Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:25:17 GMT

رایزنی رؤسای جمهور قزاقستان و آذربایجان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۱۱۸۸

رایزنی رؤسای جمهور قزاقستان و آذربایجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان و «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در تماس تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند.

علی اف در جریان این تماس تلفنی همتای قزاق خود را در مورد حوادث اخیر در مرز آذربایجان و ارمنستان مطلع و با بیان این که روند تعیین مرز با ارمنستان در حال انجام است، به واکنش غیرمناسب طرف ارمنی در برابر این روند، اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر سخنان وی، درخواست ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی در مورد این موضوع جز تلاش برای بین المللی کردن موضوع نیست و کاملا غیر منطقی است، هیچ درگیری در مرز رخ نداده و اوضاع پایدار و مذاکرات ادامه دارد.

گفتنی است که 16 می «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در تماس تلفنی با هم گفت و گو کردند.

پاشینیان در سخنانی تجاوز آذربایجان به سرزمین ارمنستان را غیر قابل قبول خوانده و بر اهمیت مواضع شرکا در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی برای حل این موضوع تاکید کرد.

«ارمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان بعدا خواستار جلسه فوق العاده کمیته دبیران شورای امنیت کشورهای پیمان امنیت جمعی برای بررسی این وضعیت شد.

گریگوریان موضوع نفوذ یگان‌های نیروهای مسلح آذربایجان به مناطق مرزی ارمنستان را مبنای این دیدار عنوان کرد.

گفتنی است که چند روز قبل ارمنستان رسما از سازمان پیمان امنیت جمعی خواستار اقدام در مورد تحرکات نظامی جمهوری آذربایجان به خاک این کشور شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان تاکایف علی اف پاشینیان پیمان امنیت جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حال عمومی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان که به تبریز منتقل شده‌اند، مساعد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، اصغر جعفری روحی صبح امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران تعداد مصدومان این حادثه را ۱۴ نفر اعلام و اظهار کرد: تمام این افراد بامداد امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ از طریق مرز نوردوز میان ایران و ارمنستان و از طریق چندین دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس وارد آذربایجان شرقی شدند و بلافاصله به بیمارستان امام رضا تبریز انتقال پیدا کردند.

وی با بیان اینکه یکی از مصدومان این حادثه رانندگی از بیمارستان مرخص شده است، افزود: ۱۳ نفر در بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا (ع) مراحل درمانی خود را سپری می‌کنند که بیشتر آن‌ها دچار ضرب‌دیدگی و مصدومیت از ناحیه سر، پا و دست هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: چهار نفر از مصدومان را زنان و سایرین را مردان در سنین مختلف تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایمنا، اتوبوس ایرانی شامگاه _شنبه نهم اردیبهشت_ در نزدیکی روستای خوتانان در استان سیونیک ارمنستان از جاده خارج و واژگون شد. بر اثر این حادثه پنج نفر جان باختند.

کد خبر 749029

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ درباره تحولات غزه
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است