Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@09:05:38 GMT

ساخت ۹ تقاطع غیرهمسطح دیگر در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۸۹۸۸

ساخت ۹ تقاطع غیرهمسطح دیگر در کرمانشاه

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن ارجمندی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با اشاره به افزایش روزافزون مشکلات ترافیک در حوزه شهری گفت : با افزایش جمعیت شهری و افزایش خودروها، روز به روز بر معضل ترافیک افزوده می‌شود و اگر نتوانیم همپای این مشکلات زیرساخت‌های لازم برای روان سازی ترافیک را ایجاد کنیم، قطعا به مشکل برخواهیم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او احداث تقاطع‌های غیرهمسطح را یکی از راهکار‌های موثر در رفع معضل ترافیک عنوان کرد و گفت : در حال حاضر شهر کرمانشاه حدود یازده تقاطع غیرهمسطح دارد و ساخت پنج تقاطع دیگر در اولویت قرار گرفته است.

او افزود: اولین تقاطع اولویت‌دار تقاطع غیرهمسطح سپهبد شهید قاسم سلیمانی است که خوشبختانه با پیشرفت خوبی در حال اجراست و برخی مسیر‌های آن نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

ارجمندی افزود: در گام بعدی ساخت تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه (میدان نفت) در دستور کار قرار دارد که عملیات اجرایی آن شروع شده و کار‌های آن در حال انجام است، اما با توجه به اینکه تمرکز براتمام تقاطع شهید سلیمانی است، بعد از اتمام این پروژه، اجرای تقاطع میدان سپاه از شتاب بیشتری برخوردار خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه تقاطع‌های مادر، آزادگان و دیزل آباد را در اولویت‌های بعدی اجرا عنوان کرد.

او ادامه داد: در برنامه بلند مدت کرمانشاه حداقل به ۲۰ تقاطع نیاز دارد که با وجود یازده تقاطع موجود و پنج تقاطعی که در اولویت قرار گرفته، ساخت چهار تقاطع دیگر در بلند مدت نیاز است.

ارجمندی گفت: ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح یکی از راهکار‌های کاهش و کنترل ترافیک است و در کنار آن باید اقداماتی، چون تقویت سیستم حمل و نقل عمومی و سیستم حمل و نقل ریلی هم در دستور کار قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه به فرسودگی سیستم حمل و نقل عمومی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: متاسفانه اقدامی در خصوص نوسازی این ناوگان در سال‌های گذشته صورت نگرفته و همین امر موجب شده سیستم حمل و نقل عمومی شهر عملا فرسوده باشد.

او افزود: در راستای نوسازی این ناوگان امسال ۴۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته ایم و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز از محل سازمان شهرداری‌های وزارت کشور بصورت اوراق مشارکت قرار است در اختیارمان قرار گیرد که هنوز ابلاغ نشده است.

ارجمندی ادامه داد: در کنار خریداری اتوبوس‌های جدید، بازسازی اتوبوس‌های موجود را هم در دستورکار داریم.

این مسئول با اشاره به ضرورت راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی در شهر کرمانشاه، گفت: در همین راستا ساخت فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه به جد در حال پیگیری است و برنامه این است این فاز از پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

او افزود: امسال برای این پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته ایم و کار‌های آن در حال انجام است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر حمل و نقل ترافیک سنگین تقاطع غیر همسطح تقاطع غیرهمسطح سیستم حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح بلوار چمران شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز گفت: باهدف انتقال بار ترافیکی بلوار شهید چمران به بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
علی‌حسین عباسی با اشاره به پیشرفت شبانه‌روزی پروژه‌های عمرانی گفت: پس از اجرای موفقیت‌آمیز دوربرگردان نیایش که مزین به نام شهید عبدالرسول مصطفایی شد، عملیات احداث دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت در دستور کار قرار گرفت.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز افزود: با توجه به گردشگر پذیر بولوار شهید چمران،   تدابیر ویژه‌ای برای ایمن‌سازی آن در دستور کار شهرداری قرارگرفته و یکی از مهم‌ترین آن‌ها احداث دوربرگردان‌های غیرهمسطح است.
به گفته عباسی، مساحت عرشه این سازی ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و طول دوربرگردان و رمپ به ترتیب ۴۵۰ و ۱۸۵ متر طول است.
برای اجرای این طرح ۵هزار و ۹۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۸۴۰ تن آرماتوربندی و ۴هزار و ۳۰۰ مترمربع قالب‌بندی صورت می‌گیرد.
 دوربرگردان اردیبهشت  ۹ ستون دارد و سازه این پل مشابه دوربرگردان شهید مصطفایی (دوربرگردان نیایش) در بلوار شهید چمران است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح بلوار چمران شیراز
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقا فرهنگ ترافیک هستند
  • آغاز به کار نخستین مدرسه ترافیک کشور در کرمانشاه با ابتکار پلیس
  • اقدامات فرهنگی باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • گردهم آمدن تمام نهادهای مرتبط با ترافیک در کرمانشاه
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • اقدامات خوبی برای اصلاح فرهنگ ترافیک کرمانشاه صورت گرفته است
  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است