Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:46:26 GMT

یکم خردادماه، آغاز ثبت‌نام اولیه پایه اول ابتدایی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۱۰۲۵

یکم خردادماه، آغاز ثبت‌نام اولیه پایه اول ابتدایی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی از یکم خردادماه آغاز می شود.

مهدی مودی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی از یکم خردادماه  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می شود و در سایر پایه‌های تحصیلی پس از تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۰ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:  برای ورود به پیش دبستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰محدوده سنی مشخصی در نظر گرفته شده است به این ترتیب که سن ثبت نام پیش دبستانی یک، چهار تا پنج سال تمام(متولدین ۲مهر ۹۵تا ۱مهر۹۶ ) و سن ثبت نام پیش دبستانی دو،  پنج تا شش سال تمام (متولدین ۲مهر ۹۴ تا ۱مهر ۹۵) است.

مودی همچنین با اشاره به شرایط سنی پایه اول ابتدایی برای ثبت‌نام،  خاطرنشان کرد: تمامی متولدین نیمه دوم سال۱۳۹۳و نیمه اول سال۱۳۹۴و یا قبل از آن به شرط آن‌که سن آن‌ها از حداکثر سن مقرر در آئین‌نامه ‌اجرایی مدارس (ماده۳۶) بیشتر نباشد و منحصراً متولدین روز اول مهر ماه ۱۳۹۴می‌توانند سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

وی با بیان این‌که حضور دانش‌آموزان میان پایه و اولیاء آن‌ها در زمان ثبت نام ضرورتی ندارد و مدیر مدرسه مؤظف است شخصاً دانش‌آموزان را در سامانه سیدا ثبت نام کند، افزود: با توجه به حساسیت شرایط جامعه مبنی بر بحث شیوع ویروس کرونا، خانواده‌ها حتی‌الامکان از مراجعه غیرضروری به مدارس پرهیز کرده و تنها در صورت دارا بودن شرایط قطعی ثبت نام به مدارس مراجعه کنند و همچنین شرط لازم برای ارتقای دانش آموزان به پایه بالاتر ثبت ارزشیابی آنها در سامانه سیدا است.

وی گفت: انجام ثبت‌نام به شیوه غیرحضوری از طریق سامانه الکترونیکی http://pada.medu.ir   امکان پذیر است.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی افزود : در ثبت نام های دانش آموزان به دنبال آن هستیم پیش ثبت نام ها در ورودی مقاطع و میان پایه ها و توزیع کتب ها غیرحضوری گردد.

وی گفت : محدوده جغرافیایی اولویت اول ما در ثبت نام دانش آموزان در مدارس  است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش کروناویروس خراسان شمالي كلاس اولي استانی فرهنگی و هنری پایه اول ابتدایی دانش آموزان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود