Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: ۱۴۰۰ برنامه در روزهای سوم و چهارم خرداد ماه پیش‌بینی شده‌ است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری تبیین برنامه‌های سی‌ و‌ نهمین سالگرد عملیات بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر با حضور علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس، شهدای مقاومت فلسطین و چهارم خرداد مقاومت مردم دزفول عنوان کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌های ارزشمندی شکل گرفت که برابر با 10 سال فعالیت‌ و برنامه‌ریزی در حیطه دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها بود. سال گذشته 505 ستاد را در کل کشور برای راهبری و برنامه‌ریزی مرتبط با چهلمین سالگرد دفاع مقدس در همه شهرها، استان‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و نیرو‌های مسلح، ساماندهی کردیم.

وی ادامه داد: امسال با تصویب سرلشکر محمد باقری؛ رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح  و رئیس شورای سیاست‌گذاری مناسبت های دفاع مقدس، ستاد دائمی برای "مناسبت‌های ملی دفاع مقدس" تشکیل شد. از مجموع مناسبت‌ها و فعالیت‌هایی که در طول سال  دفاع مقدس وجود دارد 39 برنامه ملی و بین‌المللی را به کل کشور ابلاغ کردیم تا در طول سال به مناسبت هر ایام ویژه‌ای، برنامه‌هایی متناسب با هر حوزه تدارک ببینند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به شکل‌گیری سامانه برخط معاونت روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: در سال جدید تاکنون 1400 برنامه تا امروز در این سامانه ثبت شده است و تا 2000 برنامه هم افزایش پیدا خواهد کرد. 1400 برنامه های در روزهای سوم و چهارم خرداد ماه پیش‌بینی شده است. این برنامه‌ها از دوم فروردین با عملیات فتح المبین آغاز و تا 28 اسفند 1400 ادامه دارد. در کل سال 6 هزار و 580 برنامه در طول سال پیش‌بینی شده که به 10 هزار برنامه هم می‌رسد.

علی اصغرجعفری به برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از جمله برگزاری مراسم امضای تفاهم نامه در سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه صبح و نشاط شبکه سه سیما در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همایش بین المللی مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از نگاه زنان فرهیخته جهان، فراخوان دهمین جایزه ادبی یوسف و تجلیل از شهدای روحانی آزادسازی خرمشهر، ثبت تاریخ شفاهی عملیات بیت المقدس و آغاز فعالیت های موزه ملی انقلاب اسلامی دفاع مقدس - در هشتم اردیبهشت امسال با تصویب رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه ای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارتقا یافت- از دیگر برنامه های بنیاد است.

وی به یکی از برنامه های ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ رونمایی از کتاب "در کمین گل سرخ" محسن مومنی در هفته جاری اشاره و عنوان کرد: این کتاب روایت زندگی سردار سپهبد شهید صیاد شیرازی است که به 8 زبان خارجی ترجمه شد و در ایام سوم خرداد با حضور مقامات لشکری و کشوری رونمایی خواهد شد. همچنین آیین تجلیل از 1768 شهید ارتش جمهوری اسلامی در عملیات بیت المقدس، آیین نامگذاری بلوار هجرت تهران به نام شهیدان سرباز، دیدار فرمانده کل ارتش با پیشکسوتان عملیات بیت‌المقدس است.

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: از فعالیت‌های و برنامه‌های شاخص سپاه انقلاب اسلامی می توان به برگزاری نشست های تبلیغ دستاوردهای حماسه آزادسازی خرمشهر، برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت المقدس در سراسر کشور و رونمایی از دستاوردهای جدید سپاه انقلاب اسلامی، استمرار طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا با همکاری وزارت بهداشت و استمرار کمک های مؤمنانه اشاره کرد.

علی‌اصغر جعفری ادامه داد: از برنامه‌های شاخص نیروی انتظامی، برگزاری رژه موتورسواران در شهر مقاوم خرمشهر در تجلیل از شهدای خرمشهر و مراسم تجلیل از رزمندگان عملیات بیت المقدس، دیدار فرمانده نیروی انتظامی با خانواده شهدا و پیشکسوتان عملیات بیت المقدس ناجا را تشکیل می‌دهد.همچنین در وزارت دفاع و پشتیبانی دفاع مقدس هم برنامه‌های متعددی چون رونمایی از محصولات جدید دفاعی، مراسم تجلیل از خانواده شهدا و پیشکسوتان عملیات بیت‌المقدس پیش بینی شده است.

وی افزود: از برنامه‌های شاخص قوه قضائیه هم می توان به تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس در قوه قضائیه، برگزاری نمایشگاه اسناد حقوقی دفاع مقدس می توان اشاره کرد.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن اشاره به آیین کلنک زنی احداث یادمان "ملی سرباز وطن، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی" در روز چهارم خرداد ماه توسط شرکت توسعه گردشگری عباس آباد را از برنامه‌های شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: یادمان "ملی سرباز وطن، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی" در ارتفاعات مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان سومین بنای مرتفع تهران احداث خواهد شد.

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، فیلم‌های مناسبتی در روزه های سوم و چهارم خرداد در نظر گرفته است و نیز بانگ "مقاومت و پیروزی" را همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر راس ساعت 11 روز دوشنبه سوم خرداد از تمامی شبکه های رادیویی و تلویزیونی به صدا در خواهد آمد. همچنین برنامه‌هایی  بنیاد شهید و امور ایثارگران در ایام سوم و چهارم خرداد پیش‌بینی کرده است از جمله رونمایی از 19 عنوان کتاب با ترجمه انگلیسی، برگزاری چهاردهمین کنگره جانبازان و ایثارگران فتح حماسه خرمشهر به صورت وبیناری در سراسر کشور، برگزاری همایش سرود و ایثار با همکاری 20 کانون فرهنگی و هنری مساجد، اجرای 22 هزار برنامه در گلزار شهدا است.

وی بیان کرد: برنامه تکریم خانواده های شهدا و جانبازان و ایثارگران را در مجموعه وزارت کشور، فرمانداری ها و استانداری‌ها سراسر کشور در این دو روز پیش‌بینی شده است. همچنین بخشی از برنامه‌های وزارت آموزش پرورش با توجه به تعطیلی مدارس در پیام رسان شاد در حال برگزاری است.

علی‌اصغر جعفری، وزارت بهداشت و درمان پزشکی را از مجموعه‌های پیشگام در حوزه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و برنامه‌های مرتبط با آن برخلاف درگیری با بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا را در دستور کار دارند و نیز مراسم تجلیل از شهدای سلامت و پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر کشور پیش بینی کرده است.

وی گفت: در وزارت جهاد کشاورزی دو برنامه شاخص "برپایی نمایشگاه عکس مهندسی رزمی پشتیبانی جنگ و جهاد" و نیز " مراسم تجلیل از فرماندهان گردان فنی مهندسی رزم و جهاد در دفاع مقدس" در این ایام است.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اضافه کرد: از برنامه های وزارت علوم و تحقیقات فناوری، برگزاری وبیناری دانشجویی تبیین عوامل مؤثر در عملیات دفاع مقدس، برگزاری شب شعر و خاطره است. همچنین وزارت اقتصاد و دارایی برنامه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر را برگزار می‌کند. وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی نیز تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان را در دستور کار دارد.

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس درخصوص برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام سوم و چهارم خرداد ماه گفت: تجلیل از ایثارگران وزارت ارشاد در عملیات بیت‌المقدس و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری چون سینما و تئاتر که بخشی از آنها با محدودیت‌های کرونایی مواجه است. همچنین برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان از برنامه‌های شاخص آن، گرامیداشت شهدای شاخص ورزشکار از برنامه‌های خوب این وزارتخانه است. فضاسازی مرتبط با آزادسازی خرمشهر در ورزشگاه و سالن‌های ورزشی از برنامه‌های مهم و کلیدی است.

 علی‌اصغر جعفری اظهار داشت: در نهاد امور زنان نهاد ریاست جمهوری، نشست با زنان مقاومت 45 روزه خرمشهر و تجلیل از بانوان ایثارگر خرمشهر و وبینار گرامیداشت آزادسازی خرمشهر بخشی از برنامه‌های این نهاد است. همچنین در سازمان جمعیت هلال اهمر خاطرات پیشکسوتان امدادگران و حماسه سوم خرداد جمع آوری شده است. در دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری یادمان "عملیات بیت المقدس" و تکریم از شهدای آزادسازی خرمشهر و هدایت پروژه‌های تحقیقاتی، رساله‌های دکتری و پایان نامه‌های ارشد با موضوعات دفاع مقدس برنامه‌هایی  صورت می‌گیرد.

جعفری با اشاره به آمار برنامه‌های دوم و سوم خرداد بیان داشت: مجموعا در دوم و سوم خرداد 22 مراسم رونمایی کتاب از 115 عنوان جدید را داریم. 55 همایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای مجازی و حضوری خواهیم داشت. همچنین برگزاری 31 یادواره شهید، 16 شب شعر، 22 برنامه شب خاطره، چهار اجرای تئاتر خیابانی، 13 اجرای عمومی موسیقی، رونمایی از 27 هنر اثری تجسمی، پخش 17 نماهنگ جدید در فضای مجازی، 63 مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر کشور، 90 مراسم تکریم از خانواده شهدا در کل کشور، 76 مسابقه فرهنگی، 18 مسابقه هنری و 41 مسابقه ورزشی در سراسر کشور از برنامه‌های مناسبتی این ایام است.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تصویب امام خامنه‌ای «ملی» شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خرمشهر دفاع مقدس دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پیشکسوتان دفاع مقدس پیشکسوتان دفاع مقدس عملیات بیت المقدس سوم و چهارم خرداد برنامه های وزارت آزادسازی خرمشهر چهارم خرداد ماه برنامه های شاخص علی اصغر جعفری مراسم تجلیل سراسر کشور خانواده شهدا پیش بینی شده دفاع مقدس مناسبت ها سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور با حضور جمعی از قهرمانان و ملی پوشان عرصه ورزش، پیشکسوتان، مربیان و مدیران ورزش کشور با حضور در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید و با آرمان‌های شهدای تجدید پیمان کردند.

سرهنگ پاسدار روح الله حسین زاده افزود: کاروان راهیان نور ورزش کشور در سفر دو روزه خود از یادمان شهدای شلمچه، یادمان شهدای علقمه، موزه جنگ خرمشهر و یادمان شهدای اروند بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد