Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک رحیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ درباره ثبت قرارداد بازیکنان جدید تیم‌های پایه استقلال در زمان بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه اظهار داشت:‌ وقتی پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال بسته بود، بازیکنانی مثل رشید مظاهری با این تیم به توافق رسیده و قرارداد داخلی بسته بودند اما طبق اطلاعات من تا زمان باز شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال، قراردادشان ثبت نشد و یا در صورت ثبت  کارت بازی برای آنها صادر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال مجوز ثبت قرارداد بازیکنان جدید را به این تیم داد. 

وی افزود: برخی فکر می‌کنند هیأت‌های فوتبال در کشورمان یک NGO هستند و مقررات و قوانین خاص خودشان را دارند اما این هیأت‌ها زیرمجموعه فدراسیون فوتبال و ادارات کل ورزش جوانان هر استان هستند و باید قوانین و مقررات بالادستی‌ها یعنی فدراسیون،  فیفا و AFC را رعایت کنند. به همین دلیل نمی‌توانند از رأیی که فیفا علیه یک باشگاه صادر کرده خارج شوند.  این یک اصل است.

مدیر آکادمی باشگاه پیکان تصریح کرد:‌ باشگاه استقلال در یک بازه زمانی به دلیل بدهی به وینفرد شفر پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته شد. در آئین‌نامه ابتدایی نقل و انتقالات هیأت فوتبال که در ادامه دچار دستکاری شد، آمده بود نقل و انتقالات باید بعد از قرعه‌کشی مسابقات تا ۳۱ شهریور سال ۹۹ انجام شود. سپس سایت هیأت فوتبال اطلاعیه‌ هایی منتشر کرد که طبق آن زمان نقل و انتقالات ابتدا تا ۷ مهر و در ادامه تا ۱۱ مهر تمدید شد. طبق این اطلاعیه تیم‌هایی که تا ۳۱ شهریور نتوانسته بودند نقل و انتقالات خود را انجام بدهند فرصت پیدا کردند با پرداخت جریمه تا ۱۱ مهر قراردادهای خود را ثبت کنند.

رحیم‌پور تصریح کرد: آخرین زمان نقل و انتقالات ۱۱ مهر بوده اما فکر می‌کنم پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال ۱۵ یا ۲۰ آبان باز شد. متأسفانه تیم ‌های پایه استقلال به دلیل عدم پرداخت به موقع بدهی شفر زمان نقل و انتقالات را از دست داده بودند. اکنون بحث استقلال نیست بلکه بحث این است وقتی فیفا و AFC رأیی را صادر می‌کنند تنها مربوط به تیم بزرگسالان یک باشگاه نیست بلکه آنها از حقی که برای نقل و انتقالات در تیم‌های پایه دارند هم محروم می‌شوند.

وی اضافه کرد: همین الان پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته است. خودم استقلالی هستم و به این تیم علاقه دارم. همیشه هم دوست دارم نتیجه بگیرد اما قرار نیست برای رسیدن به نتیجه قانون رعایت نشود. در جلسه کمیته انضباطی هیات فوتبال، سلیمانی عضو این کمیته که انسان بسیار خوبی هم است اعلام کرد به ما گفته‌اند تیم‌ها  خواسته‌اند آئین‌نامه را تغییر بدهیم.

مدیر آکادمی باشگاه پیکان تصریح کرد: اگر قرار بود باشگاه‌ها چنین درخواستی داشته باشند یکی از آنها باید باشگاه من باشد اما اکنون نسبت به پرونده استقلال شاکی هستیم. در کنار باشگاه ما ۲۰ تا ۳۰ تیم دیگر هم به این موضوع اعتراض دارند. از هیأت فوتبال می‌خواهیم باشگاه‌هایی که درخواست تغییر آئین‌نامه و زمان نقل و انتقالات را داشته‌اند اعلام کند.

رحیم پور خاطرنشان کرد: مگر می‌شود ابتدا بگویند نقل و انتقالات از ۳۱ شهریور شروع و نهایت تا ۱۱ مهر تمام می‌شود اما پس از شکایت تیم‌ها آن بند آئین‌نامه را به شکلی تغییر داده و بگویند نقل و انتقالات از ۳۱ شهریور تا زمان شروع مسابقات بوده است؟ مسابقات هم پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال و اوایل دی شروع شد. این امر اشکال دارد.

وی درباره بیانیه اخیر هیات فوتبال تهران مبنی بر اینکه مجوزهای مذکور برای ثبت قرارداد بازیکنان استقلال در زمان باز بودن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه صادر شده و این هیات ادعاها و اعتراضات مربوطه را به کمیته انضباطی ارجاع داده است، عنوان کرد:  مهم ترین بخش دستکاری شده در آیین نامه است. در آیین نامه ابتدایی اعلام شده نقل و انتقالات از روز بعد از قرعه‌کشی مسابقات تا ۳۱ شهریور است اما پس از شکایت تیم ها، زمان اتمام نقل و انتقالات را قبل از شروع مسابقات یعنی دی ماه اعلام کردند. اصل جعل و دست بردن در اسناد و مدارک در آیین نامه برگزاری مسابقات اتفاقات افتاده است.

 

مدیر آکادمی باشگاه پیکان خاطرنشان کرد: من با سلیمانی عضو  کمیته انضباطی صحبت کرده و گفتم چنین اتفاقی افتاده است. وی جواب داد باید از هیات بخواهم که به این سوال پاسخ بدهد آیا طبق آیین نامه برگزاری مسابقات پیش رفتند یا خیر؟ هیات فوتبال آیین نامه دومی که پس از شکایت تیم ها اصلاح کرده به کمیته انضباطی می‌دهد. یعنی همان آیین نامه ای که تاریخ اتمام نقل و انتقالات را قبل از شروع مسابقات اعلام کرده است. مرجع کمیته انضباطی خود هیات فوتبال  است، اعضای هیات سند دوم را ارائه می کنند و آنها هم مجبور هستند طبق همان رای بدهند.

 

رحیم‌پور ادامه داد: اگر برای تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس کاری انجام می‌شود باید این کار را برای سایر باشگاه‌ها هم انجام داد. یک مثال بزنم. تیم جوانان پیکان با استقلال بازی داشت. دروازه‌بانی که دو ماه قبل با باشگاه‌ قبلی‌اش قرارداد خود را به شکل یکطرفه فسخ کرده بود، یک شب قبل از بازی قرارداد خود را ثبت کرده و روز بعد مقابل پیکان بازی کرد در حالی که طبق آئین نامه برای صدور کارت باید بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت از زمان ثبت قرارداد بگذرد.

وی اضافه کرد: چرا برای باشگاه‌های دیگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد؟ ۱۳ بهمن که آخرین روز نقل و انتقالات نیم‌فصل بود به یک بازیکن مان برای حضور در نوجوانان استقلال رضایت‌نامه دادیم اما فردای همان روز برای تیم جدیدش بازی کرد. دوستان چنین سرعت عملی را برای صدور کارت بازیکنان سایر تیم‌ها ندارند.

مدیر آکادمی باشگاه پیکان درباره درخواست خود از رئیس فدراسیون فوتبال توضیح داد: از عزیزی خادم می‌خواهیم عدالت را رعایت کند و  قوانین و مقررات باید به شکل یکسان برای همه اجرا شود.

رحیم‌پور با اشاره به یک اتفاق عجیب عنوان کرد: تیم پیکان نماینده استان تهران در رقابت‌های لیگ جوانان کشور است. امسال اتفاقی رخ داد که سبب شد نام تیم ما وارد گینس شود. در یک روز تیم جوانان پیکان به فاصله دو ساعت باید دو بازی برگزار می‌کرد. هیأت فوتبال تهران ساعت ۱۰ تا ۱۲ برای تیم ما در رده جوانان تهران با تیم احسان ری بازی گذاشت  و  ساعت ۲ بعدازظهر هم باید مقابل تیم نساجی مازندران در رقابت‌های لیگ برتر کشور بازی می‌کردیم.

وی ادامه داد: دبیرکل فدراسیون در آن زمان مهدی نبی بود. وی به محمدرضا کشوری‌فرد دبیر سازمان لیگ دستور پیگیری داد تا با هیأت فوتبال  برای لغو بازی ما در لیگ تهران صحبت کند و هماهنگی‌های لازم انجام شود زیرا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌توانستند مسابقه لیگ برتر کشور را لغو کنند اما در نهایت هر دو مسابقه برگزار شد. با وجود تمام پادرمیانی‌ها نتوانستیم هیأت تهران را برای انجام نشدن مسابقه قانع کنیم.

مدیر آکادمی باشگاه پیکان با تاکید برا اجرای عدالت تصریح کرد: بحث ما عدالت است و مشکل فردی با هیچکس نداریم. می‌گوییم قوانین باید برای همه یکسان باشد. استقلال و پرسپولیس به اندازه کافی رانت دارند. آنها از طریق وزارت ورزش و سازمان ورزش شهرداری تهران مجموعه‌های خیلی خوبی به شکل رایگان در اختیار گرفتند. ورزشگاه امام رضا دراختیار استقلال است و پرسپولیس ورزشگاه شهید کاظمی را در اختیار دارد. استقلال ورزشگاه امام رضا را در اختیار تیم‌های پایه خود گذاشته است. رانت دیگر استقلال و پرسپولیس پخش بازی تیم‌های تمام رده‌های آنها از صدا و سیما است.

رحیم‌پور اضافه کرد: یعنی باید این دو تیم نسبت به سایر تیم‌ها تفاوت داشته باشند و قوانین هم برای شان اجرا نشود؟ بار اصلی تولید بازیکن در کشورمان متأسفانه یا خوشبختانه به دلیل بالا بودن تعداد بازی‌های لیگ تهران روی دوش تیم‌های این استان است. حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بازیکنان ملی‌پوش رده پایه در باشگاه ‌های تهرانی بازی می‌کنند و فرصت مناسبی است تا شرایط یکسان برای همه ایجاد شود اما این پتانسیل‌ها درست هدایت و رهبری نمی‌شود. با نگاهی عادلانه می‌توان همه تیم‌ها و بازیکنان را به شرایط خوبی رساند.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پنجره نقل و انتقالاتی پنجره نقل و انتقالات زمان نقل و انتقالات نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال کمیته انضباطی هیات فوتبال هیأت فوتبال ثبت قرارداد ۳۱ شهریور آئین نامه باشگاه ها آیین نامه رحیم پور ۱۱ مهر باز شد تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستکاری بارشها فاقد مستندات علمی است

ایسنا/یزد مدیر کل هواشناسی استان یزد ضمن بیان این که تغییرات اقلیمی باعث بروز بارش‌های رگباری و بعضاً‌ سیل‌آسا در سالهای اخیر شده است، گفت: دست‌کاری سامانه‌های جوی فاقد مستندات علمی و غیرممکن است و حتی باروری ابرها نیز در حالت ایده آل حدود ۱۰ درصد تغییر ایجاد خواهد کرد.

«رضا برهانی» امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران ضمن تکذیب شایعه دست‌کاری میزان بارش‌ها، اظهار کرد:  معمولاً شایعات این چنینی را در هنگام بروز خشکسالی و بارندگی‌های شدید در هر منطقه شاهدیم ولی موضوع دست‌کاری سامانه‌های جوی و بارش‌ها به لحاظ علمی فاقد مستندات علمی است و عملاً به دلیل حجم بالای انرژی و گستردگی امکان پذیر نیست و نمی‌توان سامانه‌هایی به این بزرگی را دستخوش تغییرات کرد.

وی با تاکید بر این که هواشناسی حتی متولی بارورسازی ابرها نیست، گفت: مرکز باروری ابرها ذیل مجموعه وزارت نیرو در یزد مستقر و برنامه‎هایی را دنبال می کند ولی در هنگام باروری ابرها نیز در شرایط کاملاً ایده‌آل تنها حدود ۱۰ درصد در فعالیت سامانه‌های بارشی اثرگذار خواهد بود.

برهانی خاطرنشان کرد: قطعاً صنعتی شدن و ایجاد یک جزیره گرمایی در یک منطقه می‌تواند موجب اندک تغیرات آب و هوایی شود ولی این تاثیر نمی‌تواند برای شهرهای بزرگی مانند اردکان و میبد چندان قابل توجه باشد.

وی در ادامه عامل اصلی تغییر الگو و جو را تغییرات اقلیمی به دلیل اثرات تجمعی بشر مانند افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی و جنگل‌زدایی ذکر کرد و گفت: تاثیر این تغییرات در افزایش بی رویه دما و وقوع بارشهای سیل آسا نه تنها در ایران بلکه در دیگر مناطق جهان می‌شود.

وی متذکر شد: قطعاً کاهش اثرات اقلیمی ایجاد شده در سطح جهان، همانگونه که طی سالیان متمادی شکل گرفته، بسیار زمان‌بر خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان عنوان کرد: براساس پیش بینی فصلی، افزایش دو درجه‌ای دما را در استان خواهیم داشت و تقریباً پس از اردیبهشت ماه و در طول فصل تابستان شاهد بارش‌های نرمال در استان خواهیم بود.

تغییر مکانی شدید بارشهای کنونی طبیعی است  

«محمدرضا شیرغلامی» رئیس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان نیز با بیان این که بارشهای تابستانی عمدتاً همرفتی با ماهیت رگباری دارند و مشخصه‌های اصلی این بارش‎ها تغییر مکانی شدید آنهاست.

وی با بیان این که میانگین بارشهای شهرستانهای یزد از از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۲۳ میلیمتر بوده است، گفت: این میزان در مورد شهرستان اردکان ۲۱ میلیمتر و بیشتر از شهرستانهای میبد، ابرکوه، مروست، تفت و زارچ بوده است.

وی بیشترین بارشها در این مدت را مربوط به بهاباد به میزان ۴۵ میلیمتر و کمترین آن مربوط به میبد با ۱۳ میلیمتر ذکر کرد و گفت: این تغییر پذیری حتی در داخل شهرستانها به عنوان تفت بین ایستگاه‌های هواشناسی بین ۳ تا ۹۹ میلیمتر متغیر بوده است و یک امر طبیعی در این نوع بارشها محسوب می‌شود.

شیرغلامی این نوسان را برای ایستگاه‌های شهرستان اردکان بین ۸ تا ۴۸ میلیمتر اعلام کرد و گفت: بارش‌ها با توجه به توپوگرافی هر منطقه، دارای پراکنش متفاوتی است لذا این که موضوع دستکاری ابرها از سوی برخی رسانه‌های اردکانی مطرح می‌شود، نه تنها فاقد مستند علمی است بلکه عملاً‌ نیز غیر ممکن است.

وی به بارش‌های سیل‌آسای مردادماه دو سال قبل شهر یزد اشاره و عنوان کرد: شش ایستگاه هواشناسی سطح شهر دارای توپوگرافی برابر و از نظر فاصله طولی نیز هشت کیلومتری هستند ولی بارشها در هر یک از این ایستگاه‌ها متفاوت بود.

این کارشناس هواشناسی نیز مهمترین عامل بروز این نوع بارشها را تغییر اقلیم خواند و گفت: این تغییرات بارش‌ها را به سمت بارشهای شدید و متعدد سوق می دهد و در حالی که در یک منطقه سیل داریم، شاهد خشکسالی نیز هستیم.

هشدار نارنجی هواشناسی در مورد بارشهای رگباری

«سید عباس میرحسینی» کارشناسی پیش بین هواشناسی استان نیز با اشاره به به جنب حاره‌ای بودن استان یزد، این بارشها را از نوع حاره‌ای ذکر کرد و گفت: این بارشهای رگباری را در روزهای پایان هفته جاری نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به ورود این سامانه بارشی به استان از امروز گفت: عمده این بارشها که همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد همراه با بارش تگرگ است، در روز پنجشنبه شدت بیشتری خواهد داشت.

میرحسینی از صدور هشدار نارنجی برای برخی مناطق استان به ویژه نیمه شمالی و شرقی استان، ارتفاعات شیرکوه در شهرستانهای تفت و مهریز، همچنین میبد، اردکان، اشکذر، بافق و بهاباد و حتی مناطق مرکزی مانند زارچ به دلیل ارتفاعات دربید از پیش از ظهر پنجشنبه تا صبح جمعه هفته جاری خبر داد و گفت: بارشهای رگباری در این مناطق می‌تواند منجر به جاری شدن رواناب و بروز سیلاب شود.

وی به وقوع این بارشها در شهر یزد طی عضر و شب پنجشنبه و احتمال آبگرفتگی معابر اشاره و متذکر شد:  این موج بارش از نوع گرم است و موجب تغذیه رطوبتی و گرمی هوای استان خواهد شد.

میرحسینی در پایان از اعلام هشدار سطج زرد برای بارشها در دیگر مناطق استان مانند مروست و خاتم نیز خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • تاتنهام با دو سناریو به سراغ نقل و انتقالات تابستانی می‌رود
  • نامه سرپرست دانشگاه گیلان به ۳۸ نفر از روسای دانشگاه های آمریکا
  • پیکان درخواستی برای میزبانی از استقلال در قزوین نداشته است
  • اوج حساسیت در دیدار‌های امروز لیگ برتر فوتبال
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • دستکاری بارشها فاقد مستندات علمی است
  • قزوین میزبان احتمالی استقلال در بازی پایانی لیگ
  • شرط برگزاری پیکان - استقلال در ورزشگاه آزادی
  • از استقلال و پرسپولیس تا هوادار و پیکان/ شیپور جنگ برای سهمیه آسیایی