Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@20:04:26 GMT

تولید نشکر در کشور افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۰۷۳۳

تولید نشکر در کشور افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، تولید نیشکر در کشور امسال با ۷۰ درصد رشد به بیش از ۷ میلیون تومان رسیده است. از این مقدار نیشکر تولید شده حدود ۸۰۰ هزار تن شکر استحصال می‌شود.

همچنین تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری کشت چغندر بهاره با رشد ۷۰ تا ۸۰ درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۴۹ کارخانه تصفیه شکر در کشور فعال است که ظرفیت تولید ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن شکر را دارد.

در سال گذشته ۲.۵ میلیون تن شکر در کشور تصفیه شد که این مقدار شکر به مصرف داخلی رسید. مقدار ۲.۵ میلیون تن شکر تولید شده از یک میلیون تن شکر خام وارداتی و ۱.۵ میلیون تن تولیدات نیشکر و چغندری کشت داخل استحصال شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیشکر صادرات و واردات شکر در کشور میلیون تن ۵ میلیون تن شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه