Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@03:15:36 GMT

ضرورت تعیین تکلیف گود های رهاشده شهر

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۹۴۲۵

خبرگزاری آریا - چهارمین همایش غیر حضوری شهرداران نواحی 126 گانه شهر تهران به ریاست حناچی شهردار تهران و با حضور معاونین، مدیران کل ستادی، شهرداران‌مناطق و نواحی شهر تهران با رویکرد هم اندیشی، تبیین راهبردها و تبادل نظر در حوزه شهرسازی و معماری برگزار شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، پیروز حناچی به بحث گودهای رها شده به عنوان یکی از معضلات شهرسازی در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: بحث گودهای رها شده در سطح شهر به عنوان مهمترین چالش در حوزه شهرسازی محسوب می شود که تاکنون اقدامات خوبی نسبت به شناسایی این گودها صورت گرفته، انتظار می رود تمامی شهرداران نواحی 126 گانه شهر تهران نسبت به تعیین تکلیف این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در ادامه با اشاره به شیوه انتصابات در دوره مدیریتی خود بیان کرد: در این دوره که بنده مسئولیت شهرداری تهران را به عهده داشتم، تلاش کردم نگاهم به داخل مجموعه شهرداری تهران باشد و به بدنه شهرداری اعتماد کردم با آنکه کار سختی بود و ممکن است ایده آل نباشد ولی کار درستی بود، چرا که معتقدم وقتی همکاران ما در لایه های پایین کارشناسی امید داشته باشند به اینکه می توانند در بالاترین سطوح مدیریتی با تلاش خود برسند و راه برای آن ها بسته نیست، این یعنی سیستم در مسیر درستی قرار دارد و البته باید با استمرار آموزش می بایست تراز کارشناسی را هم بالا ببریم.
شهردار تهران اضافه کرد: استفاده از ظرفیت آموزشی دانشگاه علمی کاربردی برای آموزش کاربردی در حین خدمت به خصوص برای همکاران در ناحیه و حریم می تواند توان افزایی و آشنایی دقیقی با قوانین و ضوابط در مقیاس تجربی را برای همکاران فراهم‌آورد و انتظار می رود این هماهنگی توسط معاونت هماهنگی و امور مناطق صورت پذیرد.
او در ادامه به استفاده از بسته های محرک اقتصادی 1 و 2 اشاره کرد و افزود: بسته های محرک اقتصادی که از اردیبهشت ماه سال گذشته به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده و به مناطق ابلاغ شده، با هدف کمک کردن به بدنه شهرداری تهیه و تنظیم شده است که فرصت خوبی است برای شهرداری که از این فرصت استفاده کرده تا از شرایط اقتصاد انقباضی کنونی عبور کنیم.
حناچی در ادامه با اشاره به تدوین قوانین ضابط قضایی در شهرداری گفت: این اتفاق مطمئنا می تواند در جاهایی تاثیرات مثبتی به جا بگذارد نمونه آن در اداره حفظ اراضی کشاورزی باغات است که به درستی کارشناسان جهاد کشاورزی، ضابط قضایی هم هستند اما در خصوص شهرداری ها خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد چرا که قوانین در شهرداری ها علاوه بر جنبه نظارتی، بخشی از درآمد آن را نیز تشکیل می دهد به عنوان مثال برخی از اجرای قوانین ماده 100 مشمول جریمه است و این خود بخش درآمدی شهرداری را تامین می کند. اما اگر نگاهمان به بحث قوانین، درآمدی باشد باز هم این موضوع دچار اختلال می شود و فقط باید منابع مالی سالم را جذب کنیم.
شهردار تهران به درآمد پایدار در مدیریت شهری اشاره کرد و افزود : به همین منظور در این دوره تلاش شد که درآمد شهرداری تهران از طریق عوارض و درآمد پایدار اداره شود و در همین راستا 3 درصد از سهم شهرداری از 9درصد مالیات محلی در لایحه مالیات بر ارزش افزوده به 4 درصد افزایش یافت و ایده آل شهرداری هم این است که بتوانیم شهر را از طریق همین نوع درآمد اداره کنیم.
او تعامل هرچه بیشتر شهرداران نواحی با قوه قضاییه را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه رئیس فعلی قوه قضاییه بسیار همراه و همسو با شهرداری در کنترل حریم شهر تهران است و این فرصتی است برای شهرداری تهران که در بحث ساخت و ساز غیر مجاز و کنترل حریم با دادسرا و قوه قضاییه ارتباط خوبی برقرار کند.
حناچی افزود: برگزاری چنین جلساتی به منظور هماهنگ‌عمل کردن شهرداری برای اداره بهتر شهر بسیار کارگشا خواهد بود یعنی اگر بتوانیم یکپارچگی را از مقیاس حریم، ناحیه، منطقه و بعد ستاد منتقل کنیم می توانیم به دستاورد های خوبی در اداره شهر برسیم و این موضوع نیازمند برگزاری چنین جلساتی است که با هم اندیشی و به بحث گذاشتن چالش ها ومشکلات، به هماهنگی و یکپارچگی بیشتری برسیم.
او در ادامه حمایت حقوقی از مدیران نواحی را به عنوان یک اصل خواند و اضافه کرد: مدیرانی که برای حفظ منافع شهرداری و انجام‌وظایف قانونی شان تحت فشار قضایی قرار می‌گیرند، این وظیفه اداره کل حقوقی است که با پیگیری به موقع، از حقوق مدیران خود دفاع کنند.
در کنترل کالبدی شهر نیز شهرداری تهران می بایست هوشمند تر عمل کند و در همین راستا سازمان فاوا باید از ابزارهای جدیدتر مثل ریموت سنسینگ هم در داخل شهر و هم در داخل حریم استفاده کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، همزمان با سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، دادستان کل کشور به عنوان نماینده رئیس دستگاه قضائی در شهرستان میناب حضور پیدا کرد.

دادستان کل کشور در شهرستان میناب ابتدا با ادای احترام به مقام شامخ شهدا به گلزار شهدای میناب رفت و سپس از شعب دادگستری میناب بازدید و نیز از اداره ثبت اسناد، پارکینگ خودروهای توقیفی آنامیس، اداره زندان، مرکز مانیتورینگ شهرداری بازدید کرد و با پرسنل دادگستری میناب به گفت‌وگو نشست.

دادستان کل کشور در حاشیه این بازدیدها گفت: مواردی که در این بازدیدها مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته، بحث تعیین تکلیف خودروهای توقیفی است.

وی گفت: هیأتی در دادستانی کل کشور به منظور پیگیری و تعیین تکلیف سریع‌تر خودرو و کالاهای توقیفی و کالاهای اموال تملیکی تشکیل شده است.

همچنین دادستان کل کشور از کشفیات و دستاوردهای نیروی انتظامی هرمزگان بازدید و از اقدامات نیروی انتظامی این استان در مبارزه با کالای قاچاق قدردانی کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به سامانه پایش تصویری در نیروی انتظامی، استفاده از این سامانه را برای مشاهده محل دقیق وقوع جرم و کاهش تصادفات مؤثر دانست.

کد خبر 6095247

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود