Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا گفت: ارتش سایبری منافقین و سعودی‌ها برای جنگ تمام عیار در انتخابات ایران آماده شده‌اند؛ مهم‌ترین ماموریت این ارتش سایبری، تولید و اشاعه اخبار کذب و جعلی به‌منظور تاثیرگذاری در روند انتخابات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکترای مدیریت رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: ارتش سایبری منافقین و سعودی‌ها برای جنگ تمام عیار در انتخابات ایران آماده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سید مرتضی اسماعیلی طبا" ادامه داد: مهم‌ترین ماموریت این ارتش سایبری، تولید و اشاعه اخبار کذب و جعلی به منظور تاثیرگذاری در روند انتخابات است.

وی افزود: این ستادهای سایبری بر خلاف سایر معاندین نظام، اصلاً به‌طور مستقیم علیه نظام خبر و محتوا تولید و پخش نمی‌کنند؛ بلکه کار آنان رصد دقیق و روانشناسانه فضای سیاسی کشور بر اساس استفاده هوشمندانه از بیگ‌دیتای شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب خارجی در ایران و سپس تولید و پخش خبر جعلی متناسب با نتایج تحلیل کلان‌داده‌ها است.

این متخصص تصریح کرد: در یک تحلیل محتوا از عملکرد چندساله اخیر این گروه، ساز و کار و فرایند ذیل را در تولید، پخش و بازخوردگیری می‌توان دریافت:

رصد دقیق و دائمی فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور و دیدگاه‌های گروه‌های سیاسی فعال از طریق تحلیل بیگ‌دیتاهای حاصل از شبکه‌های اجتماعی.

تولید خبر، گفتگو، فتوا و... جعلی از زبان افراد و گروه‌های مرجع به شکلی که بسیار به مواضع و دیدگاه‌ها و ماموریت‌های این افراد و گروه‌ها نزدیک و باورپذیر باشد.

بازخوردگیری از میزان تاثیر و اصلاح اشکالات احتمالی و یا ادامه دادن به روش‌های موفق.

اسماعیلی طبا گفت: جعل سخنان فرماندهی کل سپاه و جعل فتوی آیت‌الله نوری‌همدانی از مصادیق این اقدامات است.

وی ادامه داد: خبرها به‌ قدری دقیق جعل می‌شوند که حتی بعضاً سیاسیون و فعالان رسانه‌ای خودی هم ناخواسته به بازنشر وسیع آن اقدام می‌کنند و در واقع عمدتاً پخش این اخبار، ناخواسته توسط خودی‌ها انجام می‌شود.

این کارشناس افزود: فقر رسانه در کشور ما یکی از عوامل مهم انتشار اخبار جعلی، خرافات، ترویج شایعات و... است. ارتقاء سواد رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین راهکارها برای مقابله با این ترفند پیچیده دشمن است.

اسماعیلی طبا گفت: امروزه با وجود تعدد شبکه‌های اجتماعی و نبود نظارت بر آن‌ها بازار شایعات از طریق این رسانه‌ها داغ است و اگر مردم سواد رسانه‌ای خود را بالا نبرند قطعا از این مسیر ضربه خواهند خورد.

وی بیان کرد: این حربه ای بود که در انتخابات پیشین نیز رسانه های معاند استفاده کردند و جای مظلوم و ظالم را تغییر دادند و با قاتل نشان دادن مظلوم؛ جنگ روانی ای ایجاد کردند که مردم در انتخاب فرد اصلح دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: در آستانه انتخابات، با توجه به اینکه تاکنون شبکه ملی اطلاعات راه اندازی نشده و عزمی برای راه اندازی این شبکه در دولت فعلی دیده نشد زیرا دولت از عدم راه اندازی این شبکه سود می برد، لذا مردم فقط می توانند با ارتقاء سواد رسانه فریب حربه های انتخاباتی دشمن را نخورند و فرد اصلح را انتخاب کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اسماعیلی طبا ارتش سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود