Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین نشست شورای راهبردی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی با حضور معاون توسعه ورزش بانوان، رییس فدراسیون و روسای مناطق شش گانه برگزار شد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در دومین نشست شورای راهبردی فدراسیون ورزش روستایی گفت: باید قدر جامعه ورزش روستایی و عشایری کشور را بدانیم  و برای پیشرفت این قشر کارهای بزرگ و حمایت لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از طرح سنجش ساختار قامتی زنان به عنوان یکی از اقدامات موثر در راستای سلامتی بانوان یاد کرد و افزود: خوشبختانه امروز شاهد روند اجرای مطلوب این طرح در سایر استان‌ها هستیم ولی معقتدیم برای اینکه طرح سنجش ساختار قامتی بانوان بتواند تاثیرات خود را داشته باشد، باید شیوه‌های مناسبی را در اجرای این طرح اتخاذ کنیم چرا که طرح سنجش بایستی عاقبت داشته باشد.

مهین فرهادی زاد پیرامون خانه های ورزشخانه های ورزش روستایی نیز افزود: خانه‌های ورزش روستایی محل امنی برای فعالیت ورزش روستایی به خصوص بانوان است و برنامه دیگر ما در طرح سنجش ساختارقامتی و ارائه تمرینات لازم برای از بین بردن ناهنجاری‌هایی ناشی از مشاغل است. این خانه‌های ورزش روستایی می‌توانند برنامه سنجش تمرینی دختران را انجام دهند و تا بانوان روستایی از این امکانات بهره مند شوند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزات ورزش و جوانان یادآور شد: توجه به ورزش‌های محلی و روستایی همچنین مسابقات فرهنگی و ورزشی از دیگر مسایلی است که باید زمینه آن برای حضور بانوان فراهم شود.

در ادامه بیان کرد: برنامه های فدراسیون نباید فقط در قالب جشنواره برگزار شود و بایستی با بر گزاری مسابقات در قالب لیگ،  جذابیت را  برای رقابت در بین جامعه ورزش روستایی و عشایری ایجاد نماییم. لذا با جان و دل همه تلاش خود را برای جامعه ورزش روستایی بکار خواهیم گرفت و در وزارت هم معتقدیم آقای دکتر امیری خراسانی جوانی تحصیلکرده و خوش فکر هستند و برنامه های ایشان در راستای توسعه ورزش روستایی، عشایری، سنتی و بازی های بومی محلی نیز چه در حوزه آقایان و چه در بحث توسعه ورزش بانوان روستایی و عشایر قابل تحسین است.

فرهادی زاد در پایان خاطرنشان کرد: باید با تعامل و همفکری نشان دهیم زنان روستایی و عشایر ما می توانند شایستگی های خود را به تمام دنیا نشان دهند و این اصلا دور از دسترس نیست.

انتصاب نایب رئیس بانوان فدراسیون روستایی

در حکمی از سوی دکتر امیری خراسانی رئیس فدراسیون و با حضور دکتر مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان، آلی‌لا عطار به عنوان سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون منصوب شد.

گفتنی است عطار، دکترای عرفان اسلامی از دانشگاه آزاد واحد تهران با معدل ۲۰ و دانشجویی برتر و نایب رئیسی فدراسیون هاکی را در کارنامه دارد.

وی همچنین در رشته‌های ژیمناستیک، شنا، شطرنج، بدنسازی، سافتبال، هاکی، اسکیت، گلف و حرکات اصلاحی دارای مدارک مربی‌گری و داوری است.

در متن این حکم آمده است:

با سلام
عنایت به تعهد، تخصص،  دانش، مسئولیت پذیری و تجارب ارزشمند سرکار عالی به موجب این حکم به سمت   « سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون »  منصوب می‌شوید.

انتظار دارد  با اولویت ایجاد انسجام سازمانی، برقراری انتظام مالی، بهبود فرایند ها و ساز و کارهای اداری، همچنین بهبود تعاملات درون بخشی در راستای انجام وظایف خود و اعتلای فدراسیون تلاش نموده و در این مسیر عمل و روحیه جهادی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهید.

موفقیت و سربلندی سرکار عالی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور از خداوند منان مسئلت می‌نمایم./ سایت رسمی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون توسعه ورزش بانوان بازی های بومی محلی بانوان فدراسیون روستایی و بازی ورزش روستایی طرح سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!

ایسنا/البرز یک مدرس و پژوهشگر معماری گفت: ویلاسازی در استان البرز به نحوی سرعت گرفته که حتی در نقاطی که از نظر معماری و آب و هوا سنخیتی برای ساخت ویلا ندارد، شاهد رشد ساخت و ساز هستیم. نمونه این موضوع در مناطقی از ماهدشت کرج است که درخت و رودخانه‌ای ندارد ولی با ایجاد فضای سبز مصنوعی، شهرک‌سازی ویلایی را شاهد هستیم.

علی شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر مطلب فوق ادامه داد: اگرچه این ساخت و سازها باعث رونق شده و زمین‌هایی که کاربری خاصی نداشتند برای سکونت استفاده شده‌اند اما جنبه‌های منفی که در آینده تاثیرگذار است را هم به دنبال خواهد داشت. این رشد در ساخت و ساز موضوعات محیط زیستی و تبدیل اراضی باغی و زراعی به مسکونی را علی‌رغم موانع قانونی سختی که وجود دارد به دنبال داشته و در طولانی مدت به کشاورزی و محیط زیست صدمه می‌زند.

این مدرس دانشگاه درباره چگونگی حفظ بافت روستایی اظهار کرد: خوشبختانه غالب روستاها شامل طرح هادی هستند و توسط بنیاد مسکن در قالب طرح هادی الزاماتی برای رعایت نوع ساخت و ساز و بازسازی به سبک روستایی وجود دارد. ممکن است در تمام روستاها این ضوابط رعایت نشود اما در بیشتر روستاها این معیارها را داریم.

وی افزود: به عنوان مثال در روستاهای نمونه گردشگری که در مرکز توجه هستند، در حفظ بافت بومی و روستایی بهتر عمل شده است. ولی جاهایی که از تمرکز خارج بوده و نظارت کمتر بوده موارد نقض دیده می‌شود و توجه به مصالح بومی و فرم ساخت که منطبق با معماری بومی منطقه باشد وجود ندارد. نمونه این امر هم می‌توان به منطقه ماهدشت و یا در کردان که عیناً مشخص است، اشاره کرد.

شجاعی ادامه داد: اما در روستاهایی که به عنوان نمونه گردشگری انتخاب شده‌اند، قوانین بهتر اجرا شده و می‌بینیم که پایبندی به بافت روستا و نگهداری بافت روستایی بهتر رعایت شده است. اگر روی روستاها تمرکز داشته باشیم و پایبند به طرح‌های هادی باشیم، بیشتر می‌توانیم از بافت‌های بومی و با اصالت روستایی محافظت کنیم.

این پژوهشگر با اشاره به ساخت‌وساز در مناطقی که درخت و رودخانه‌ ندارد، ادامه داد: اگرچه این ساخت و سازها باعث رونق شده و زمین‌هایی که کاربری خاصی نداشتند برای سکونت استفاده شده‌اند اما جنبه‌های منفی که در آینده تاثیرگذار است را هم به دنبال خواهد داشت. این رشد در ساخت و ساز موضوعات محیط زیستی و تبدیل اراضی باغی و زراعی به مسکونی را علی‌رغم موانع قانونی سختی که وجود دارد به دنبال داشته و در طولانی مدت به کشاورزی و محیط زیست صدمه می‌زند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد