Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید شاخص های انتخاب اصلح تبیین شود، گفت: مشارکت حداکثری باعث تضعیف دشمن و تقویت نظام و افزایش ظرفیت نظام اسلامی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به موضوع انتخابات و مشارکت بالا، اظهار داشت: تلاش برای مشارکت حداکثری و  انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو نوعی عمل صالح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضور در انتخابات تکلیف هر فردی است
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضور در انتخابات تکلیف هر فردی است، گفت: شرکت در انتخابات، حق است زیرا قانون اساسی به موجب شرع مقدس و نظام سیاسی در اسلام، برای همه مردم این حق را تضمین کرده است و معنای آن این است که می‌تواند انتخاب کند و یا انتخاب نکند.
وی افزود: از منظر فقهی شرکت در انتخابات، واجب و تکلیف شرعی است؛ آن هم واجب انقلابی است و اگر کسی شرکت نکند معصیت سیاسی مرتکب شده است و باید در محضر الهی پاسخگو باشد.
مشارکت حداکثری در انتخابات موجب تقویت نظام و تضعیف دشمن می شود
آیت الله کعبی بااشاره به فوائد مشارکت بالا در انتخابات، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات ها مخصوصا انتخابات ریاست جمهوری باعث تقویت نظام و افزایش ظرفیت نظام اسلامی می شود.
وی اضافه کرد: اطاعت از ولی فقیه و تجدید بیعت با ایشان، تأثیرگذاری در امور مهم اجتماع و بسیاری از مسائل مهم دیگر، از دستاوردهای شرکت حداکثری در انتخابات است.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه تمام گروه ها و نهاد های حوزوی باید برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنند، گفت: برای اینکه انتخابات اولویت اول ما شود باید از حاشیه سازی و گفتمان سازی فرعی خودداری کنیم تا از هدر رفت انرژی خود جلوگیری نماییم.
مشارکت بالا در انتخابات مانند موشک برای دشمنان است/تمام مقدرات اجرایی دست رئیس جمهور است
وی عنوان داشت: انتخابات جشن مردم سالاری اسلامی و لیله القدر حضور مردم و نصرت الهی در عرصه اجتماعی است. مشارکت بالای مردم در انتخابات برای دشمنان اسلام در امتداد موشک‌هایی است که در طول این سال‌ها رونمایی شد.
آیت‌الله کعبی با بیان این که انتخابات در ایران تأثیر جدی در زندگی مردم دارد و رقابت واقعی است، گفت: همه مقدرات از لحاظ اجرایی دست رئیس جمهور است و نباید جامعه اسلامی از کنار این موضوع به سادگی بگذرد.
وی تاکید کرد: شرکت نکردن در انتخابات، حق الناس و  ظلم به افرادی است که می‌خواهند در کشور اسلامی، دولت مناسب انقلابی بر امور مسلط باشد. مشارکت حداکثری باعث تضعیف دشمن و تقویت نظام و مصداقی از جهاد فی سبیل الله است.
باید شاخص های انتخاب اصلح تبیین شود
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه در 35کشور حضور در انتخابات اجباری است، گفت: دعوت به انتخابات یک نوع دعوت به اعتلای فرهنگی و تمدنی است.
وی اضافه کرد: باید در این مسیر مشارکت حداکثری مردم و تبیین شاخص های انتخاب اصلح را تبیین کنیم.  همانطور که رهبری فرمودند شرکت در انتخابات یک جهاد عمومی است و همه ما باید در آن مشارکت داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شاخص های انتخاب اصلح حداکثری در انتخابات مشارکت حداکثری تقویت نظام تضعیف دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، یادواره سردار شهید عباس کشاورز، با حضور مردم در مصلی ۱۴ معصوم شهر کوار برگزار شد.
اجرای سرود، دکلمه، مداحی، سینه زنی و خاطره گویی از زبان همرزمان شهید از برنامه‌های این یادواره در شهرستان کوار بود.
سردار شهید عباس کشاورز با شرکت در عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس در سن ۲۰ سالگی به عنوان فرمانده گردان، نام خود در لشکر ۱۹ فجر ثبت کرد.
سردار شهید عباس کشاورز ، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۶۱ در منطقه فکه و هنگام بازگشت از عملیات موفقیت آمیز انهدام انبار مهمات دشمن، هدف گلوله‌های دشمن بعثی قرار گرفت و به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • رفتار شیعیان باید موجب تقویت مذهب شود
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات