذاکره با مسولان شهری سلیمانه هم آغاز خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با عقد خواهر خواندگی زمینه توسعه فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و ورزشی را بین این دو شهر را فراهم نماییم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهردار سنندج سلیمانیه خواهر خواندگی شورای شهر دو شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق