Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@03:00:34 GMT

رهایی یک محکوم به قصاص در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۹۴۸۹

رهایی یک محکوم به قصاص در چهارمحال و بختیاری

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در آئین صلح و سازش پرونده قتل در روستای خراجی، بخشش گناه و نقصان افراد توسط یکدیگر را موجب ثبات آرامش و سلامت روانی جامعه دانست.

به گزارش برنا؛ احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری روز گذشته در آئین صلح و سازش یک فقره پرونده قتل در روستای خراجی از توابع شهرستان کیار ضمن تأکید بر اینکه عفو و گذشت از صفات بزرگ باریتعالی و جزء خصائص بارز فتوت و جوانمردی به شمار می‌آید گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بار‌ها مومنان خود را به گذشت از گناه یکدیگر امر فرموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عفو و گذشت از مکارم و سجای اخلاقی هستند و نبی مکرم اسلام (ص) نیز یکی از اهداف مبعوث شدنشان را ترویج سجایای اخلاقی ذکر فرموده اند.

بهرامی با بیان این مطلب که شرع و قانون در باب کشته شدن مظلومانه و بی جهت یک فرد، خانواده وی را برای قصاص یا بخشش قاتل مخیر داشته است.

او خاطرنشان کرد: با وجود آنکه در اسلام توصیه‌های بسیاری برای گذشت شده است، اما دستگاه قضایی بر اساس رسالت ذاتی خود مجرم را دستگیر و طبق احکام و قوانین اسلامی محاکمه و مجازات می‌کند.

بهرامی تصریح کرد: علیرغم این موضوع به جهت زنده نگه داشتن رسوم فتوت و جوانمردی نهاد شورا‌های حل اختلاف با بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب شهروندان به گذشت گام بر می‌دارد و این امر سبب می‌شود تا قلوب مردم بیش از پیش به هم نزدیک شده و دوستی مودت در جامعه رواج یابد.

در این آئین کرم شیخ پور رئیس شورا‌های حل اختلاف استان نیز در سخنانی با اشاره به آثار و برکات گذشت اظهار کرد: عفو یکی از اسماء حسنای الهی است که موجب دفع بدی و ایجاد دوستی‌ها و پیوند‌های محکم اجتماعی می‌شود.

او فلسفه دستیابی به عزتمندی و برخورداری از رحمت الهی را در نیکی کردن و گذشت از خطا‌ها و لغزش‌ها عنوان کرد و تأکید نمود: کسی که از حق و حقوق خود بگذرد و از گناهان و اشتباهات دیگران چشم پوشی کند از آثار و مواهب این عمل در دنیا و آخرت بهره‌مند خواهد شد.

شایان ذکر است در آئین صلح و سازش که روز گذشته در حسینیه روستای خراجی برگزار شد شخصی که طی یک نزاع دسته جمعی در سال ۱۳۹۶ یک نفر از اهالی روستای خراجی به قتل رسانده بود پس از ۴ سال با تلاش اعضاء شورا‌های حل اختلاف و گذشت خانواده مقتول از حق قانونی خود توانست از چوبه دار رهایی یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری قتل قرآن کریم قانون خانواده دستگاه قضایی جامعه فلسفه حقوق چهارمحال و بختیاری قصاص رهایی روستای خراجی صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان از روز امروز چهارشنبه تا جمعه در حالت آماده‌باش قرار دارند.
کیانی افزود: با توجه با اینکه بارش‌ها در سطح استان آغاز شده است، تاکنون خسارتی ناشی از بارش‌ها گزارش نشده است

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای