Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس آقا کوچکی، سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط تیم ملی و حریفان المپیکی اظهار داشت: گروه ما گروه بسیار سختی است؛ ۴ تیم که بهترین‌های دنیا هستند در گروه ما حضور دارند. در مقایسه با گروه A، گروه ما با توجه به حضور تیم‌هایی همچون آمریکا، آلمان، انگلیس، الجزایر و استرالیا که همواره یکی از قطب‌های بسکتبال با ویلچر بوده اند، حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گروه مقابل تیم‌های خیلی قدری حضور ندارند، فقط تیم کانادا است که چند سال حرفی برای گفتن نداشته، اما ممکن است با بازگشت پاتریک اندرسون به راس این تیم بتوانند جزء تیم‌های مدعی این دوره از رقابت‌ها باشند. چیزی که مهم است و بر هیچ کس پوشیده نیست، سخت بودن گروه ما در این دوره از رقابت‌های پارالمپیک است.

در مسابقات پارالمپیک توکیو نمایش بسیار خوبی خواهیم داشت

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در خصوص این که می‌توانند در پارالمپیک نتیجه خوبی کسب کنند، گفت: با عزمی که در بازیکنان تیم ملی بسکتبال با ویلچر وجود دارد و تلاش‌هایی که تا امروز انجام شده است، مطمئن هستم که ما در مسابقات پارالمپیک توکیو نمایش بسیار خوبی خواهیم داشت؛ چرا که زحمت‌های زیادی کشده شده است و حمایت‌هایی هم که انجام می‌شوند، نباید بی پاسخ بمانند. در این مدت که اردو‌های تیم ملی برگزار شد، بازیکنان فعل خواستن را صرف کردند و نشان دادند که اگر بخواهند می‌توانند کار‌های بزرگی انجام دهند.

او افزود: خودم به شخصه این گونه فکر می‌کنم که به جای این که ما در مرحله پلی آف به مسابقات سخت می‌خوردیم، حال باید در مرحله مقدماتی با قدرت‌های بسکتبال دنیا بازی کنیم. در مرحله مقدماتی ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که جایگاه خوبی را برای خود کسب کنیم و در مرحله پلی آف به مصاف حریفان خود از گروه A برویم. در مجموع بازی‌های بسیار سختی را پیش رو داریم، در پارالمپیک ۱۲ تیم برتر دنیا حضور دارند. مسابقات جهانی همیشه با ۱۶ تیم برگزار می‌شوند؛ اما پارالمپیک که یکی از حرفه ای‌ترین و جذاب‌ترین رقابت‌ها در دنیا است با ۱۲ تیم برگزار می‌شود.

هیچ کدام از دیدار‌های ما مقابل حریفان آسان نیستند

آقاکوچکی با اشاره به قدرت حریفان بیان کرد: هیچ کدام از دیدار‌های ما مقابل حریفان آسان نیستند؛ چه در گروه A و چه در گروه B که تیم ملی کشورمان حضور دارد. چرا که همه تیم‌ها در حال تمرین و کار کردن هستند و کار بسیار سختی خواهیم داشت. ما مرحله گروهی را باید با تمام انگیزه و با روحیه بالا آغاز کنیم تا به راحتی در مرحله پلی آف حاضر شویم.

هیچ گاه از اصطلاحاتی همچون گروه مرگ استفاده نمی‌کنم

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر درباره این که می‌توان گفت در گروه مرگ قرار گرفته اند یا نه، تاکید کرد: من از این اصطلاحات به کار نمی برم و فقط می‌گویم گروه بسیار سختی داریم. برخی از رسانه‌ها برای داغ نگه داشتن اخبار خود از هر کلمه‌ای استفاده می‌کنند. به کار بردن گروه مرگ برای ما یعنی ما مرده ایم و کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. اما من به این تیم امیدوارم و بازیکنان تلاش‌های بسیار زیادی کرده اند تا به این سطح از آمادگی برسند. کار سختی در پارالمپیک داریم و باید با قدرت شروع کنیم تا نتایج خوبی را کسب کنیم و شایستگی بسکتبال با ویلچر ایران را به تمام دنیا نشان دهیم.

در دهه سوم تیر ماه، بازی‌های تدارکاتی خوبی خواهیم داشت

آقاکوچکی در خصوص اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی بسکتبال با ویلچر نیز گفت: اردو‌های بسیار خوبی داشتیم، ۲ مرحله از اردو‌ها را با بازیکنان داخلی آغاز کردیم. ما ۵ لژیونر داریم که درگیر مسابقات باشگاهی خود در اروپا هستند. مرحله سوم اردو‌های تیم ملی هم از ابتدای خرداد ماه به مدت ۱۲ روز در مشهد برگزار خواهد شد و طبق برنامه ریزی فدراسیون در دهه سوم تیر ماه بازی‌های تدارکاتی خوبی خواهیم داشت تا آمادگی لازم برای مسابقات پارالمپیک را داشته باشیم.

او تصریح کرد: ترکیه در حال حاضر تلاش می‌کند تا مسابقات ۶ جانبه‌ای را برگزار کند که یکی از تیم‌هایی که مد نظر دارند، تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران است. اطلاعات اولیه را به کشور ترکیه ارسال کرده ایم، اما به دلیل شرایط کرونایی ترکیه به صورت رسمی اعلام نشده است. اگر شرایط فعلی حاکم نبود، به راحتی می‌توانستیم با کشور‌هایی که در بسکتبال با ویلچر صاحب نام هستند، ارتباط برقرار و مسابقات تدارکاتی برگزار کنیم. کشور‌های دیگر در حال حاضر آماده چنین کاری نیستند و تنها ترکیه است که می‌خواهد مسابقات ۶ جانبه برگزار کند که اگر به صورت رسمی اعلام شود، به نفع تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان خواهد بود؛ چرا که برای این مسابقات لژیونر‌ها هم به اردو اضافه می‌شوند و محک خوبی برای تیم ملی خواهد بود.

در تلاش هستم با تیم‌های گروه A بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم

او ادامه داد: در مرداد ماه اردوی متصل به اعزام را خواهیم داشت که من در تلاش هستم قبل از اردوی متصل به اعزام، مسابقات تدارکاتی دیگری را هم داشته باشیم. یک برنامه برای بازی تدارکاتی با آلمان داشتیم؛ اما با اعلام گروه بندی مسابقات دیگر راغب به بازی تدارکاتی با این تیم هم نیستم و اگر در مسابقات ۶ جانبه ترکیه انتظارات برآورده شوند، به همین تورنمنت بسنده می‌کنیم. با این حال من با رئیس فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک صحبت خواهم کرد تا بتوانیم با تیم‌های گروه A رقابت‌های پارالمپیک، دیدار‌های تدارکاتی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر خاطر نشان کرد: روز ۱۲ اردیبهشت ماه دوز دوم واکسن کرونا را زدیم و ملی پوشان هم به شهر‌های خود بازگشتند، اما در این میان تمرینات میان اردویی منظمی داریم که همه ورزشکاران موظف هستند این تمرینات را به خوبی انجام دهند و روزانه برای من فیلم تمرینات خود را ارسال کنند و این تمرینات زیر نظر دقیق کادر فنی بررسی می‌شوند. این تمرینات منظم باید برای ورزشکاران انجام می شد تا فاصله اردویی ما برای آن‌ها حفظ شود.

بیشتر بخوانید

بسکتبال با ویلچر ایران حریفان خود در پارالمپیک توکیو را شناخت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارالمپیک بسکتبال با ویلچر تیم ملی سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مسابقات پارالمپیک بازی های تدارکاتی خوبی خواهیم پارالمپیک توکیو داشته باشیم بسیار سختی بسیار خوبی رقابت ها اردو ها گروه ما تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

 

بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم تیم امید کشورمان با صعود به مرحله نیمه پایانی مسابقات قهرمانی آسیا، نشان برنز خود را قطعی کرد.   نامه سرپرست سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون درباره پرسپولیس و استقلال سرپرست سازمان خصوصی سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون، به صورت رسمی از اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.   هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی شمس‌آذر مقابل پیکان تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین در دیدار خانگی از هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال برابر پیکان به پیروزی رسید.   صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه نمایندگان جوان هاکی روی یخ ایران با ایستادن در مکان پنجم به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه پایان دادند.   دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان در فینال سوپر لیگ غرب آسیا تیم شهرداری گرگان در دومین دیدار مرحله پایانی رقابت های بسکتبال سوپر لیگ غرب آسیا به مصاف تیم الریاضی لبنان می رود.   بحر گستر پارس و ملوان نداجا صدرنشین لیگ آب‌های آرام بحر گستر پارس در بخش بانوان و ملوان نداجا در بخش مردان در پایان مرحله سوم لیگ آب‌های آرام صدرنشین باقی ماندند.   برنامه مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال برنامه مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شد.   اوسمار: حضور هواداران در بازی با سپاهان به ما کمک می‌کند سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: همیشه بازی‌هایی که مقابل سپاهان داشتیم سخت و حساس بوده است و یک جریان کوچک می‌تواند نتیجه بازی را تعیین کند.   اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو نمایندگان کشورمان برای حضور در مسابقات تیراندازی جام جهانی امروز راهی باکو شدند.   مناف هاشمی: بسکتبال و والیبال تاثیری در نشان آوری کاروان المپیک ندارند دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: غیبت بسکتبال و والیبال در المپیک پاریس تاثیری در نشان آوری کاروان ندارد.    

دیگر خبرها

  • مورایس: بردن پرسپولیس اصلا آسان نیست
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا/ شهرداری گرگان مقابل الریاضی لبنان پیروز شد
  • محمود کلهر: هر دقیقه‌ای که ترابی و اورونوف در زمین نیستند، پرسپولیس شانس گلزنی کمتری دارد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • تلاش می کنیم نفت در لیگ ماندگار شود/ هوادار تیم خوبی است
  • قهرمانی ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر با فنرباغچه در اروپا+عکس
  • هندبال ایران در مسیر توسعه قرار دارد
  • یک امتیاز، نتیجه رقابت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با حریفان در مسابقات هندبال کشور
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی