Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در حالی از روز گذشته قیمت نان در بیرجند توسط برخی از نانوایی‌ها افزایش یافته است که برخی از مسئولان استانی نسبت به افزایش قیمت قبل از انتخابات مخالف بوده و می‌گویند پیگیر این موضوع هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ماجرای افزایش قیمت نان در بیرجند موضوعی است که چند روز است در رسانه‌ها دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روز است خبرهای افزایش قیمت نان در حالی در بیرجند مطرح است که در آخرین گزارشی که از سوی یکی از سایت‌های خبری به نقل از رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند منتشر شد که گفته بود از پایان سال 1398 نرخ نان افزایش داشته و تاکنون که هزینه‌های جانبی نانوایی‌ها افزایش داشته اما قیمت نان تغییری نکرده است.

مرادی افزود: تمام هزینه‌های جانبی نانوایی‌ها از افزایش قیمت خمیر مایه گرفته تا افزایش دستمزد کارگر، قیمت نمک، اجاره بها، آب، برق و گاز همه وهمه افزایش داشته است و کمیته کارشناسی در رابطه با افزایش قیمت نان در استان تشکیل شده است اما منتظر دستور استاندار برای اجرایی شدن افزایش قیمت نان هستیم.

وی اعلام کرده بود که احتمال دارد در روزهای آینده قیمت جدید نان در استان اعلام شود و در حال حاضر مشکلی در مرکز استان در خصوص کمبود آرد در نانوایی‌ها نداریم.

نرخ‌های شناور نان در سایه غفلت ناظران/ قیمت نان در کرمانشاه افزایش نمی‌یابدمجوزی برای افزایش قیمت نان در قم صادر نشده استافزایش بی‌سروصدای قیمت نان در تهران تا مرز 50 درصد/ تعزیرات: غیرقانونی است!

اما  روز گذشته بود که یکی دیگر از خبرگزاری‌های استان استان خبری با عنوان افزایش 25 درصدی نان را منتشر کرد.

این خبرگزاری با عنوان افزایش قیمت نان در خراسان جنوبی هنوز ابلاغ نشده و با گران فروشان و کم فروشان برخورد می‌شود نوشت: قرار است قیمت نان در استان 25 درصد افزایش یابد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی نیز در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: قیمت نان هنوز در خراسان جنوبی افزایش نداشته است اما برای افزایش قیمت نان کارگروه آرد ونان استان متشکل از نمایندگان استانداری، اتاق اصناف، شرکت غله و پشتیبانی تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی تشکیل شده است.

علی تهوری با بیان اینکه قیمت نان در خراسان جنوبی از سال 98 تاکنون هیچ تغییر نداشته است، مطرح کرد: افزایش قیمت تمام شده پخت نان با احتساب افزایش هزینه‌هایی شامل بیمه، حقوق و دستمزد کارگران، اجاره بهای ملک، هزینه‌های حمل و نقل، مالیات و هزینه‌های آب، برق و گاز افزایش نداشته است.

این ماجرا در حالی است که از روز گذشته برخی از نانوایی‌ها در بیرجند قیمت خود را با همان 25 درصد افزایش داده‌اند آن گونه که یکی از شهروندان بیرجندی به خبرنگار ما گفت: روز گذشته وقتی برای خرید نان سنگک به نانوایی مراجعه کردم با افزایش قیمت مواجه شدم.

وی افزود: تا دو روز قبل یک نان سنگک که با قیمت هزار و 800 تومان می‌خریدم روز گذشته قیمت سه هزار تومان از سوی فروشنده مطرح شد و از سویی دیگر نان لواش که با قیمت 450 تومان بود از روز گذشته با قیمت 600 تومان به فروش رسید.

اما این همه ماجرا نیست چرا که در جلسه ای که امروز در دادگستری مبنی بر رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی برگزار شد، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به این موضوع اشاره کرد و گفت: در این یک ماه نباید هیچ تصمیمی در سطح استان و ملی گرفته شود که سبب نارضایتی مردم شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه برای نمونه در خراسان جنوبی در آستانه انتخابات یک دفعه نان را تا 30 درصد گران کردند که سبب ایجاد نارضایتی در بین مردم می‌شود افزود: مردم نان را تا روز گذشته 1500 تومان خریداری می‌کردند امروز باید 2 هزار تومان بخرند، دولت که ورشکسته این 500 تومان نیست، صبر کند یک ماه دیگر که انتخابات برگزار شود تا بحث افزایش قیمت شائبه‌ای ایجاد نکند.

وی افزود: در مورد افزایش قیمت نان در استان، روز گذشته با استاندار خراسان‌جنوبی صحبت شد و استاندار گفت این موضوع را پیگیری می‌کند که این موضوع افزایش قیمت اتفاق نیفتد.

حمیدی عنوان کرد: نارضایتی که از این موضوع به وجود می‌آید تاثیر منفی در جامعه دارد که باید کنترل شود.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت نان خراسان جنوبی نان در بیرجند نان در استان نانوایی ها روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟

عبدالامیر یاقوتی اظهار داشت: استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل و در ماه‌های گرم، مصرف برق سرمایشی را نسبت به کولر آبی بیش از ٦ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: ما دنبال آن هستیم که فرصت‌ها و مؤلفه‌های مختلف مصرف برق را به خوبی شناسایی کنیم و تعرفه‌های برق به گونه‌ای طراحی شود که هم رفاه و آسایش مردم را تامین کنند و هم تأمین انرژی مطمئن و پایدار مد نظر قرار گیرد که یکی از مولفه‌های مهم مصرف، سامانه‌های سرمایشی و کولر‌ها است.

یاقوتی بیان کرد: تعرفه برق در ایران به ٥ اقلیم دسته بندی شده که ٤ اقلیم آن گرم و دارای ویژگی‌های خاص بوده و یک اقلیم نیز غیرگرم یا مناطق عادی است که بخش عمده‌ای از کشور را شامل می‌شود و حدود ٨٠ درصد مشترکان را در خود جای داده است.

یاقوتی اضافه کرد: مناطق شمال غرب و شمال شرق کشور، تهران، زنجان، تبریز، قزوین، اصفهان و شهر‌های غربی، شیراز و ... عمدتاً در این حوزه قرار دارند که با توجه به دمایشان و شاخص‌هایی که سطح رفاه را اندازه گیری می‌کنند، همچون حداکثر دمای مرطوب، کولر‌های آبی می‌توانند دما مطلوب بین ٢١ تا ٢٥ درجه سانتیگراد را در بیشتر ایام در این مناطق تامین نمایند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در ادامه تاکید کرد: کولر آبی با توجه به میزان مصرف، به عنوان وسیله سرمایشی مناسب برای مناطق عادی است. میزان مصرف برق ماهیانه یک کولر آبی حدود ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت است که این میزان مصرف به همراه مصرف سایر تجهیزات از جمله روشنایی و وسایل برقی منزل که مجموعا حدود ١٥٠ تا ١٨٠ کیلووات ساعت را شامل می‌شود، مصرف برق ماهیانه در ماه‌های گرم سال را به دامنه ٣٠٠ کیلووات ساعت که همان الگوی مصرف مناطق عادی است می‌رساند.

به گفته یاقوتی الگوی مصرف مناطق عادی نیز ٣٠٠ کیلووات است که بیش از ٧٥ درصد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، یعنی ٧٥ درصد جامعه کمتر از این مقدار استفاده می‌کنند؛ در واقع مؤلفه مصرف کولر آبی در ماه‌های گرم سال بین ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت از مجموع ٣٠٠ کیلووات ساعت را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به این که یک قبض معمول برای زیر الگوی مصرف طوری طراحی شده که متناسب با درآمد و ویژگی اقتصادی کسانی که این الگو را رعایت می‌کنند باشد، خاطرنشان ساخت: این قبض معمولاً در یک ماه ٣٥ هزار تا ٣٧ هزار تومان می‌شود و از آنجایی که قبض‌های ما هر دو ماه یکبار صادر می‌شود، به طور متوسط در تابستان حدود ٧٠ هزار تومان و به همراه ارزش افزوده و سایر مؤلفه‌های موجود حدود ٨٠ هزار تومان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در عین حال تاکید کرد: با همه این اوصاف اگر مشترکی از کولر گازی استفاده کند معمولاً مصرف سرمایش آن حدود ٦ تا ٧ برابر این مقدار می‌شود و با توجه به ویژگی خاص کولر گازی که به صورت نقطه‌ای خنک می‌کند، حداقل ٨٠٠ کیلووات ساعت صرفاً برای مصرف سرمایشی در یک خانه معمولی استفاده می‌شود که با توجه به مصرف سایر تجهیزات برقی، متوسط مصرف ماهیانه قریب ٩٠٠ تا ١٠٠٠ کیلووات ساعت خواهد شد که بیش از ٣ برابر مصرف مشترکی با همان ویژگی‌ها و همان تجهیزات خانگی است که به جای کولر گازی از کولر آبی استفاده می‌کند. وی در عین حال تصریح کرد: این مقدار مصرف موجب افزایش پلکانی تعرفه برق مصرفی می‌شود، یعنی وقتی که در پله‌های بیش از الگو قرار می‌گیرد به صورت نمایی نرخ برق زیاد می‌شود. در واقع در دامنه ٣٠٠ کیلووات ساعت هر کیلووات ساعت به طور متوسط ١٢٠ تومان در قبوض برق مشترکان محاسبه می‌شود، اما در دامنه ٩٠٠ یا ١٠٠٠ کیلووات ساعت، مشترک باید به ازای هر کیلووات ساعت ١٠٠٠ تومان یعنی حدود ٨ برابر بیشتر هزینه برق را بپردازد، بنابراین مصرف ٣ برابر و افزایش نرخ ٨ برابری سبب افزایش ٢٤ برابر قبض برق مشترکانی که کولر گازی استفاده می‌کنند خواهد شد. به عبارتی قبض برق این مشترکان در دوره ٢ ماه بیش از ٢ میلیون تومان می‌شود.

یاقوتی در پایان تاکید کرد: قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالا ٢ میلیون تومان پیش بینی می‌شود در حالی که امکان استفاده از کولر آبی و هزینه به مراتب کمتر برای تمام مشترکان در مناطق عادی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا