Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:36:39 GMT

۲۳۰ خانه هلال در گیلان به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۹۵۹۳

۲۳۰ خانه هلال در گیلان به بهره برداری رسید

۲۳۰ خانه هلال روستایی امروز (چهارشنبه،۲۹ اردیبهشت) به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور در مناطق مختلف استان گیلان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» امروز (چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت) در آیین افتتاح خانه های هلال در استانداری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد گفت: خانه های هلال در مراکز دهستان ها و روستاهای گیلان با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم و به منظور ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه هم اکنون ۴۲۵ خانه هلال در استان گیلان فعال است، اظهار کرد:  با توجه به میزان قابل توجه حوادث و بلایای طبیعی، احداث خانه‌های هلال در مناطق مختلف ضروری است تا در زمان بحران با بهره مندی از نیروهای آموزش دیده محلی، میزان آسیب دیدگی‌ها کاهش یابد.

 

غلامی گیلان را جزء پنج استان برتر حادثه خیز در کشور عنوان کرد و گفت: جمعیت هلال احمر تنها در حوادث و بلایا در خدمت مردم نیست، حتی در دفاع مقدس نیز امدادگران در دفاع از کشور و هشت سال جنگ تحمیلی در کنار سایر گروه ها خدمت می کردند.

 

وی گفت: سال گذشته در حوزه دارویی، درمانی و خدمات حمایتی بیش از پنج میلیارد تومان کمک برای مردم این استان جمع آوری شد و هم اکنون نیز این امکان وجود دارد.

 

«یاور پیرعلائی» نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت راه اندازی خانه های هلال اظهارکرد: توانمندسازی خانواده‌های روستایی با راه اندازی خانه های هلال برای کاهش خسارت در حوادث کمک کننده است.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان افزود: ۳۷ پایگاه آتش نشانی در حوزه روستایی سراسر استان گیلان فعال است.

 

«رسول فرخی» نیز در این مراسم گفت: گیلان نقاط آسیب پذیر و کوهستانی بسیاری دارد لذا خانه های هلال در حضور به موقع برای امداد و نجات در حوادث می توانند نقش موثری داشته باشد.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم شهرستان های سیاهکل و لاهیجان تجهیز خانه های هلال احمر در روستاها را ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

گفتنی است، استان گیلان دارای ۲۷ پایگاه امداد و نجات، ۱۶ شعبه و یک فروند بالگرد است.

 

افتتاح انبار امدادی فومن، پایگاه های امداد و نجات زیاز رودسر و آغوزی سیاهکل، بازدید از مرکز توانخبشی "درمانگاه صلح" و داروخانه هلال احمر و افتتاح بانک امانات هلال احمر از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان گیلان است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: خانه هلال در گیلان خانه هلال امدادرسانی خانه های هلال جمعیت هلال احمر استان گیلان خانه هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده

کمیل پرناک در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساعت ۲۰:۲۰ یک شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر _ منطقه امیر هنده فوشازده، واژگونی یک دستگاه مینی بوس ۱۸ مصدوم بر جای گذاشت.

وی افزود: طی تماس صورت گرفته با شماره تلفن ۱۱۲، مرکز کنترل هماهنگی و عملیات امداد و نجات هلال احمر گیلان، نجاتگران پایگاه‌های لاکوژده آستانه اشرفیه، دیزبن و ناصرکیاده شهرستان لاهیجان با ۵ تیم امدادی شامل ۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه ست نجات بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان گفت: پس از انجام عملیات رها سازی و خدمات سرپایی، بقیه مصدومین توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

کد خبر 6097795

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز