Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: با راه‌اندازی مراکز تعالی خانواده تلاشمان بر این است تا از ناهنجاری، آسیب و خشونت علیه خانواده به ویژه زنان و کودکان جلوگیری شود.

او از ارائه مشاوره‌های رایگان با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و مجموعه‌های تخصصی در این زمینه برای تقویت نهاد خانواده و پیشگیری از آسیب به کودکان و زنان خبر داد و تصریح کرد: اصلی‌ترین رویکرد ما در راه‌اندازی مراکز تعالی خانواده، کمک به حفظ بنیان خانواده و کاستن از آسیب‌های این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نقش بانوان را در تحکیم بنیان خانواده نقش بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: هر چند برخی از الگوها و مدل‌های تربیتی در جامعه تغییر پیدا کرده اما امیدواریم با محوریت والدین در این شرایط سخت کرونایی و تهدید فضای مجازی بخش عظیمی از نابسامانی تربیتی کنترل شود.

محمدلو به پنج محور اشتغال، فناوری و پژوهش، مشارکت اجتماعی و سیاسی و همچنین ارائه شاخص‌ها و الگوهای تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: سند توسعه فعالیت اجتماعی بانوان در قالب برنامه ششم تهیه و تدوین شده و با ابلاغ آن سعی بر این است تا این قشر به نهایت مهارت و تعامل ارتباطی دست پیدا کند.

او افزایش نرخ ازدواج، آگاهی‌بخشی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت مراکز مشاوره رایگان را از ضرورت برنامه‌ریزی‌ها اعلام کرد و ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌ها به ویژه طلاق و خشونت را به عینه مشاهده کنیم باید به سمت اعتمادسازی در بین اعضای خانواده کمک کنیم.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفظ بنیان خانواده فضای مجازی آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناروی آنا، ناصر چاووشی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در همایش بزرگداشت روز روانشناس و مشاوره که در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برای استفاده از رایانه اگر سخت‌افزار قوی مونتاژ کرده و بهترین مشخصات را برای آن فراهم کنید، باز هم بدون سیستم عامل، دستگاهی بی‌خاصیت است، روان هم برای انسان همین حکم و شرایط را دارد و در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل با همه توانمندی‌ها و خصوصیات بارز، باز هم انسان دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تقویم روزی به نام روان و روان‌پزشک نداریم و این اهمیت روانشناسی را نشان می‌دهد، عنوان کرد: اهمیت این نقش، ارتباط به ویژگی‌های روانشناسان مانند دلسوزی و امین بودن دارد و اینهاست که به روانشناسی به‌عنوان شغل، ارزش و اهمیت می‌دهد. در کنار درس و مباحث تئوری، روی صفات روانشناس هم کار کنید؛ زیرا افرادی می‌توانند مؤثر باشند که از این ویژگی‌ها برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه اهمیت بالایی داشته و ضرورت دارد به سوی طیف در آستانه آسیب برویم و منتظر آمدن آنها نباشیم. روانشناسی برای ما مؤثر است که بر اساس هنجار‌های جامعه عمل کند و اگر بر اساس این هنجار‌ها نباشد اثربخشی ندارد و نیازمند روانشناسی بومی هستیم. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از فردگرایی نشأت گرفته و این خودمحوری‌ها، مشکلات بسیاری را ایجاد کرده که ازجمله مهم‌ترین آنها، آسیب دیدن کانون خانواده‌ها شده است.

واحد اصفهان، قطب‌ تحقیقات و پژوهش در حوزه روانشناسی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز گفت: افتخار بزرگی است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) از دیرباز جزء نخستین دانشگاه‌های مجری رشته روانشناسی و مشاوره در میان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور بوده؛ امروز بسیاری از روانشناسان، فارغ‌التحصیل این دانشگاه و از روانشناسان برجسته این شهر و استان هستند؛ زیرا گروه روانشناسی این دانشگاه دارای استادان پیشکسوت و نامدار و گروه آن از گروه‌های برجسته و ارزشمند است.

پیام نجفی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، یکی از قطب‌های بزرگ تحقیقات و پژوهش در حوزه روانشناسی و همچنین آموزش روانشناسان است و این افتخار را داریم که امروز میزبان متخصصان روانشناسی از واحد‌های مختلف دانشگاهی در استان اصفهان هستیم. تربیت‌یافتگان این رشته در این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر استان ، امروز در تربیت و ارتقای توانمندی‌های افراد در حوزه شکوفایی استعداد‌ها و توانایی‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار هستند.

وی مطرح کرد: اعضای هیئت علمی، محققان و دانشجویان گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) از چهره‌های برتر و خوش‌فکر و تأثیرگذار هستند و امیدوارم بتوانند این نقش‌آفرینی در راستای رشد اجتماعی کشور ادامه داشته باشد.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبود از استادان پیشکسوت و برگزیدگان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اعم از دانشجو و استاد قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟