Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عامل تیراندازی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از دستگیری عامل تیراندازی و شرارت در محور کازرون-شیراز خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی اظهار داشت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی منجر به جرح در یکی از روستا‌های این شهرستان و متواری شدن ضارب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه با اقدامات فنی و تحقیقات گسترده مخفیگاه عامل تیراندازی در کوه‌های محور شیراز-کازرون شناسایی شد، گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار بیان کرد: این شرور سوابقی همچون درگیری، تیرانداری و حمل سلاح را در پرونده خود داشت که پلیس با دستگیری این متهم به شرارت‌های وی پایان داد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پلیس به هیچ وجه اجازه قدرت نمایی به افراد شروری که قصد بر هم زدن نظم و امنیت شهروندان دارند را نخواهد داد و با هرگونه اقدامی که امنیت عمومی را به مخاطره بیندازد با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

کشف بیش از ۹۵ کیلو تریاک با هوشیاری پلیس

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۹۵ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر ازنوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، مأموران انتظامی لارستان حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری کوئیک مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و با توجه به تاریکی هوا راننده با به جا گذاشتن خودرو متواری و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۹۵ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: مبارزه بی امان با قاچاقچیان از اولویت‌های اصلی این فرماندهی به شمار می‌رود و در این مسیر کارکنان جان برکف انتظامی لارستان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

کشف ۷۰۰ کیلو ریشه شیرین بیان در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف ۷۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع ریشه شیرین بیان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری دژکرد اقلید حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او اظهار کرد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۷۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع ریشه شیرین بیان کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف انواع قرص و دارو‌های قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف انواع قرص و دارو‌های خارجی قاچاق به ارزش ۶۲۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آباده در راستای تشدید برخورد جدی با قاچاقچیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "شیراز-اصفهان" به یک سواری ۲۰۶ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از آن خودرو ۶ هزار و ۷۲۰ عدد انواع قرص و ۶۰ قوطی دارو‌های خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز بهداشتی و قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دارو‌های مکشوفه، ۶۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۴۸ ساعت گذشته توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: مأموران انتظامی لارستان در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت و قاچاق کالا و ارز با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی خود طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را طی ۴۸ ساعت گذشته با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او گفت: کشف ۲۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک و سوخته آن و دستگیری ۴ خرده فروش، ۳۰ راس احشام، ۲۲۵ ثوب پوشاک، توقیف ۸ دستگاه خودرو و ۱۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف و فاقد مدارک، یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه به همراه سارق و ۶ قبضه اسلحه غیرمجاز از دستاورد‌های این طرح بوده است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، بیان داشت: هدف پلیس از اجری طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان است و موفقیت در اجرای این طرح‌ها حاصل همکاری صمیمانه مردم با نیروی انتظامی است.

پلمب ۳۰ واحد صنفی متخلف در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از پلمب ۳۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در راستای اجرای طرح مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی و شبکه بهداشت و اصناف مرودشت و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی از ۳۸۸ واحد صنفی بازدید به عمل آمد.

او بیان داشت: در اجرای این طرح ۳۰ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مصوبات ستاد پیشگیری از بیماری کرونا با دستور مقام قضائی پلمب و به ۷۳ واحد صنفی تذکر و اخطار لازم داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با تقدیر از همکاری و همراهی اتاق اصناف و مسئولان اتحادیه‌های صنوف مختلف با پلیس، گفت: برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس از صنوف به صورت مداوم ادامه داشته و در این راستا از عموم شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

موتورسیکلت ۲ میلیاردی قاچاق درشیراز توقیف شد

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان موفق به توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال شدند.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: ماموران یگان امداد شیراز حین گشت زنی در یکی از محله‌های این شهرستان به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند موتورسیکلت فوق را توقیف کنند، گفت: در این خصوص راکب نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: مالک برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق 

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: در بازرسی از ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و وانت پراید، ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق کشف شد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار داشت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران انتظامی ممسنی با تشدید کنترل بر خودرو‌های عبوری، ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و وانت پراید حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از خودرو‌های توقیفی، یک هزار و ۱۰۰ عدد پیچ گوشتی، ۶۰۰ عدد صفحه برش، ۲۴۰ عدد سیم چین، ۳۶۰ عدد انبر دست، ۶ دستگاه دینام واتر پمپ، ۴ دستگاه سنگ فرز، ۲ دستگاه اره برقی و ۴ عدد اسپیلت خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه را ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برآورد کردند. افزود: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری پیمانکار قلابی با بیش از ۱۵ میلیارد کلاهبرداری

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: فردی که تحت عنوان پیمانکار ساختمان ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود توسط کارآگاهان پلیس دستگیر شد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی بیان کرد: در پی مراجعه شخصی به پلیس آگاهی شهرستان "ارسنجان" مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان پیمانکار ساختمان مبلغ هنگفتی بابت ساخت و ساز مسکن را از وی کلاهبرداری کرده است که با توجه به حساسیت موضوع پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات صورت گرفته از سوی ماموران مشخص وی با وعده‌های تو خالی مبنی بر پیمانکار ساختمان مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از ۶ شهروند دیگر نیز دریافت کرده و آنان پس از گذشت مدتی متوجه می‌شوند که هیچ اقدامی در راستای تحویل ساختمان صورت نگرفته و فرد کلاهبردار وجوه دریافتی را به نفع خود تصاحب کرده است.

فرمانده انتظامی ارسنجان تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و سرنخ‌های موجود موفق شدند متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، وی را در مخفیگاهش در یکی از محله‌های این شهرستان دستگیر کنند.

سرهنگ فرهادی با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی و اخذ ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری اعتراف کرد، گفت: فرد کلاهبردار پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

غرق شدن کودک ۵ ساله در کانال آب

فرمانده انتظامی داراب از مرگ کودک ۵ ساله بر اثر غرق شدگی در کانال آب واقع در منطقه تفریحی "چشمه گلابی" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن پسر بچه‌ای در محل گردشگری "چشمه گلابی" داراب، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی "پاسخن" به همراه دیگر عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد پسر بچه‌ای ۵ ساله در پی غفلت خانواده به داخل کانال آب سقوط و غرق شده است.

فرمانده انتظامی داراب خاطر نشان کرد: با تایید مرگ این پسر خردسال توسط نیرو‌های اورژانس، جسد با هماهنگی مقام قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرهنگ نوشاد با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش، از خانواده‌ها خواست به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادث تلخی همواره مراقب کودکان خود باشند و هیچ گاه آن‌ها را تنها نگذارند و بدانند که یک کودک ممکن است در یک رودخانه کم عمق نیز غرق شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد طرح ارتقاء امنیت اجتماعی فرمانده انتظامی شهرستان فرمانده انتظامی لارستان شهرستان خبر پس از تشکیل پرونده دستگاه موتورسیکلت ماموران انتظامی ریشه شیرین خودرو های عبوری عامل تیراندازی ریال برآورد میلیون ریال مقام قضائی ۱۵ میلیارد مواد مخدر واحد صنفی یک دستگاه ۲ میلیارد ۲ دستگاه ۷۰۰ کیلو کوه چنار کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قتل یک شهروند ۳۲ ساله در شهرستان سلسله موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
سردار  یحيی الهی افزود:در تحقيقات پليسی مشخص شد قاتل با برنامه ريزی از پيش طراحی شده مقتول را تحت نظر داشته و با لباس مبدل زباله گردی وی را در جلوی منزل خود با استفاده از تاريکی شب و خالی بودن کوچه از تردد با شليک گلوله به قتل می رساند و سريعا از محل متواری می شود.
وی افزود:مأموران پس هماهنگی قضايی، با اقدامات ميدانی وشگرد های خاص پليسی وی را کمتر از يک هفته شناسايی و طی يک عمليات منسجم دستگير کردند.
فرمانده انتظامی استان لرستان گفت:متهم علت قتل را اختلافات شخصی عنوان کرد که برای سير مراحل قانونی به مراجع قضایی شد .

 

 

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در اسفراین
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد
  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری