Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سخنگوی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه کارگران بسیاری در محیط‌های غیر استاندارد و فاقد شرایط کار ساعت های طولانی مشغول کار هستند و از کمترین حقوق و مزایای قانونی برخوردارند گفت: این کارگران فاقد شناسنامه کار هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا ،هادی ابوی, سخنگوی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران درباره کارگران فاقد شناسنامه کار گفت: انجمن های تخصصی کنترل کیفیت و حفاظت ایمنی در کارگاه‌ها باید راه‌اندازی شود تاکمتر حقی از کارگران پایمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:متأسفانه کارگاه‌های زیرزمینی با کارگران فاقد شناسنامه روز به روز در حال رشد هستند و کارفرما در این واحدها کارگر را بیمه نمی‌کند و حقوق قانونی او را نمی‌دهد تا کمترین هزینه ممکن را داشته باشد و قیمت تمام شده محصولاتش در بازار کمتر درآید.
ابوی گفت:متأسفانه با ضعف نظارت در کارگاه‌ها مواجه هستیم .تعداد واحدهای صنفی شناسایی نشده مشخص نیست. هم اکنون شوراهای اسلامی کار و انجمن های صنفی کارگری در استانها مستقر هستند و وزارت کار می‌تواند از پتانسیل آنها برای شناسایی کارگاه ها استفاده و با سپردن بررسی شرایط کار و ایمنی محیط کار به آنها از به خطر افتادن امنیت جانی کارگران جلوگیری کند.
این فعال کارگری بیان کرد:کارگران بسیاری در محیط‌های غیر استاندارد و فاقد شرایط کار ساعت های طولانی مشغول کار هستند و از کمترین حقوق و مزایای قانونی برخوردارند، حتی حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار را هم نمی‌گیرند و شاید بتوان گفت که همین کارگران فاقد شناسنامه هستند که از دریافت سبد کالای دولت محرومند.
سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران ادامه داد: متاسفانه حداقل حقوقی که برای کارگر جماعت در نظر گرفته شده جوابگوی زندگی و معیشت یک خانواده کارگری را نمی‌کند به همین دلیل است که زنان خانواده مجبور به پذیرش کار در شرایط سخت و دشوار می‌شوند و بخشی از بار زندگی را به دوش می‌گیرند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، در نوزدهمین دوره «شب کارگردان» آیین نکوداشت اکبر زنجانپور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در این مراسم که به همت انجمن کارگردانان طبق رسم سال‌های گذشته و در تاریخ ۹ اردیبهشت مصادف با تولد حمید سمندریان کارگردان فقید تئاتر ایران برپا می شود، مدالیوم این انجمن صنفی به پاس سال‌ها تلاش و استمرار در حوزه کارگردانی تئاتر به اکبر زنجانپور اهدا می‌شود.

همچنین در این مراسم از چند چهره تئاتری دیگر نیز تجلیل و تندیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به آنها اهدا می‌شود.

این مراسم روز یکشنبه و از ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 6088659 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد