Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری اظهار کرد: مالیات عملکرد سال ۱۳۹۹ دریافت‌کنندگان سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

وی افزود: به منظور تکریم مؤدیان مالیاتی و تسهیل در امر وصول مالیات عملکرد سال ۱۳۹۹ دریافت‌کنندگان سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تمامی اشخاص حقیقی که نسبت به دریافت حداکثر ۱۰۵ قطعه سکه اقدام کرده‌اند مشمول مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: مهلت پرداخت مالیات دریافت‌کنندگان سکه تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ است و خریداران مذکور مکلف‌اند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مؤدیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

انوری تصریح کرد: پرداخت مالیات بعد از سررسید تعیین شده موجب تعلیق جریمه دیرکرد موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴ می‌شود.

وی با اشاره به میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت اشخاص حقیقی دریافت‌کنندگان سکه بر اساس سکه تحویلی طی سال ۱۳۹۹ عنوان کرد: خریداران سکه تا پنج قطعه مشمول مالیات نیستند؛ ولی نسبت به مازاد پنج سکه بر اساس موارد ذیل محاسبه و قابل پرداخت است.

مدیرکل امور مالیاتی سمنان استان سمنان بیان کرد: نسبت به مازاد پنج سکه تا میزان ۱۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع، نسبت به مازاد ۱۵ سکه تا میزان ۲۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع و نسبت به مازاد ۲۵ تا میزان ۱۰۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۶ میلیون ریال مالیات مقطوع در نظر گرفته شده است.

انوری با اشاره به تقسیط مالیات مقطع خریداران سکه گفت: مؤدیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به‌صورت کامل تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ را ندارند، می‌توانند مالیات مقطوع تعیین شده را حداکثر تا چهار ماه به‌صورت مساوی تقسیط کنند.

وی تصریح کرد: مؤدیانی که در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰۵ سکه از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند و همچنین مشاغلی که حسب سوابق پرونده و یا مجوز صادره از سوی مراجع ذی‌ربط به شغل خرید و فروش سکه اشتغال دارند مشمول این دستورالعمل نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق در موعد مقرر (پایان خردادماه ۱۴۰۰) هستند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: مالیات سکه استان سمنان مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان دریافت کنندگان سکه پایان خردادماه پرداخت مالیات نسبت به مازاد مالیات مقطوع امور مالیاتی سال ۱۳۹۹ قطعه سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد

به گزارش «تابناک»، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۲۸ فروردین ماه جاری  و اطلاعیه‌های تاریخ‌ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به  مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ دهم اردیبهشت ماه برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده‌ است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه جاری  نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

لذا داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به بروزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه جاری، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد