Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@05:32:05 GMT

هنر بهترین ابزار برای گسترش و ترویج ارزش هاست

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۹۴۶۲

هنر بهترین ابزار برای گسترش و ترویج ارزش هاست

اسماعیلی گفت: هنر دریچه ای به روشنایی است و بهترین وسیله برای ترویج و گسترش ارزش ها و عقیده ها، ابزار هنر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در نشست هم اندیشی جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری» در رشته خوشنویسی که امروز (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار  شد، بیان کرد: سه مجموعه فرهنگی در برگزاری این جشنواره کنار هم قرار گرفته اند و هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی می تواند در حوزه های مختلف به ویژه حوزه فرهنگی و هنری راهگشا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: هنر دریچه ای به روشنایی است و بهترین روش برای پرداختن به ایده ها و عقیده ها است و رهبری هم بر این امر تأکید دارند و هر انسان عاقلی می داند بهترین وسیله برای ترویج و گسترش ارزش ها و عقیده ها، ابزار هنر است.

 

وی عنوان کرد: در این بین هنر خوشنویسی جایگاه ویژه ای دارد و به عنوان هنر قدسی از آن یاد می شود و هنری ایرانی بوده و مایه افتخار ایرانیان است و زینت بخش سرزمین ایران از دیرباز بوده و هست.

 

اسماعیلی توضیح داد: قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی نقش مهم و ارزنده ای را ایفا کرده و در طول تاریخ شاهد هستیم بزرگان زیادی خواستگاه شان قزوین بوده و خواستگاه اصلی هنر خوشنویسی، قزوین بوده است.

 

وی تصریح کرد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث پایتخت خوشنویسی را پیگیر هستیم تا به ثبت رسانیم و ان شاالله با پیگیری ها این کار به صورت رسمی انجام می شود، البته اعتقاد داریم بحث شهر خوشنویسی و پایتخت خوشنویسی موضوعی است که نیاز به اثبات ندارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین توضیح داد: اخیرا هم شهر قزوین به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه تجسمی تعیین شد  در چند روز گذشته نامه رسمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد به سوی استاندار ارسال و این موضوع ابلاغ شد و برنامه های ویژه ای را برای این منظور داریم.

 

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری ها امسال شاهد برگزاری دوسالانه خوشنویسی کشور در مهر ماه سال جاری خواهیم بود که مقدمات فراهم و به زودی فراخوان اعلام عمومی می شود.

 

اسماعیلی در ادامه اظهار کرد: خوشحال هستیم جشنواره خوشنویسی وقف امسال در استان قزوین برگزار می شود و این جشنواره در جهت گسترش  فرهنگ وقف می تواند اثرگذار باشد.

 

وی تأکید کرد: فرهنگ وقف، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی است و وقف چشمه جوشانی است که همواره جریان دارد و آثار آن تا ابد در جریان خواهد بود و برگزاری این جشنواره کار ارزنده ای بوده که سازمان اوقاف برای ترویج فرهنگ وقف در نظر گرفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: ما فقط نباید نگاه جشنواره ای به این موضوعات داشته باشیم نتایج این جشنواره بسیار مهم است و باید پوسترهایی تهیه شود و در کل کشور، نمایشگاه هایی برگزار شود تا این جشنواره بتواند نقش ترویجی داشته باشد و بتوانیم اثرات آن را در جامعه مشاهده کنیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ارزش ها هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد

سریال «نوبت لیلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافت و کاندید بهترین سریال بلند شد.

به گزارش ایسنا، سریال نوبت لیلی «نوبت لیلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی به تازگی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافته و کاندید بهترین سریال بلند شده است.

این رویداد قدیمی‌ترین جشنواره آلمان است که به سریال های مستقل اختصاص دارد و ۲۹ می تا ۳ ژوئن ۲۰۲۴ در گیسن آلمان برگزار خواهد شد.  

«نوبت لیلی» پیش از این از جوایزه "British Awards" در انگلستان، جایزه بهترین سریال بین‌المللی و بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد و در سی و پنجمین جشنواره خیرونا اسپانیا و پنجمین دوره جشنواره "skiptown" در هالیوود آمریکا نیز حضور داشته است.

«نوبت لیلی» سریال اختصاصی پلتفرم نماوا بوده است.

مهدی شیرزاد، سرپرست نویسندگان و مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز و روح‌الله حجازی نیز نویسندگان این سریال هستند که فیلمنامه این سریال را در سبک رئالیسم جادویی به نگارش در آورده‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است:

لیلی از طریق کتابی مرموز در می‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های بسیاری زیسته‌اند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد و …

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد