Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده کتاب گفت: شهید سید محمدصادق دشتی یک جهادگر و از شهیدان فرهنگی بود که برای رشد تفکر انقلابی در میان مردم به ویژه جوانان تلاش کرد تا نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کند و به ثمر برساند.

محمدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «آقا صادق» گفت: کتاب «آقا صادق»، روایتی از زندگی جهادگر شهید «سید محمدصادق دشتی» است، وی در مهر ماه سال ۶۴ به شهادت رسید، شهید دشتی از مبارزان انقلابی و رزمندگان دفاع مقدس در فیروزآباد استان فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد شهید سید محمد صادق دشتی ابراز کرد: شهید سید محمد صادق دشتی در اسفند سال ۱۳۶۰ در قالب گروه جهاد سازندگی شیراز به آبادان رفت تا آن طور که در وصیت‌نامه‌اش گفته «در دریای بیکران ایثار، گمنام بجنگد و گمنام بمیرد». علی‌رغم حضور کوتاهش در واحد مهندسی‌رزمی جهاد به دلیل لیاقت و توانایی‌هایش، فرمانده مقر پشتیبانی جهاد سازندگی شد.

حسینی به توانمندی‌ها و فعالیت‌های شهید سید محمد صادق دشتی اشاره و بیان کرد: شهید سید محمد صادق دشتی در زمان حضور خود در جبهه فعالیت‌های چشم‌گیری را پایه‌گذاری کرد. احداث خاکریز، سنگر، سکوی توپ و تانک، انواع پل‌های شناور، جاده‌های عملیاتی، دکل‌های دیده‌بانی و سایر خدمات مهندسی در کنار جمع‌آوری کمک‌های مردمی از روستا‌ها و شهر‌ها و ارسال آن‌ها به جبهه برای استفاده رزمنده‌ها قابل توجه بود، او فرمانده‌ای بود که مانند بسیجیان معمولی لباس می‌پوشید و زندگی می‌کرد، بیل و کلنگ به دست می‌گرفت و نگهبانی می‌داد.

وی به شهادت سید محمد صادق دشتی اشاره و اظهار کرد: شهید سید محمد صادق دشتی در زمان انجام یک عملیات مهندسی سال ۱۳۶۴ پس از ساختن سکوی تانک و اتمام این پروژه به واسطه تیر مستقیم دشمن، مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

نویسنده کتاب «اسوه‌های مدیریت و فرماندهی» به شیوه نگارش کتاب «آقا صادق» اشاره و بیان کرد: کتاب «آقا صادق» به شیوه تاریخ شفاهی نوشته شده و کاملا مستند است در عین حال کتاب ساده و روان نوشته شده و به وقایع و تلاش‌های فرهنگی و انقلابی این شهید بزرگوار پرداخته که در جای خود جذابیت‌های فراوانی دارد، باید در نظر داشت که نوشتن سبک زندگی و رخداد‌های زندگی هر شهید و رزمنده بیانگر بخشی از تاریخ هشت سال دفاع مقدس است که تاریخ شفاهی و زیربنای فرهنگی انقلاب اسلامی را مطرح می‌کند.

حسینی پیرامون کتاب «آقا صادق» تاکید کرد: کتاب «آقا صادق» در هر مقطع از زندگی شهید دشتی، از تولد تا شهادت وی را به خوبی روایت کرده است و هر بخش از کتاب توسط یک یا چند راوی روایت شده است؛ از پدر، مادر و برادران شهید گرفته تا همرزمانش در جبهه‌های جنگ تحمیلی، در واقع، یک سوم اول کتاب، روایت اتفاقات دوران کودکی شهید از جمله شرایط زندگی و جابجایی‌های مکرر به واسطه شغل پدر، زلزله مهیب قیر و کارزین، حضور در مبارزات منتهی به پیروزی انقلاب و بازداشت چند روزه‌اش توسط ساواک است، دیگر بخش‌های کتاب «آقا صادق» نیز به نحوه آشنایی و ورود او به جهاد سازندگی و حضورش در جبهه را مورد بررسی قرار داده است.

حسینی به توصیف شخصیت شهید سیدمحمد صادق دشتی پرداخت و افزود: شهید سید محمدصادق دشتی یک جهادگر و از شهیدان فرهنگی بود که برای رشد تفکر انقلابی در میان مردم به ویژه جوانان تلاش کرد تا نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کند و به ثمر برساند.

وی در همین راستا ادامه داد: نوشتن کتاب پیرامون شهدا و دفاع مقدس، توجه به بخشی از تاریخ کشورمان است و این مهم به شدت ضروری است. تاریخ کشورمان باید توسط خود ما نوشته شود نه توسط دیگران تا از اعمال سلیقه دشمنان جلوگیری شود از سوی دیگر انقلاب اسلامی برای حیات خود در عرصه‌های مختلف نیاز باز تعریفی از فرهنگ رشادت جوانان دارد که در زمان هشت سال دفاع با شهامت پیش رفتن و در مقابل دشمنان ایستادند البته کتاب پیرامون شهدای فراوانی نوشته شده است، اما هنوز هم آنگونه که باید و شاید به موضوع دفاع مقدس و شهدا پرداخته نشده و جای کار فراوانی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات معرفی کتاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات معرفی کتاب انقلاب اسلامی دفاع مقدس آقا صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ مجموعه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس که تا کنون دو جلد از آن به چاپ رسیده عملیات بیت المقدس و رمضان را روایت کرده است.
از تاسیس سپاه پاسداران در اهواز تا عملیات مختلف و ورود به خاک عراق موضوعاتی است که دراین کتاب به آن پرداخته شده است.
جلد اول این کتاب به خاطرات دوران کودکی تا خرداد ۶۱ و جلد دوم کتاب از تیرماه ۶۱ تا اسفنده سال ۶۴ را روایت می‌کند.
خاطرات سال‌های پایانی جنگ به روایت احمد غلامپور در جلد سوم آن منتشر می‌شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو