Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:19:11 GMT

شفافیت زیرساخت حل مسائل/ شوراهای نخبگانی تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۵۹۹۹۴

شفافیت زیرساخت حل مسائل/ شوراهای نخبگانی تشکیل شود

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: شوراهای شهر محلی است برای تصمیم گیری درباره آینده شهر، از این رو مهم این است که تصمیم گیرانی که قرار است آینده شهر را رقم بزنند چقدر در امورشان شفاف هستند یا چقدر در حوزه‌های شهری و مدیریت شهر تخصص دارند.

چالش‌های اخیری که در شوراهای شهر پدید آمده ناشی از عدم شفافیت شوراهایی بود که نخواستند با مردم به صورت شفاف و رو راست حرف بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از اعضای شوراها نیز تخصص زیادی در حوزه مدیریت شهر نداشتند و کار را به جایی رساندند که این پارلمان‌های شهری در خیلی از شهرها ناکارآمد شد. در بعضی از شهرها نیز دستگیری اعضای شورای شهر به خاطر مسائل مالی، مردم را از رفتارهای اعضای شورا آزرده کرد و در بعضی از شهرها نیز کلاً شورا منحل شد.

حالا آزمونی مهم برای داوطلبان جدید شورای شهر ایجاد شده، آزمون برای آنهایی که ادعا دارند توان تغییرات در اوضاع شورا را دارند. در این راستا خبرگزاری مهر با همکاری جنبش «ازما» پویشی برای شفافیت ایجاد کرده تا داوطلبان شورای شهر با ثبت نام در این چالش ثابت کنند چقدر پاسخگو، چقدر شفاف و تا چه میزان شایستگی تصاحب کرسی‌های پارلمان شهری را دارند.

شفافیت منجر به بازیابی سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد جامعه می‌شود

امام جمعه شاهین شهر گفت: شفافیت در عملکرد مدیران و نامزدهای انتخاباتی منجر به بازیابی سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد مردم به مسئولان خواهد شد.

حجت الاسلام قاسم هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به قرار داشتن در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در حال حاضر انتظارات متراکم فراوانی در جامعه وجود دارد، مردمی این انتظارات را دارند که همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و کشور را از گردنه‌های سخت و صعب العبور عبور داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم انتظار دارند که حاکمیت اسلامی به مشکلات آنها رسیدگی کند، ادامه داد: متأسفانه آنچه تجربه نشان داده برخی از سیاسیون در آستانه انتخابات طرح‌ها و وعده‌های زیادی را عنوان می‌کنند و این در حالی است که پس از انتخاب شدن به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه بدون شک شفافیت در رفتار و کردار نامزدهای انتخاباتی می‌تواند جلوی وعده‌های پوچ انتخاباتی را بگیرد، تصریح کرد: کاندیداهای شورای شهر و ریاست جمهوری باید خود را در قبال آنچه وعده می‌دهند مسئول بدانند و همواره پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

داوطلبان شوراهای شهر منحل شده در فارس به پویش شفافیت بپیوندند

در استان فارس شوراهای پنجم در چند شهر دچار چالش و انحلال شد. در شهر صدرا برخی از اعضای شورای شهر و شهردار دستگیر شدند و پس از مدتی شورا منحل شد. در مرودشت نیز شورا منحل شد و در گراش نیز وضعیت به همین ترتیب گذشت.

بر این اساس افرادی که برای حضور در شوراهای این شهر دوباره ثبت نام کرده‌اند باید بیشتر به شفافیت توجه نشان دهند. عامل مهم شفافیت در کنار شایسته سالاری باعث می‌شود که تجربه تلخی که از ناحیه این شوراهای این شهرها برای مردم ایجاد شده دیگر تکرار نشود.

از این رو این از این داوطلبان دعوت می‌شود که نسبت به شفافیت خودشان برای مردم اقدام جدی تری کنند. داوطلبان شوراهای شهرهای منحل شده استان فارس باید قدم‌های موثرتری نظیر شفافیت برای جلب نظر و اعتماد دوباره مردم بردارند.

سمت نظر امام جمعه شاهین شهر شفافیت منجر به بازیابی سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد جامعه می‌شود مسئول سازمان بسیج دانشجویی لرستان تعصبات قومی قبیله‌ای، فضایی است که ما را از انتخاب اصلح و شایسته دور می‌کند از این رو فضای شورای شهر را باید فضای نخبگانی کنیم. رئیس مجمع نمایندگان خوزستان هزینه‌های نامتعارف و غیرشفاف تبلیغاتی داوطلبان مدنظر مردم باشد. نماینده ولی‌فقیه در لرستان اگر این انتخابات‌ها در راستای شایسته سالاری باشد می‌توانند کشور را به وضعیت مطلوب برسانند، اما اگر شرایط لازم را نداشته باشند مشکلات همچنان پا بر جا باقی می‌ماند و یا افزوده می‌شود. امام جمعه فسا

شفافیت، فقط راه حل مسأله یا مسائل نیست اما مهم‌ترین و لازم‌ترین زیرساخت حل انبوهی از مسائل است. با شفافیت، انبوهی از مسائل، قابلیت حل شدن خواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان شفافیت و پاسخگویی مطالبه اصلی مردم از شوراها است. رئیس دانشگاه پیام نور گناوه انتخاب صحیح در گروی شفاف سازی داوطلبان است.

کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: شور انتخاباتی زمانی به وجود می‌آید که افراد با آگاهی نسبت به حضور در انتخابات اقدام کنند افرادی که به عنوان مردم در راستای انتخاب شخص یا اشخاص در انتخابات حضور می‌یابد باید دیدگاه کاملاً روشنی در خصوص افراد متقاضی حضور در انتخابات داشته باشند.

محمد مهدی مرادی در ادامه تاکید کرد: شایستگی متقاضیان حضور در انتخابات زمان مشخص خواهد شد که این افراد نسبت به عملکرد خود و ارائه کارنامه فعالیت‌های خود با شفافیت عمل کرده و مردم نیز با بینش سیاسی خود نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام کنند.

شورای شهر، نخبگانی شود

در عین حال مسئول سازمان بسیج دانشجویی لرستان با تاکید بر اینکه تعصبات قومی قبیله‌ای فضایی است که ما را از انتخاب اصلح و شایسته دور می‌کند، گفت: فضای شورای شهر را باید فضای نخبگانی کنیم.

میلاد شرفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه دو اصل کلی حضور حداکثری و انتخاب اصلح در خصوص انتخابات داریم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: این دو اصل در خصوص انتخابات شورای شهر هم موضوعیت دارد.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند که واقعاً انتخابات یک حق است، تصریح کرد: اگر رأی ندهیم کسی ما را مجازات نمی‌کند اما در این صورت یک حق و عهد را از خود سلب کرده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی لرستان با تاکید بر اینکه باید با دقت بیشتری بنگریم تا انتخاب خوبی داشته باشیم، افزود: تاکنون ۵ دوره شورای شهر داشته‌ایم اما اعضای شورای شهر آن اهدافی که برای تحقق توسعه همه جانبه شهری مد نظر بود را نتوانسته‌اند تأمین کنند و به آن برسند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما با یک چالشی مواجه هستیم، دوستانی که به دنبال نامزدی در انتخابات شورای شهر هستند باید این مسئله را شفاف کنند که برای خدمت می آیند یا دنبال منافع دیگری هستند، خاطرنشان کرد: برخی هم احساس می‌شود رزومه سازی انجام می‌دهند، یکسری کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و یا ورزشی وجود دارند و افراد چند ماه مانده به انتخابات با این مجموعه‌ها ارتباط می‌گیرند و احکامی صادر می‌شود، این مصداق رزومه سازی است.

شرفی تاکید کرد: نامزدهای انتخابات شورای شهر دنبال رزومه سازی نباشند و مردم هم اسیر این مسائل نشوند و حتماً قواره رزومه‌ها را بخوانند و تشخیص بدهند.

انتخاب صحیح در گرو شفاف‌سازی

شفافیت در برنامه‌ها، عملکردها و مسائل مالی و از این قبیل توسط اعضا و کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر در استان بوشهر باعث اعتمادسازی و انتخاب صحیح خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان بازوان و اهرم‌های تصمیم گیرنده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در شهرها و روستاها به شمار می‌روند و بنابراین نقش بسیار مهمی در توسعه شهرها و روستاها ایفا می‌کنند.

مجید قربانی با تاکید بر اینکه انتخاب صحیح در گروی شفاف سازی داوطلبان است، افزود: همواره شاهد بوده‌ایم که در شهرهایی که شهرداری‌ها و اعضای شورا با هم هماهنگ بوده و همگام باهم در راستای توسعه شهر گام برداشته‌اند اتفاقات بسیار مثبتی در آن شهر رخ داده است و برعکس شوراهایی که با شهرداران یا مجموعه بدنه شهرستان هماهنگ نبوده‌اند یا اختلافاتی بین خود اعضای شورا وجود داشته است شهر از مدار توسعه خارج شده است.

شفافیت وعده‌های دست نیافتنی را هویدا می‌کند

در این رهگذر نماینده مردم سمیرم در مجلس نیز گفت: باید با شفافیت و عملکرد روشن نامزدها به ویژه در امور مالی انتظارات مردم را برآورده کرد تا وعده‌های دست نیافتنی نیز معلوم شود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم شفافیت در عملکرد نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: مردم دیگر طبق شعار رأی نمی‌دهند و باید با شفافیت و عملکرد روشن نامزدها به ویژه در امور مالی انتظارات مردم را برآورده کرد تا وعده‌های دست نیافتنی نیز معلوم شود.

وی با اشاره به ضرورت شفافیت شرایط موجود کشور از سوی نامزدها و ارائه برنامه‌های عملیاتی طبق آن، افزود: نامزدهای انتخاباتی باید بتوانند در مناظرات و فضای مجازی مردم را قانع و امیدوار کنند و از شعارهای زودگذر استفاده نکنند تا از این طریق اعتماد مردم را جلب و تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی محقق شود.

شفافیت و پاسخگویی مطالبه اصلی مردم از شوراها

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: شفافیت و پاسخگویی مطالبه اصلی مردم از شوراها است.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده در گفتگو با مهر در پاسخ به سوال اینکه شوراهای آینده چه شاخص‌هایی باید داشته باشند، بیان کرد: یکی از کارآمدترین روش‌ها برای مقابله با فساد در مدیریت شهری و احیای سطح اعتماد متقابل مردم و شهرداری قرار دادن شهرداری در اتاق شیشه‌ای از طریق ابزارهای شفافیت است. از این رو از شورای ششم انتظار می‌رود «حرکت به سمت شفافیت» در شهرداری و شورای شهر اولویت و برنامه اصلی باشد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در شوراهای شهر و روستای هرمزگان شاهد تخلفاتی که منجر به دستگیری شود نداشته ایم. اما عملکرد شوراها در اطلاع رسانی مصوبات و عملکرد سالانه مورد قبول نیست. شوراها برآمده از انتخاب و اعتماد مردم هستند و باید پاسخگوی این اعتماد و انتخاب باشند.

هزینه‌های غیرشفاف تبلیغاتی داوطلبان مدنظر مردم باشد

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: انتخاب شونده و انتخاب‌کننده باید بدانند که برای ورود به صحنه انتخابات شایسته سالاری شاه بیت اصلی است بنابراین فرد اصلح و با تجربه انتخاب شود.

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به انتخابات شورای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در خصوص کاندیداتوری شوراهای اسلامی شهر و روستا به ویژه در کلان‌شهر اهواز که حوزه انتخابیه‌ام است، تجربه موفق و مثبتی در جمع‌بندی پنج دوره شوراها در کشور و به تبع در اهواز وجود ندارد و موفقیتی که باید حاصل می‌شد، به دست نیامده است.

وی با عنوان اینکه انتظاری که از شوراها داشتند نیز به دست نیامده است، اضافه کرد: همچنین فلسفه ایجاد شوراها و اهدافی که تصویب‌کننده این قانون و پیشنهاددهنده این طرح دارد، محقق نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به عملکرد اعضای شورای شهر، تأکید کرد: مردم به خصوص فرهیختگان باید با نگاه جدید و تخصصی نسبت به انتخاب فرد با صلاحیت، متخصص و باتجربه اقدام کنند.

وی گفت: هزینه‌های نامتعارف و غیرشفاف تبلیغاتی نامزدها مدنظر مردم باشد.

شفافیت و شایسته گزینی تنها راه پیشگیری از انتخابات طایفه‌ای

فرصتهای زیادی برای توسعه شهری در کهگیلویه و بویراحمد سوخت اما تنها شایسته گزینی و شفافیت می‌تواند این شهرها به خصوص یاسوج را از بن بست توسعه نیافتگی نجات دهد.

شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در حالی خود را برای ششمین انتخابات شورای شهر آماده می‌کنند که در عمل این شورا نه تنها باری از دوش توسعه و مدیریت شهری برنداشته بلکه خود باری بر دوش آن بوده است.

طی ادوار گذشته آنچه از سالن جلسات شورای شهر به خصوص شهر یاسوج به گوش رسیده، نه همگرایی و همدلی برای توسعه شهر بلکه جنجال‌ها و دعواهای روزمره بوده است.

یکی از شهروندان یاسوجی نیز شورای شهر را در شهرهای عشیره‌ای نهادی بی اثر می‌داند و می‌گوید: از شورایی که با آرای قومی و طایفه‌ای انتخاب شده نباید انتظار داشت مسائل قومی را در تصمیم گیری‌هایشان دخیل ندانند.

علی حسینی می‌افزاید: به نظر من اگر این شورا می‌خواهد به سرنوشت شوراهای قبلی گرفتار نشود و نام نیک از خود به یادگار بگذارد باید بدون دخالت‌های سران طایفه‌ها و سیاسیون و منفعت‌های شخصی و سیاسی و قومی، به توسعه شهری بپردازند.

رفع مشکلات شهرها با شایسته سالاری در انتخابات شوراها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر رفع مشکلات شهرهای استان با شایسته سالاری در انتخابات شوراها گفت: در این راستا کاندیداها هم باید برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه داوطلبان انتخابات نیز باید بدانند این کشور با کار جهادی، کار انقلابی و مبتنی بر کارشناسی و انبوه و… به اهداف الهی دست پیدا می‌کند و ارتقا فرهنگی و اقتصادی می‌یابد، گفت: شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند و به منظور تسریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و… در شهرها و روستاها تشکیل می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه البته انتخابات همیشه از رویدادهای مهم بوده چرا که جمهوری اسلامی ایران بر پایه رأی مردم است، تصریح کرد: همه تلاش کنیم مشارکت حداکثری در این دو انتخابات صورت گیرد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه این انتخابات، از مهم‌ترین وقایع پیش روی کشور ما است عنوان کرد: انتخابات یک روز انجام می‌گیرد اما در این یک روز یک نفر یا کسانی را برای مدت چهار سال بر سرنوشت کشور و شهرمان حاکم می‌کنیم، اقدامات آنها نه تنها در این چهار سال بلکه تا سال‌های زیادی برای کشور ما باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: اگر این انتخابات‌ها در راستای شایسته سالاری باشد می‌توانند کشور را به وضعیت مطلوب برسانند، اما اگر شرایط لازم را نداشته باشند مشکلات همچنان پا بر جا باقی می‌ماند و یا افزوده می‌شود.

شفافیت مهم‌ترین و لازم‌ترین زیرساخت برای حل مسائل

در فسا نیز امام جمعه این شهر گفت: برای جلوگیری از هزینه‌های سیاسی، فساد و هرج و مرج و کاهش اعتماد عمومی به حاکمیت باید به سمت شفافیت درساحت سیاست حرکت کرد زیرا با شفاف سازی بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

حجت الاسلام حسین جمالی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از ابتدایی‌ترین قدم‌ها در شفاف سازی سیاسی شفافیت در انتخابات است، افزود: شفافیت در انتخابات دارای چندین رکن است که یکی از آنها شفافیت از سوی نامزدهای انتخابات است.

امام جمعه شهرستان فسا اظهار داشت: لازم است این نکته را متذکر شوم که شفافیت، فقط راه حل مسأله یا مسائل نیست اما مهم‌ترین و لازم‌ترین زیرساخت حل انبوهی از مسائل است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان فسا تصریح کرد: با شفافیت، انبوهی از مسائل، قابلیت حل شدن خواهند داشت.

او ادامه داد: پس هر چه دیرتر به سمت شفافیت قدم برداریم یا قدم‌های ما کند باشد چه در ساحت سیاست و چه در اطلاعات (اقتصادی)، از آنجا که رسانه و فناوری‌ها روز به روز در زندگی مردم پررنگ‌تر می‌شود؛ اعتماد عمومی کاهش می‌یابد.

کد خبر 5215831

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری انتخابات 1400 شورای شهر چالش شایستگی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر آمار کرونا جنبش ازما گرگان فلسطین واکسن کرونا اردبیل کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا زلزله شیوع کرونا گفت وگو با خبرنگار مهر نامزدهای انتخاباتی نماینده ولی فقیه خبرنگار مهر انتخابات شورای شهر نامزدهای انتخابات اعضای شورای شهر شایسته سالاری انتخاب صحیح داشته باشند شوراهای شهر حجت الاسلام اعضای شورا مدیریت شهر مهم ترین امام جمعه شفاف سازی توسعه شهر منحل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۵۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی

جنایاتی که در دو قرن اخیر حتی در جریان جنگ‌های جهانی بواسطه نوع بمباران و شدت آسیب به شهروندان غیر نظامی هم سابقه‌ای نداشته و این مساله مورد اذعان کشور‌های غربی قرار گرفته است.   بعد از وقوع این اتفاق موجی از همدردی در سراسر جهان از آمریکا و اروپا گرفته تا مناطق شرق دور براه افتاد. رژیم صهیونیستی از ابتدای تاسیس تاکنون تلاش کرده بود که زیر چتر مظلومیت برنامه‌های خود را پیش ببرد و با توجه به حمایت رسانه‌ها در اروپا و آمریکا در این مظلوم نمایی و جلب نظر مردم غرب موفق بود، اما بعد از شروع جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه از آبان ۱۴۰۲ به بعد مظلومیت مردم غزه و توحش بی سابقه رژیم صهیونیستی فضا را عوض کرد.   هر چند که رسانه‌های رسمی چندان میزان جنایات رژیم اشغالگر قدس را بازگو نمی‌کردند، اما فضای مجازی به نوعی فریادرس و بلندگوی مردم غزه شد. نتیجه این شد که ما در حدود شش ماه گذشته روزی نبود که در اروپا و آمریکا شاهد اعتراض علیه رژیم صهیونیستی نباشیم.   این مساله نشان می‌دهد که افکار عمومی در اروپا و آمریکا به نوعی تبلیغات بیش از ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی را کنار زده و دارد با حقیقت مساله فلسطین آشنا می‌شود. طبیعتا انسان‌ها فارغ از هر دین، مذهب و رنگ و قومی براساس فطرت و شرافت انسانی به قضیه نگاه کنند حق را به مظلوم می‌دهند و در کنار مردم تحت ستم غزه و در مقابل رژیم اشغالگر قدس می‌ایستند.    البته این نکته را هم باید یادآور شد که این تحول، اتفاق تازه‌ای نیست و ما حتی در آمریکا و اروپا شاهد تظاهرات چند صد هزار نفری بودیم.    این روند نشان می‌دهد رژیم اشغالگر قدس اگرچه توانست بیش از ۷۵ سال زیر چتر تبلیغات روانی و رسانه‌ای خود را پنهان کند، اما نتوانست همیشه تحت سایه حمایت و جانبداری رسانه‌ها باقی بماند و بخشی از ماهیت جنایتکارانه این رژیم از سوی فضای مجازی و رسانه‌های مستقل به جهانیان منتقل شد و بازتاب آن در واکنش افکار عمومی دیدیم.    نمونه‌ای از این روشنگری‌ها را در اعتراضات اخیر دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا دیدیم که البته این اعتراضات و راهپیمایی‌ها از ابتدای آبان ۱۴۰۲ به این سو همواره صورت می‌گرفت و در مجموع می‌توان گفت که این خیزش نخبگانی تجلی شرافت و فطرت انسانی در اعتراض به رژیم اشغالگر قدس است.

دیگر خبرها

  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند